Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 40

Onderwerp: Verschil A5 F5 2.0 TFSI 190 en 252 pk

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2008
    Posts
    61
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Verschil A5 F5 2.0 TFSI 190 en 252 pk

    Hey Audi liefhebbers; ik ben me op een nieuwe A5 SB benzine aan het orienteren.
    Het wordt zowieso een 2 liter, vind die 1.4 wel heel klein voor een A5 SB.
    De 2 liter is echter in 190 en 252 PK uitvoering te krijgen.
    Blijft dezelfde motorinhoud en boring/slag. Wat is het verschil tussen beide motoren?
    Is dit alleen software of zijn er ook andere aanpassingen zoals de turbo?

    E.D.

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2011
    Posts
    88
    Kudos
    6
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard re: Verschil 2.0 TFSI 190 en 252 pk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RS4dude Bekijk Berichten
    Hey Audi liefhebbers; ik ben me op een nieuwe A5 SB benzine aan het orienteren.
    Het wordt zowieso een 2 liter, vind die 1.4 wel heel klein voor een A5 SB.
    De 2 liter is echter in 190 en 252 PK uitvoering te krijgen.
    Blijft dezelfde motorinhoud en boring/slag. Wat is het verschil tussen beide motoren?
    Is dit alleen software of zijn er ook andere aanpassingen zoals de turbo?

    E.D.

    Ik zie de 2.0 TFSI met 252 pk niet meer op de audi site staan.

  3. #3
    dotcom87's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2013
    Leeftijd
    36
    Posts
    169
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Verschil 2.0 TFSI 190 en 252 PK

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door motjoo Bekijk Berichten
    Ik zie de 2.0 TFSI met 252 pk niet meer op de audi site staan.
    Ik denk dat je dan niet het juiste model A5 hebt aangeduid? Ik zie hem hier enkel als ik de "sportback sport" selecteer.
    Laatst gewijzigd door dotcom87; 17-07-17 om 21:46.
    Audi A5 Sportback F5 2.0 TDI 140kw 190pk BLACK aka BLACK BEAUTY
    Audi A5 Sportback 8T 2.0 TDI 100kw 136pk ICE SILVER
    Audi A5 Sportback 8T 2.0 TDI 120kw 163pk BLACK

  4. #4
    Max82's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2013
    Leeftijd
    41
    Posts
    182
    Kudos
    6
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard re: Verschil 2.0 TFSI 190 en 252 pk

    Bij de A4 staat de 252pk sterke motor tijdelijk ook niet in de configurator. Wat ik in een ander draadje heb begrepen is dat dit door de model jaar update komt. Om die reden is PON in onderhandeling met Audi over de (nieuwe) prijzen.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    In bestelling: A4 2.0 TFSI ultra s-tronic S line - Scubablue - MMI+ - comfortsleutel - pdc / Huidig: A3 1.4 s-tronic proline s - gletsjerwit - zwarte rotors - MMI+ - comfortsleutel - pdc

  5. #5

    Standaard re: Verschil 2.0 TFSI 190 en 252 pk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Max82 Bekijk Berichten
    Bij de A4 staat de 252pk sterke motor tijdelijk ook niet in de configurator. Wat ik in een ander draadje heb begrepen is dat dit door de model jaar update komt. Om die reden is PON in onderhandeling met Audi over de (nieuwe) prijzen.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

    Had het hier niet iets mee van doen:

    https://www.autoblog.nl/nieuws/schei...erkopen-100486


  6. #6
    Max82's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2013
    Leeftijd
    41
    Posts
    182
    Kudos
    6
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Verschil 2.0 TFSI 190 en 252 pk

    Daar lijkt het inderdaad op


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    In bestelling: A4 2.0 TFSI ultra s-tronic S line - Scubablue - MMI+ - comfortsleutel - pdc / Huidig: A3 1.4 s-tronic proline s - gletsjerwit - zwarte rotors - MMI+ - comfortsleutel - pdc

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2011
    Posts
    88
    Kudos
    6
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: Verschil 2.0 TFSI 190 en 252 pk

    Blijft natuurlijk wel raar dat een nieuw model na een paar maanden al een update krijgt. Quattro is Quattro Ultra geworden en de motor is ook aangepast. Vindt dit niet kunnen. Enerzijds ben ik wel blij dat ik nog een echte Quattro heb, anderzijds voel ik me wel belazard door Audi.

  8. Ad
  9. #8
    A3165's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    2.017
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: Verschil 2.0 TFSI 190 en 252 pk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door motjoo Bekijk Berichten
    Blijft natuurlijk wel raar dat een nieuw model na een paar maanden al een update krijgt. Quattro is Quattro Ultra geworden en de motor is ook aangepast. Vindt dit niet kunnen. Enerzijds ben ik wel blij dat ik nog een echte Quattro heb, anderzijds voel ik me wel belazard door Audi.
    Ik snap niet helemaal wat je bedoelt. Quattro is Quattro vanwege de aandrijving. Ultra is een 'kwalificatie' van de motor.

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2011
    Posts
    88
    Kudos
    6
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: Verschil 2.0 TFSI 190 en 252 pk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A3165 Bekijk Berichten
    Ik snap niet helemaal wat je bedoelt. Quattro is Quattro vanwege de aandrijving. Ultra is een 'kwalificatie' van de motor.
    Quattro Ultra is niet hetzelfde systeem als Quattro. Lees maar eens: https://www.audi-press.be/quattro-me...or-de-toekomst


    Ultra heeft niks te maken met de motor. De verandering aan de motor is de toevoeging van een "mild hybrid" systeem.
    Dit zijn veranderingen die je doet voor een facelift, niet 3 maanden na introductie van het nieuwe model.
    Allemaal paniekvoetbal n.a.v. het dieselschandaal.
    Laatst gewijzigd door motjoo; 18-07-17 om 12:43.

  11. #10
    A3165's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    2.017
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: Verschil 2.0 TFSI 190 en 252 pk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door motjoo Bekijk Berichten
    Quattro Ultra is niet hetzelfde systeem als Quattro. Lees maar eens: https://www.audi-press.be/quattro-me...or-de-toekomst


    Ultra heeft niks te maken met de motor. De verandering aan de motor is de toevoeging van een "mild hybrid" systeem.
    Dit zijn veranderingen die je doet voor een facelift, niet 3 maanden na introductie van het nieuwe model.
    Allemaal paniekvoetbal n.a.v. het dieselschandaal.
    Ah okee, dat is wel heel verwarrend van Audi. De Ultra aanduiding sloeg altijd op de (extra) efficiënte motor.
    Ik ben het met je eens dat zulke snelle veranderingen niet bij zo'n merk horen gezien ook de prijzen die je betaalt.

  12. #11

    Standaard Re: Verschil 2.0 TFSI 190 en 252 pk

    Voorsprong door techniek... dan mag je toch wel wat meer verwachten dan alleen een update bij een facelift (na 3 of 4 jaar)... dus als Audi dat dan ook doet, dan is dat toch juist prima.

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2011
    Posts
    88
    Kudos
    6
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: Verschil 2.0 TFSI 190 en 252 pk

    Maar een dergelijke update meteen na introductie van een nieuw model? Leuk voor diegene die op het punt staat een nieuwe auto te kopen, maar minder leuk voor diegene die net het "nieuwste" model heeft gekocht.

  14. #13
    Max82's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2013
    Leeftijd
    41
    Posts
    182
    Kudos
    6
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Verschil 2.0 TFSI 190 en 252 pk

    Vraag me af of de veranderingen allemaal zo schokkend zijn. Denk eerder dat het frustrerend is voor iemand die de 252pk versie wil bestellen en nu extra lang moet wachten.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    In bestelling: A4 2.0 TFSI ultra s-tronic S line - Scubablue - MMI+ - comfortsleutel - pdc / Huidig: A3 1.4 s-tronic proline s - gletsjerwit - zwarte rotors - MMI+ - comfortsleutel - pdc

  15. #14
    Max82's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2013
    Leeftijd
    41
    Posts
    182
    Kudos
    6
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Verschil 2.0 TFSI 190 en 252 pk

    Nu lijkt de 2.0 met 190pk in de configurator niet meer te selecteren...


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    In bestelling: A4 2.0 TFSI ultra s-tronic S line - Scubablue - MMI+ - comfortsleutel - pdc / Huidig: A3 1.4 s-tronic proline s - gletsjerwit - zwarte rotors - MMI+ - comfortsleutel - pdc

  16. #15

    Standaard Re: Verschil 2.0 TFSI 190 en 252 pk

    190nen S4/5 zijn idd nu niet leverbaar vanwege een of ander software update

    Fabrikanten gaans reeds meer uodates loskopen van model intro's en facelifts. Voordeel vd modulaire systemen.

    Daarnaast is bij de B8 de 1.8T ook vrij vlot vervangen door de 1.8 TFSI
    ▀▄▀▄▀▄ Audi Q4 e-tron 40 S Competition
    ▀▄▀▄▀▄ Audi TT Roadster 3.2 DSG MK1

  17. #16

    Standaard Re: Verschil 2.0 TFSI 190 en 252 pk

    De benaming is bij de B8 alleen vervangen (overigens alleen in de EU) vanaf modeljaar 2010 werd het ipv 1.8T opeens alleen de tekst, TFSI de motor bleef echter tor de introductie van de 1.8 met 170pk identiek daar werd met de gewijzigde tekst op de kont niks aan gewijzigd.

    Balen met dat CO2 geneuzel want zal betekenen dat fabrikanten hun auto's gaan knijpen naar de testwaarden daar wordt een motor niet per definitie fijner van. Daarbij wat ze niet aan CO2 weg geschreven krijgen zal een verhoging van de CO2 betekenen op de typegoedkeuring en voor ons in Nederland betekend dat een verhoging in de aanschafprijs.


    De auto's waren al behoorlijk aan de prijs zeker als je de nieuwprijzen vergelijkt met het buitenland. Zelfs een nieuwe auto is na aftikken van het volledige BPM bedrag (dus 0% bpm korting)stukken goedkoper bij onze buren. Veel dealers in grensgebieden doen echter omwille van waarschijnlijk afspraken met de fabriek (bescherming van de Nederlandse importeur) belachelijk moeilijk bij verkoop van nieuwe auto's aan Nederlands ingezetene. Je merkt dat men bewust probeert drempels op te werpen om je van kopen af te houden, volgens EU wetgeving mogen dat soort protectionistische praktijken echter niet dus mag het niet te veel opvallen....

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FASt Bekijk Berichten
    190nen S4/5 zijn idd nu niet leverbaar vanwege een of ander software update

    Fabrikanten gaans reeds meer uodates loskopen van model intro's en facelifts. Voordeel vd modulaire systemen.

    Daarnaast is bij de B8 de 1.8T ook vrij vlot vervangen door de 1.8 TFSI
    Verzonden vanaf mijn telefoon

  18. #17

    Standaard Re: Verschil 2.0 TFSI 190 en 252 pk

    De eerste 1.8 T waren geen TFSI .. was meer dan de benaming
    ▀▄▀▄▀▄ Audi Q4 e-tron 40 S Competition
    ▀▄▀▄▀▄ Audi TT Roadster 3.2 DSG MK1

  19. #18

    Standaard Re: Verschil 2.0 TFSI 190 en 252 pk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FASt Bekijk Berichten
    De eerste 1.8 T waren geen TFSI .. was meer dan de benaming

    De B8 was er alleen als TFSI er is nooit een 1.8T (dus de 20V turbo in de B8 geleverd) alleen de direct ingespoten TFSI motor. Dat wil zeggen de 16V met directe inspuiting en motorcode beginnend met een C. Ik heb zowel de B7 als de B8 gehad (heb nog steeds een eerste serie B8 1.8TFSI die is eender met een een 2011 1.8TFSI afgezien van het interieur verhaal (2G / 3G navi) is de hardware motor en bak het zelfde (hardwarematig zijn alleen de draagarmen (bananen)) anders die hebben de dikke kogel.

    Overig zelfde motor en bak

  20. #19

    Standaard Re: Verschil 2.0 TFSI 190 en 252 pk

    hallo,

    ik wil een audi a4 avant tfsi kopen 2.0. ik twijfel tussen de 190 pk versie en de 252 pk quattro. Het verschil is bijna 3000 euro. nu is de vraag is dit het waard???

  21. #20
    Akita's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Posts
    2.625
    Kudos
    281
    Auto
    Audi A4 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Verschil 2.0 TFSI 190 en 252 pk

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door montysplace Bekijk Berichten
    hallo,

    ik wil een audi a4 avant tfsi kopen 2.0. ik twijfel tussen de 190 pk versie en de 252 pk quattro. Het verschil is bijna 3000 euro. nu is de vraag is dit het waard???
    Proefrijden en je weet het! De 190 pk zal voor minder dan 3K te tunen zijn naar 252. Heb zelf wel de 252, maar in mijn geval viel er weinig te kiezen..
    A4 Allroad Pro Line Business 2.0 TFSI 2011.
    A4 Allroad Quattro Edition 2.0 TFSI 2018.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •