Pagina 8 van 9 EersteEerste ... 456789 LaatsteLaatste
Resultaten 141 tot 160 van de 164

Onderwerp: Mijn Retrofit Topic.

  1. #141
    wim735's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2012
    Leeftijd
    39
    Posts
    261
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Mijn Retrofit Topic.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A5 Fan Bekijk Berichten
    Als je nog nooit een retrofit hebt gedaan en ook niet weet hoe je aan de schema's kan komen. Dan is SA wel een stevige hoor. Dat is de retrofit waar ik de meeste bekabeling voor heb moeten trekken. Uit mn hoofd 9 stuks van helemaal achter naar voren....

    NB Vagtechniek in nuenen is ook online met Pon en kan je componentenlock er ook afhalen. Die zijn iig soepeler en goedkoper dan de dealer. (want die kijken je aan alsof je je auto in de fik wilt steken als je een retrofit wilt doen). Sommige weigeren zelfs mee te werken of vragen een idioot (70 euro) bedrag. "want ja moet helemaal online gebeuren" KOTS.

    Succes

    Peter
    Haha, Hilarisch, ja dat had ik al wel gedacht, gegarandeerd dat ze bij mijn audi dealer zo zouden reageren
    Alvast bedankt voor de info ivm ELSAWIN ik had al wel iets gevonden dat erWin audi noemt dat is schijnt ook voor schema's te vinden??? bij iemand bekend?

    Ja heb al stevig wat opzoek werk gedaan omtrent SA en was nog even aan het twijfelen maar vind het zo een leuke en veilige optie...
    Ik ga er gewoon voor

    thx

  2. #142
    Baas J's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2015
    Posts
    646
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S5
    Land
    Land

    Standaard Re: Mijn Retrofit Topic.

    Ik heb op de spiegels na (die zoek ik nog) de SA retrofit gedaan. Behoorlijk ingrijpend zoals de rest ook al aangeeft. Ik kan de schema's wel posten als je ze nog niet hebt hoor?

  3. #143

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2009
    Posts
    222
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard Re: Mijn Retrofit Topic.

    @Baas J, heb je toevallig ook de schema's voor een FL A5?

    Heb alle onderdelen inmiddels binnen voor de SA retrofit, nu blijken er alleen kleine verschillen te zitten tussen FL en PFL. Oa de kabelboom die naar de achterbumper gaat is anders; PFL met 2 (zwarte) stekkers, FL met 1 (bruine) stekker.

  4. #144
    Baas J's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2015
    Posts
    646
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S5
    Land
    Land

    Standaard Re: Mijn Retrofit Topic.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sjaaky Bekijk Berichten
    @Baas J, heb je toevallig ook de schema's voor een FL A5?

    Heb alle onderdelen inmiddels binnen voor de SA retrofit, nu blijken er alleen kleine verschillen te zitten tussen FL en PFL. Oa de kabelboom die naar de achterbumper gaat is anders; PFL met 2 (zwarte) stekkers, FL met 1 (bruine) stekker.
    Ja, heb ik ook. zal ze voor FL en PFL wel even in m'n thread zetten.

  5. #145

    Standaard Re: Mijn Retrofit Topic.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wim735 Bekijk Berichten
    In verband met de Side Assist, zijn dat deze 2 sensors die je nodig hebt voor achter de bumper? 8K0907566A 8K0907568A de een is master en de ander slave had ik al begrepen... is die plaats voorzien in elke bumper waar deze moeten komen?
    ik kan ze kopen voor rond de 150€ en de spiegels ineens in mijn kleur, inklapbaar en verwarmd voor een 460€ met deurunits... lijkt me een goede prijs niet? enkel heb ik geen flauw benul van hoe deze bedraad moeten worden, ik ben zelf wel elektricien dus met koper ben ik wel bekend maar is er ergens een draadschema beschikbaar hier omtrent? de extended gateway heb ik ook reeds in men bezit voor een ACC retrofit, maar wat ik me ook nog verder afvroeg is op welke onderdelen er allemaal componenten bescherming zit? en of het dan beter is om alles in een keer te laten vrijzetten ipv tig keer naar de audi dealer te moeten...

    @Baas J @A5 Fan @Der Bastler @Peeet
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wim735 Bekijk Berichten
    Haha, Hilarisch, ja dat had ik al wel gedacht, gegarandeerd dat ze bij mijn audi dealer zo zouden reageren
    Alvast bedankt voor de info ivm ELSAWIN ik had al wel iets gevonden dat erWin audi noemt dat is schijnt ook voor schema's te vinden??? bij iemand bekend?

    Ja heb al stevig wat opzoek werk gedaan omtrent SA en was nog even aan het twijfelen maar vind het zo een leuke en veilige optie...
    Ik ga er gewoon voor

    thx
    @wim735 ik ga ff verder in jou eigen showroom topic --> http://www.audiforum.nl/forum/audifo...ml#post1699784

    we zitten nu in die van @A5 Fan

    Peeet
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld


  6. #146

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2009
    Posts
    222
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard Re: Mijn Retrofit Topic.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A5 Fan Bekijk Berichten
    Als beloofd nog een paar foto's als de retrofit afgerond zou zijn.

    Vandaag supersnel de nieuwe stuurhoeksensor binnen gekregen via de webshop van Vagtechniek.

    Ik als een malle die doos open maken en naar buiten met de gereedschapskist. Stuur eraf, hendels eraf, stuurhoeksensor op de nieuwe hendels die ik al had monteren en hop de boel weer in elkaar. Op het zoeken van het gevallen schroefje na was dit een klusje van 15 minuten...

    Toen de laptop eraan. Oops, dat zijn veel rode regeltjes. Aan het coderen geslagen. Natuurlijk de stuurhoeksensor als eerste dat scheelde al een hoop.
    Toen de nieuwe stuurhoeksensor kalibreren. En hop, alle rode regeltjes waren weg. Op een hardnekkige na, de trilmotor die gaf een -naar massa error-. Alleen de facelift heeft helemaal geen trilmotor in het stuur zitten maar trilt vanuit het stuurhuis. Dus die moest ik wegcoderen.
    Nergens kon ik daar iets over vinden, dus Lucas van Vagtechniek maar eens gebeld. Die murmelde wat over hexedecimaal en Avant en gaf me een nieuwe code voor mijn sportback. Voila ook deze laatste foutmelding dus weg!

    Hier de aanduiding in de BIS als Lane Assist aanstaat maar nog geen wegmarkeringen ziet.
    Bijlage 203953

    En hier als hij de markeringen wel ziet. Alleen dan stuurt hij terug als je over de lijn dreigt te gaan. Doe je dat (moedwillig) toch dan trilt je stuur als extra waarschuwing.
    Bijlage 203955

    Dat je voor kalibreren niet naar de dealer hoeft heb ik al bewezen met mijn zelfbouw adaptive cruise control kalibratietool. Ook nu was een duur dealerbezoek niet nodig...:-)
    Bijlage 203957

    Deze retrofit is ook weer afgerond.

    Wat nu?

    Groet, Peter
    Hoi Peter,

    Bezig om ook lane assist te retrofitten, ik zit nog met een paar vragen. Hoop dat jij me kan helpen!

    - Hoe heb je dat geregeld met die nieuwe voorruit? Origineel of imitatie, laten doen via de verzekering of zelf een adresje voor? Iets in mij weerhoud me ervan om hiervoor naar carglass te gaan ivm alle rampverhalen die je erover hoort.. Nog tips hoe ik dit het beste kan oppakken?

    - Is het mogelijk lane assist te calibreren via VCDS of moet dit via een VAS?

    - Je hebt het over 2 verschillende merken handel / stuurhoek. Heb je hier toevallig nummers van zodat ik kan checken of het bij elkaar past? ACC stuurhoek heb ik er al in zitten, meest voordelig zou alleen een nieuwe handel zijn maar dan moet 'ie wel werken.

    Hoop dat je me kan helpen, dank!

  7. #147
    PeEtron's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    58
    Posts
    1.030
    Kudos
    149
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: Mijn Retrofit Topic.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sjaaky Bekijk Berichten
    Hoi Peter,

    Bezig om ook lane assist te retrofitten, ik zit nog met een paar vragen. Hoop dat jij me kan helpen!

    - Hoe heb je dat geregeld met die nieuwe voorruit? Origineel of imitatie, laten doen via de verzekering of zelf een adresje voor? Iets in mij weerhoud me ervan om hiervoor naar carglass te gaan ivm alle rampverhalen die je erover hoort.. Nog tips hoe ik dit het beste kan oppakken?

    Natuurlijk origineel. Mocht je ruit verongeluk sneuvelen dan kan je het via de verzekering doen. Ikzelf heb de ruit gewoon laten vervangen en heb een nieuwe gekocht.


    - Is het mogelijk lane assist te calibreren via VCDS of moet dit via een VAS?

    Volgens mij moet het via VAS of ODIS. De jongens van Vagtechniek zijn me daarbij behulpzaam geweest.

    - Je hebt het over 2 verschillende merken handel / stuurhoek. Heb je hier toevallig nummers van zodat ik kan checken of het bij elkaar past? ACC stuurhoek heb ik er al in zitten, meest voordelig zou alleen een nieuwe handel zijn maar dan moet 'ie wel werken.

    Helaas kan ik je aan nummers niet helpen. Ik was onaangenaam verrast dat ik na mijn ACC (dacht toen wel laatste stuurhoeksensor ingebouwd te hebben) ik over moest naar een compleet ander merk. Echt bizar om toen te zien dat Audi compleet andere merken dus type's erin zet.

    @Peeet is de koning van de nummers. Misschien hem eens een aardig berichtje sturen. (Hij is toch net klaar met z'n camera inbouwen) :-)


    Hoop dat je me kan helpen, dank!
    Veel plezier met knutselen.

    Peter

    NB De optie is niet zo leuk als je denkt. Ik heb hem meestal uit staan.... Mocht je geen ACC hebben dan is dat de retrofit die is je aan wil raden. dat is echt de beste uitvinding ooit!

  8. Ad
  9. #148

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2015
    Leeftijd
    47
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: Mijn Retrofit Topic.

    Hello, very good your retrofits in your A5.
    * a question, I made a system retrofits audi side assits in my A5 SB, and not to put coding, can you guide me, or tell me the long coding in its A5? I give many thanks.

  10. #149
    PeEtron's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    58
    Posts
    1.030
    Kudos
    149
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: Mijn Retrofit Topic.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RAMONA5 Bekijk Berichten
    Hello, very good your retrofits in your A5.
    * a question, I made a system retrofits audi side assits in my A5 SB, and not to put coding, can you guide me, or tell me the long coding in its A5? I give many thanks.
    Address 3C: Lane Change Labels: None
    Part No SW: 8K0 907 566 HW: 4L0 907 566 A
    Component: J0769_SWA_MasterH08 0020
    Revision: 00H08000 Serial number: 6PZ 009 014-02
    Coding: 0000101
    Shop #: WSC 06752 128 38089
    VCID: 74ECA6A61701629E6A-8021

    Subsystem 1 - Part No: 8K0 907 568
    Component: J0770_SWA_Slave_H08 0040

    Subsystem 2 - Serial number: 6PZ 009 014-22

    Subsystem 3 - Serial number: 3F11.08.0700H0800000010011ˇ

    Subsystem 4 - Serial number: 010011ˇ

    No fault code found.


    Your Welcome,

    Peter

  11. #150

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2017
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Land
    Land

    Standaard Re: Mijn Retrofit Topic.

    hallo
    ik rij sinds kort met een Q2 1,4 automaat. Met oa ACC en lane assist. Ik had er ook Side Assist bij besteld.
    Toen de wagen geleverd werd merkte ik tijdens mijn eerste rit dat Side Assist ontbrak. Alhoewel dit gefactureerd en betaald werd.
    De dealer vertelt me dat het onmogelijk is om dit achteraf te monteren en indien ze het toch zouden doen daarmee de garantie op de wagen vervalt.
    Toen ik dit forum ontdekte dacht ik: hoe moeilijk kan het zijn voor een dealer als ik hier lees dat die bollebozen het klaar spelen?
    Kunnen jullie me feed back geven aub?
    - Is die Side Assist zinvol (ik dacht zeker een plus ivm de veiligheid)
    - Wordt het soms als storend ervaren en schakelen chauffeurs Side Assist dikwijls uit?
    - Kan ik een retrofit afdwingen bij mijn dealer zonder dat mijn garantie vervalt?
    - Is Side Assist even bedrijfzeker indien gemonteerd als retrofit?
    - Wat is de kost bij benadering voor de dealer?
    - Kan ik elders dan bij de dealer terecht voor die retrofit, zo ja, wat met de garantie?

    hartelijk dank voor reacties
    TWAN

  12. #151
    tim captein's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2014
    Posts
    846
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Mijn Retrofit Topic.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TWAN Bekijk Berichten
    hallo
    ik rij sinds kort met een Q2 1,4 automaat. Met oa ACC en lane assist. Ik had er ook Side Assist bij besteld.
    Toen de wagen geleverd werd merkte ik tijdens mijn eerste rit dat Side Assist ontbrak. Alhoewel dit gefactureerd en betaald werd.
    De dealer vertelt me dat het onmogelijk is om dit achteraf te monteren en indien ze het toch zouden doen daarmee de garantie op de wagen vervalt.
    Toen ik dit forum ontdekte dacht ik: hoe moeilijk kan het zijn voor een dealer als ik hier lees dat die bollebozen het klaar spelen?
    Kunnen jullie me feed back geven aub?
    - Is die Side Assist zinvol (ik dacht zeker een plus ivm de veiligheid)
    - Wordt het soms als storend ervaren en schakelen chauffeurs Side Assist dikwijls uit?
    - Kan ik een retrofit afdwingen bij mijn dealer zonder dat mijn garantie vervalt?
    - Is Side Assist even bedrijfzeker indien gemonteerd als retrofit?
    - Wat is de kost bij benadering voor de dealer?
    - Kan ik elders dan bij de dealer terecht voor die retrofit, zo ja, wat met de garantie?

    hartelijk dank voor reacties
    TWAN
    @Leon misschien kan jij hier wat over zeggen?

  13. #152
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.822
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Mijn Retrofit Topic.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TWAN Bekijk Berichten
    hallo
    ik rij sinds kort met een Q2 1,4 automaat. Met oa ACC en lane assist. Ik had er ook Side Assist bij besteld.
    Toen de wagen geleverd werd merkte ik tijdens mijn eerste rit dat Side Assist ontbrak. Alhoewel dit gefactureerd en betaald werd.
    De dealer vertelt me dat het onmogelijk is om dit achteraf te monteren en indien ze het toch zouden doen daarmee de garantie op de wagen vervalt.
    Toen ik dit forum ontdekte dacht ik: hoe moeilijk kan het zijn voor een dealer als ik hier lees dat die bollebozen het klaar spelen?
    Kunnen jullie me feed back geven aub?
    - Is die Side Assist zinvol (ik dacht zeker een plus ivm de veiligheid)
    - Wordt het soms als storend ervaren en schakelen chauffeurs Side Assist dikwijls uit?
    - Kan ik een retrofit afdwingen bij mijn dealer zonder dat mijn garantie vervalt?
    - Is Side Assist even bedrijfzeker indien gemonteerd als retrofit?
    - Wat is de kost bij benadering voor de dealer?
    - Kan ik elders dan bij de dealer terecht voor die retrofit, zo ja, wat met de garantie?

    hartelijk dank voor reacties
    TWAN
    Het is zeker mogelijk. Maar als de dealer dit zo gefactureerd heeft en je hebt ervoor betaald, dan moeten zij dit zien op te lossen. Desnoods een nieuwe Q2 bestellen. Je hebt niet gekregen wat je besteld hebt.

    Ik ga ook side assist retrofitten op mijn A3 8V Facelift (zelfde systeem als in de Q2). Heb de spiegels al gekocht en samen met @Leon geplaatst. Moet nu de regelapparaten voor in de bumper zoeken en dan kunnen we derest aansluiten. Als het geretrofit is, dan werkt het exact net als af-fabriek.

    Als ik jou was dan zou ik dit eerst bij de dealer neerleggen en zorgen dat zij dit oplossen. Nieuwe Q2, klaar punt uit of zij nemen de kosten voor hun rekening voor de retrofit. Dan zullen zij ook alle onderdelen moeten leveren en dat het dan door Audiwereld geplaatst wordt. Het is hun fout.
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  14. #153

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2017
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Land
    Land

    Standaard Re: Mijn Retrofit Topic.

    Bedankt !!

  15. #154
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.822
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Mijn Retrofit Topic.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TWAN Bekijk Berichten
    Bedankt !!
    Laat je ons weten hoe het afloopt?
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  16. #155

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2017
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Land
    Land

    Standaard Re: Mijn Retrofit Topic.

    OK. De dealer lijkt bij te draaien sinds vorige zaterdag maar tot nu toe kreeg ik geen formele belofte dat ze het gaan oplossen.

  17. #156
    HUGOVDW's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2005
    Posts
    1.311
    Kudos
    9
    Auto
    Audi TT RS
    Land
    Land

    Standaard Re: Mijn Retrofit Topic.

    In gebreke stellen met termijn voor reparatie bijv. een maand, anders ontbinding aankoop.
    TT-RS 2016 - Ross-Tech VCDS
    S7 Sportback 2014 4.0 V8 TFSI -JDE1 | A6 Avant 2.8 FSI MT (C7, 2011) S-Line | A4 Avant 2.0 TDI MT (B8, 2008) ABT | A6 Limousine 2.0 TDI (C6, 2006) ABT|A4 2.0 FSI (B6, 2001)

  18. #157

    Standaard Re: Mijn Retrofit Topic.

    Is het mogelijk om aftermarket stuurverwarming aan te brengen op een stuur van een A5 coupe 2012 ?

  19. #158

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2023
    Posts
    15
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S5

    Standaard Re: Mijn Retrofit Topic.

    Wat een mooi topic! Met mooie retrofits! Petje af! Ik heb het met plezier doorgelezen! Ik heb al een aantal retrofits voorbij zien komen die ik zelf ook toe wil passen.

    Nu wil ik graag beginnen met de lane assist en high beam assist. Dit omdat mijn voorruit vervangen moet worden. Toen mn A5 kocht was de voorruit niet meer de mooiste (diverse pitjes kuiltjes en een slecht gerepareerd sterretje). Nou is er in mijn bezit helaas ook een sterretje in gekomen. Helaas 1 waar reparatie niet meer gaat lukken.

    Nou heb ik 2 vragen:

    1: Kan ik door een nieuwe voorruit, een andere spiegel en de nodige bedrading alles werkend krijgen? Las in het engelse topic dat je een regensensor, automatische lichten en high beam control unit nodig hebt. De opties regensensor en automatische lichten heb ik maar geen idee wat er met de high beam control unit bedoeld wordt.

    (Heb een A5 Coupé uit 2008)


    Vraag 2: Wat is het onderdeelnummer van jouw nieuwe voorruit met de lane assist en high beam assist? Ik heb namelijk geen idee wat ik aan de ruitenboer moet doorgeven om te zorgen dat de juiste ruit binnenkomt en niet bijvoorbeeld de huidige originele zonder lan assist.

    Ik hoop dat je me verder kunt helpen!

    Ps: Ik wil nog een showroom topic beginnen waar ik deze retrofot ook in ga verwerken.
    Laatst gewijzigd door Firecats; 28-03-23 om 15:11.

  20. #159
    robby70's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    997
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Mijn Retrofit Topic.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door wuma Bekijk Berichten
    Is het mogelijk om aftermarket stuurverwarming aan te brengen op een stuur van een A5 coupe 2012 ?
    Nope, gaat niet lukken, beste een ander stuur kopen op Marktplaats, eBay of Kleinanzeigen. Als je A5 überhaupt voorbereid is op stuurverwarming natuurlijk!?

    Verstuurd vanaf mijn DN2103 met Tapatalk
    A6 50TDI Quattro (C8/4K) + TTS Quattro (8J)

  21. #160
    robby70's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Posts
    997
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Mijn Retrofit Topic.

    @Firecats : nieuwe ruit is een goede start, maar zorg ook dat je zelf goed ingelezen bent in de elektrische schema's en onderdelen en de nodige codering evt zelf kunt doen. Dan weet je wat je doet, het is niet allemaal pug&play ..

    Verstuurd vanaf mijn DN2103 met Tapatalk
    A6 50TDI Quattro (C8/4K) + TTS Quattro (8J)

Pagina 8 van 9 EersteEerste ... 456789 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •