Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Resultaten 41 tot 41 van de 41

Onderwerp: Mijn tankklep vergrendelt niet meer elektronisch

  1. #41
    bugboy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    51
    Posts
    466
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A5 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Mijn tankklep vergrendelt niet meer elektronisch

    Ik heb de stelmotor van mijn A5 cabriolet ook vervangen en daarvoor is de procedure ongeveer hetzelfde, maar dan moet je stelelement 8F0-862-153E hebben. Ik had revisie B er in zitten, maar ik zie aan de buitenkant geen verschil.

    Prijzen van de onderdelen (voor cabriolet, niet voor coupé/sportback):
    • Stelelement (8F0-862-153E): €41,06
    • Inzetstuk (8F0-809-999A): €34,00
    • Brandstofsticker (8K0010508): €9,05

    Voor demontage heb ik de tankflap linksboven met een pin precies in het midden ingedrukt. Daarna met een haakje er in en gewoon keihard trekken. Dan hoef je maar één klein gaatje te maken. Als je de veiligheidsongrendeling wilt gebruiken van de nieuwe stelmotor dan is het handig om die even aan de vorige vast te plakken. Dan trek je hem er vrij eenvoudig doorheen. Het gaatje heb ik vervolgens met wat een klein drupje BisonTix weer dichtgemaakt en zwart gemaakt. Je ziet er vrijwel niks meer van. In ieder geval was het me geen €43 extra waard.

    Ik heb het oude stelelement getest, maar die doet helemaal niets meer. Ik heb deze ook opengemaakt om te zien of er vuil in zat, maar ik kom eigenlijk niets vreemds tegen. Motor doet alleen helemaal niets als je er 12V op zet. Blijkbaar is dat het zwakke punt.

    PS: Als je aan de grens woont, dan loont het zich om naar Duitsland te rijden. De dealer in Duitsland vraag voor het stelelement maar €30. Een dergelijk groot prijsverschil zag ik ook al bij de vervanging van mijn speaker in de deur.
    Laatst gewijzigd door bugboy; 22-11-23 om 15:02.
    VW Kever (1951 vouwdak), Audi cabriolet (1993, 2.8 V6), Audi A5 cabriolet (2011, 2.0TFSI quattro), Audi A4 station (2011, 2.0TDI handbak, B&O edition)
    VAG-COM: 23.3 (Enschede)

Pagina 3 van 3 EersteEerste 123

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •