Pagina 5 van 15 EersteEerste 123456789 ... LaatsteLaatste
Resultaten 81 tot 100 van de 291

Onderwerp: Audi Connect (Google Maps) zonder MMI met SIM kaart- werkt!

  1. #81
    odogan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2012
    Leeftijd
    41
    Posts
    65
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi Connect (Google Maps) zonder MMI met SIM kaart- werkt!

    Heb alles aangesloten en de stappen uitgevoerd. Op zich geen enkel probleem gehad met de installatie en had ik snel connectie met google. Maar, helaas een maar, bij mijn type kaarten krijg ik alleen de optie Google Earth en niet de optie Online Traffic only (of zoiets). Als ik het goed heb begrepen moet ik hiervoor bit 15 van channel 69 aanpassen, maar helaas heb ik geen kabel en kan ik geen VCDS aanpassingen doen.

    En ook als ik Audi Connect of "Zoeken via Google" opties gebruik, dan zegt hij dat er geen internet verbinding is en dat ik over moet schakelen naar mobiele telefoon. Terwijl StreetView etc perfect werken. Enig idee @A5 Fan ??

  2. #82
    PeEtron's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    58
    Posts
    1.030
    Kudos
    149
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi Connect (Google Maps) zonder MMI met SIM kaart- werkt!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door odogan Bekijk Berichten
    Heb alles aangesloten en de stappen uitgevoerd. Op zich geen enkel probleem gehad met de installatie en had ik snel connectie met google. Maar, helaas een maar, bij mijn type kaarten krijg ik alleen de optie Google Earth en niet de optie Online Traffic only (of zoiets). Als ik het goed heb begrepen moet ik hiervoor bit 15 van channel 69 aanpassen, maar helaas heb ik geen kabel en kan ik geen VCDS aanpassingen doen.

    En ook als ik Audi Connect of "Zoeken via Google" opties gebruik, dan zegt hij dat er geen internet verbinding is en dat ik over moet schakelen naar mobiele telefoon. Terwijl StreetView etc perfect werken. Enig idee @A5 Fan ??
    Lees zelf even wat je schrijft..... :-) Ja je moet 1 dingetje doen in VCDS. Exact zoals je zelf omschrijft. En dat is dus voor de VERKEER optie.

    Woon je in de buurt van Den Haag? Dan welkom hoor.

  3. #83

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2009
    Posts
    222
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard Re: Audi Connect (Google Maps) zonder MMI met SIM kaart- werkt!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A5 Fan Bekijk Berichten
    Graag gedaan hoor. Heb ik mijn goede daad van het jaar op de valreep toch nog gedaan....

    Kan je wel naar Audi Connect en bv het weer bekijken?

    Peter
    Ja, verder lijkt alles te werken.. Google maps worden netjes getoond (ook als de router nog een hotspot verbinding heeft), Audi connect laat netjes alle info zien, evenals online poi ingave middels mmi.

    Wat me verder wel opvalt is dat het 'online reisdoel' spraakcommando de eerste 5 á 10 minuten niet werkt, ze vraagt dan mondeling om een sim te plaatsen of telefoon te koppelen terwijl er wel allang verbinding is en ik bijv Audi connect al heb gebruikt.

    Hoe is dit bij jou? Wanneer werkt het spraakcommando?

    Verder zou volgens mij alles goed ingesteld moeten zijn, helaas echter nog steeds geen online verkeersinfo..

    Mocht er btw iemand in de buurt van Apeldoorn Online verkeer vrijgeschakeld willen hebben dan ook hier van harte welkom!

  4. #84
    PeEtron's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    58
    Posts
    1.030
    Kudos
    149
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi Connect (Google Maps) zonder MMI met SIM kaart- werkt!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sjaaky Bekijk Berichten
    Ja, verder lijkt alles te werken.. Google maps worden netjes getoond (ook als de router nog een hotspot verbinding heeft), Audi connect laat netjes alle info zien, evenals online poi ingave middels mmi.

    Wat me verder wel opvalt is dat het 'online reisdoel' spraakcommando de eerste 5 á 10 minuten niet werkt, ze vraagt dan mondeling om een sim te plaatsen of telefoon te koppelen terwijl er wel allang verbinding is en ik bijv Audi connect al heb gebruikt.

    Hoe is dit bij jou? Wanneer werkt het spraakcommando?

    Verder zou volgens mij alles goed ingesteld moeten zijn, helaas echter nog steeds geen online verkeersinfo..

    Mocht er btw iemand in de buurt van Apeldoorn Online verkeer vrijgeschakeld willen hebben dan ook hier van harte welkom!
    Geen idee, ik praat nooit tegen m'n auto...

  5. #85
    PeEtron's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    58
    Posts
    1.030
    Kudos
    149
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi Connect (Google Maps) zonder MMI met SIM kaart- werkt!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sjaaky Bekijk Berichten
    Ja, verder lijkt alles te werken.. Google maps worden netjes getoond (ook als de router nog een hotspot verbinding heeft), Audi connect laat netjes alle info zien, evenals online poi ingave middels mmi.

    Wat me verder wel opvalt is dat het 'online reisdoel' spraakcommando de eerste 5 á 10 minuten niet werkt, ze vraagt dan mondeling om een sim te plaatsen of telefoon te koppelen terwijl er wel allang verbinding is en ik bijv Audi connect al heb gebruikt.

    Hoe is dit bij jou? Wanneer werkt het spraakcommando?

    Verder zou volgens mij alles goed ingesteld moeten zijn, helaas echter nog steeds geen online verkeersinfo..

    Mocht er btw iemand in de buurt van Apeldoorn Online verkeer vrijgeschakeld willen hebben dan ook hier van harte welkom!
    NB Bij mij logde hij vanzelf in op verkeersinfo toen ik de kaart op verkeer had gezet en in de setup naar verkeersinfo ging.

    Misschien heb je wat aan deze info.

    EN, niet vergeten met VCDS die aanpassing te doen he!


  6. #86
    PeEtron's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    58
    Posts
    1.030
    Kudos
    149
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi Connect (Google Maps) zonder MMI met SIM kaart- werkt!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FASt Bekijk Berichten
    Hoe krijgen jullie de streetview. Heb ik nog niet in vol scherm formaat gezien. Wel klein als reis einddoel
    Ik lees nu pas het zinnetje "wel klein als reisdoel".

    Kan je me dat uitleggen, want ik zie nooit mn reisdoel (klik ook verder nergens op, dus misschien mis ik een handeling?)

    Peter

  7. #87
    A4Maverick's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Posts
    636
    Kudos
    24
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi Connect (Google Maps) zonder MMI met SIM kaart- werkt!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A5 Fan Bekijk Berichten
    Ik lees nu pas het zinnetje "wel klein als reisdoel".

    Kan je me dat uitleggen, want ik zie nooit mn reisdoel (klik ook verder nergens op, dus misschien mis ik een handeling?)

    Peter
    Ik denk dat ie dit bedoeld.

    ImageUploadedByTapatalkHD1413525335.040378.jpg

    Het kleine streetview plaatje als je bij je bestemming bent.

    Dat staat natuurlijk los van de streetview mogelijkheid door, als je stilstaat, in te zoomen naar 30 meter en dan op de mmi knop te drukken en lager dan 30 meter gaan. Dan krijg je streetview full screen.
    A4 1.8Tfsi Avant Ibiswit, ProLine S, MMi Plus, B&O audio, 19" Rotors

  8. Ad
  9. #88
    PeEtron's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    58
    Posts
    1.030
    Kudos
    149
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi Connect (Google Maps) zonder MMI met SIM kaart- werkt!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A4Maverick Bekijk Berichten
    Ik denk dat ie dit bedoeld.

    ImageUploadedByTapatalkHD1413525335.040378.jpg

    Het kleine streetview plaatje als je bij je bestemming bent.

    Dat staat natuurlijk los van de streetview mogelijkheid door, als je stilstaat, in te zoomen naar 30 meter en dan op de mmi knop te drukken en lager dan 30 meter gaan. Dan krijg je streetview full screen.

    Ik heb daar eerlijk gezegd nog nooit op gelet... Ik zal eens kijken of ik ook zo'n plaatje heb op mijn bestemming.

    :-)

  10. #89

    Standaard Re: Audi Connect (Google Maps) zonder MMI met SIM kaart- werkt!

    Idd dat is hem. Komt overigens ook in de normale weergave naar voren als hij een keer in de Google view is getoond.

    Ik zie hem hier voor mij gevoel weer een maatje groter dan ik zie. Ik heb nl links alle begeleidingsopties aan staan. Mogelijk zit daar wat verschillen. Moet van weekend even kijken met welke instellingen ik rij ... ben nu nl op het fietsje naar het werk
    ▀▄▀▄▀▄ Audi Q4 e-tron 40 S Competition
    ▀▄▀▄▀▄ Audi TT Roadster 3.2 DSG MK1

  11. #90
    odogan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2012
    Leeftijd
    41
    Posts
    65
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi Connect (Google Maps) zonder MMI met SIM kaart- werkt!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A5 Fan Bekijk Berichten
    Lees zelf even wat je schrijft..... :-) Ja je moet 1 dingetje doen in VCDS. Exact zoals je zelf omschrijft. En dat is dus voor de VERKEER optie.

    Woon je in de buurt van Den Haag? Dan welkom hoor.
    Ik woon niet in de buurt van Den Haag, maar ben wel vaak de weekenden in Den Haag. Weet niet ik of aankomend weekend of volgende week er ben, maar zou het fijn vinden als je me hierbij zou helpen. Ik zal ook aan @carpediem vragen of hij vandaag even tijd voor me heeft (ben normaal niet zo ongeduldig :-) ), want hij zit 10min van me vandaan.

  12. #91
    Carpediem's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2008
    Posts
    2.614
    Kudos
    45
    Auto
    Audi A8

    Standaard Re: Audi Connect (Google Maps) zonder MMI met SIM kaart- werkt!

    @A5 Fan zojuist hebben @odogan en ik gekeken naar de mmi. De kanaalaanpassing gedaan en toen kwam de optie tevoorschijn. Hij had echter nog geen connect logo in de mmi, deze had versie 530. Nadat we deze geupdate hadden naar 767 was deze er wel alleen de internet verbinding niet meer, vermoedelijk moet hij even het script voor het ip adres draaien.

  13. #92
    odogan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2012
    Leeftijd
    41
    Posts
    65
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi Connect (Google Maps) zonder MMI met SIM kaart- werkt!

    Inderdaad heb hier nu alles werkend en mooi in mijn dashboardkastje weggewerkt. Paste allemaal in het netje bedoeld voor de telefoon. Even een korte beschrijving met alles wat ik heb gedaan.

    Benodigdheden

    1x AMI USB kabel
    1x TRENDnet TU2-ET100
    1x TP-LINK TL-MR3020
    1x Ewent EW1110 4port USB-hub

    Dit alles heeft mij inclusief verzendkosten €85 gekost. Reden waarom ik TRENDnet heb aangeschaft ipv D-Link, is omdat deze ten eerste makkelijk verkrijgbaar is bij de Nederlandse webshops (ook de revisie maakt niet uit) en vanwege het formaat en prijs.

    Nadat ik deze allemaal op mijn laptop heb geconfigureerd en het DNS script-bestand heb aangepast. Heb ik de onderdelen aangesloten in de auto. Hierna de update van mijn firmware geupdate naar K0767 (aangezien je anders alleen Google Maps hebt zonder Audi Connect icm. Online Traffic). En ook de kanaalaanpassing uitgevoerd via VCDS (@carpediem BEDANKT!). Hierna de script uitgevoerd om de Green Hidden Menu vrij te geven. In de hidden menu de stappen uitgevoerd zoals aangegeven namelijk Install Fair mode uitgevoerd en de codering van Online ... aangepast. En als laatste stap de DNS script uitgevoerd en VOILA!

    Iedereen bedankt voor het tippen en helpen om dit mogelijk te maken.

  14. #93

    Standaard Re: Audi Connect (Google Maps) zonder MMI met SIM kaart- werkt!

    Voor het bestemming plaatje in streetview heb ik Extra verkeersinfo op volledig staan.
    ▀▄▀▄▀▄ Audi Q4 e-tron 40 S Competition
    ▀▄▀▄▀▄ Audi TT Roadster 3.2 DSG MK1

  15. #94
    PeEtron's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    58
    Posts
    1.030
    Kudos
    149
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi Connect (Google Maps) zonder MMI met SIM kaart- werkt!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A4Maverick Bekijk Berichten
    Ik denk dat ie dit bedoeld.

    ImageUploadedByTapatalkHD1413525335.040378.jpg

    Het kleine streetview plaatje als je bij je bestemming bent.

    Dat staat natuurlijk los van de streetview mogelijkheid door, als je stilstaat, in te zoomen naar 30 meter en dan op de mmi knop te drukken en lager dan 30 meter gaan. Dan krijg je streetview full screen.
    @FASt Ik heb dat plaatje nog nooit gezien..... Wanneer zie je die en wat moet je er voor doen?

  16. #95
    PeEtron's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    58
    Posts
    1.030
    Kudos
    149
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi Connect (Google Maps) zonder MMI met SIM kaart- werkt!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FASt Bekijk Berichten
    Voor het bestemming plaatje in streetview heb ik Extra verkeersinfo op volledig staan.

    Morgen eens kijken.... Dank.

  17. #96
    PeEtron's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    58
    Posts
    1.030
    Kudos
    149
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi Connect (Google Maps) zonder MMI met SIM kaart- werkt!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door odogan Bekijk Berichten
    Inderdaad heb hier nu alles werkend en mooi in mijn dashboardkastje weggewerkt. Paste allemaal in het netje bedoeld voor de telefoon. Even een korte beschrijving met alles wat ik heb gedaan.

    Benodigdheden

    1x AMI USB kabel
    1x TRENDnet TU2-ET100
    1x TP-LINK TL-MR3020
    1x Ewent EW1110 4port USB-hub

    Dit alles heeft mij inclusief verzendkosten €85 gekost. Reden waarom ik TRENDnet heb aangeschaft ipv D-Link, is omdat deze ten eerste makkelijk verkrijgbaar is bij de Nederlandse webshops (ook de revisie maakt niet uit) en vanwege het formaat en prijs.

    Nadat ik deze allemaal op mijn laptop heb geconfigureerd en het DNS script-bestand heb aangepast. Heb ik de onderdelen aangesloten in de auto. Hierna de update van mijn firmware geupdate naar K0767 (aangezien je anders alleen Google Maps hebt zonder Audi Connect icm. Online Traffic). En ook de kanaalaanpassing uitgevoerd via VCDS (@carpediem BEDANKT!). Hierna de script uitgevoerd om de Green Hidden Menu vrij te geven. In de hidden menu de stappen uitgevoerd zoals aangegeven namelijk Install Fair mode uitgevoerd en de codering van Online ... aangepast. En als laatste stap de DNS script uitgevoerd en VOILA!

    Iedereen bedankt voor het tippen en helpen om dit mogelijk te maken.

    Graag gedaan hoor.

    Vraagje, heb je de kleine witte Trendnet? Die werkt bij mij namelijk niet. De blauwe D-Link weer wel.

  18. #97
    PeEtron's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    58
    Posts
    1.030
    Kudos
    149
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi Connect (Google Maps) zonder MMI met SIM kaart- werkt!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door odogan Bekijk Berichten
    Ik woon niet in de buurt van Den Haag, maar ben wel vaak de weekenden in Den Haag. Weet niet ik of aankomend weekend of volgende week er ben, maar zou het fijn vinden als je me hierbij zou helpen. Ik zal ook aan @carpediem vragen of hij vandaag even tijd voor me heeft (ben normaal niet zo ongeduldig :-) ), want hij zit 10min van me vandaan.

    Helaas dit weekend geen tijd. Heel misschien zondagavond. Maar of je geduld dat gaat redden betwijfel ik...:-)

  19. #98
    PeEtron's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    58
    Posts
    1.030
    Kudos
    149
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi Connect (Google Maps) zonder MMI met SIM kaart- werkt!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door carpediem Bekijk Berichten
    @A5 Fan zojuist hebben @odogan en ik gekeken naar de mmi. De kanaalaanpassing gedaan en toen kwam de optie tevoorschijn. Hij had echter nog geen connect logo in de mmi, deze had versie 530. Nadat we deze geupdate hadden naar 767 was deze er wel alleen de internet verbinding niet meer, vermoedelijk moet hij even het script voor het ip adres draaien.
    Correct.

    Eea is na te kijken in het groene menu. Bij IP SETTINGS.

    Daar moet in het midden staan: Nameserver 192.168.1.1 (of welk ip adres je router ook maar heeft). Staat er niks dan is resolv.conf niet geschreven door het script,
    Laatst gewijzigd door PeEtron; 17-10-14 om 19:50.

  20. #99

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2008
    Posts
    93
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Wink Re: Audi Connect (Google Maps) zonder MMI met SIM kaart- werkt!

    Geweldig dat dit is gelukt, Online-Traffic staat hoog op mijn verlanglijstje.

    Wel jammer dat nog een (usb) kabel en AMI nodig zijn. Dit zou toch ook mogelijk moeten zijn via het ingebouwde WLAN?!
    Deze (stuk duurdere) oplossing http://shop.ontika.net/product_info.php?products_id=29 lijkt dat ook te doen. De TP-Link zou dan moeten routeren tussen de MMI WLAN en de hotspot van de telefoon.

    Weet iemand (@Reboc ) of hier al eens serieus naar is gekeken en/of waarom dit niet mogelijk zou zijn?

    [edit]:
    Al iets meer uitleg gevonden
    http://www.motor-talk.de/forum/mmi-3...9#post38876794
    Laatst gewijzigd door sweep; 18-10-14 om 12:51.

  21. #100
    PeEtron's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    58
    Posts
    1.030
    Kudos
    149
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi Connect (Google Maps) zonder MMI met SIM kaart- werkt!

    Vrinden,

    Meer van jullie vandaag last dat online niet werkte? Ik kreeg een wit scherm. Google maps deed het wel (nee zat niet in de cache).

    Ik ben benieuwd.

    Peter

Pagina 5 van 15 EersteEerste 123456789 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •