Resultaten 1 tot 11 van de 11

Onderwerp: RVS pedalenset monteren

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Leeftijd
    51
    Posts
    241
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard RVS pedalenset monteren

    Aangepast topic :

    Oorspronkelijke vraag:
    Weet er iemand of de voetpedalen gewijzigd zijn tov het vorige model ? Of past een RVS voetpedalen set van model 2014 ook op model 2017-2018 ?


    Antwoord
    Neen , dit past uiteraard niet


    Maar
    Een setje , niet oem , besteld en ben deze nu aan het monteren. Gas pedaal is geen probleem, is er gewoon overschuiven. Het rempedaal van mijn automaat heb ik t wat lastiger mee, maar als je verder leest hier beneden zou dat geen probleem moeten zijn. De wagen is nieuw dus denk dat het met een beetje 'force' er wel af kan halen ( het pedaalrubber) en dan is het gewoon het andere erop klikken en de rubberen randjes eromheen.

    Grtn
    Laatst gewijzigd door rolelael; 21-12-17 om 08:50.
    Audi A5 SB 2018 - 2.0 tdi 140KW/190PK S-tronic - Manhattan Grey

  2. #2

    Standaard re: RVS pedalenset van vorige type monteren?

    Nee de pedalen van de A4 8K / A5 8T (2007-2016) zijn anders dan die van de A4 8W / A5 F5(2016->)

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Leeftijd
    51
    Posts
    241
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: RVS pedalenset van vorige type monteren?

    ok dus als ik er vind die op een A4 B9 passen, dan zullen deze ook op een A5 F5 passen neem ik aan ? Aangezien ze het zelfde binnenwerk sharen ?
    Audi A5 SB 2018 - 2.0 tdi 140KW/190PK S-tronic - Manhattan Grey

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Leeftijd
    51
    Posts
    241
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: RVS pedalenset van vorige type monteren?

    Vandaag mijn nieuwe A5 binnen :-) foto's volgend nog. Wou de rvs pedaaltjes monteren maar weet niet goed hoe ik t rubber van de rempedaal eraf haal ( automaat ) . Is dat gewoon trekken ? :-) Zit als ik zie naar de rvssen met 2 doordrik clips in pedaal vast
    Audi A5 SB 2018 - 2.0 tdi 140KW/190PK S-tronic - Manhattan Grey

  5. #5

    Standaard Re: RVS pedalenset van vorige type monteren?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rolelael Bekijk Berichten
    Vandaag mijn nieuwe A5 binnen :-) foto's volgend nog. Wou de rvs pedaaltjes monteren maar weet niet goed hoe ik t rubber van de rempedaal eraf haal ( automaat ) . Is dat gewoon trekken ? :-) Zit als ik zie naar de rvssen met 2 doordrik clips in pedaal vast
    Hier heb je misschien wel wat aan -> https://www.audiforum.nl/forum/model...n-pedalen.html

    Peeet
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld


  6. #6

    Standaard Re: RVS pedalenset van vorige type monteren?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Peeet Bekijk Berichten
    Hier heb misschien wel wat aan -> https://www.audiforum.nl/forum/model...n-pedalen.html

    Peeet
    Misschien zie ik het te scherp maar mogelijk zet je hier mensen (zie eerste vraag topic starter) mee op het verkeerde been? De pedalen en steun van het oude type zijn anders dan van het huidige model ook de montage van bijvoorbeeld de voetsteun wijkt af. Bij een setje OEM pedalen zit een keurige omschrijving of even Googlen op Engelse en Duitse fora staat voor de A4 8W en de A5 F5 uitgelegd hoe te werk te gaan.

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Leeftijd
    51
    Posts
    241
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: RVS pedalenset van vorige type monteren?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JINXED Bekijk Berichten
    Misschien zie ik het te scherp maar mogelijk zet je hier mensen (zie eerste vraag topic starter) mee op het verkeerde been? De pedalen en steun van het oude type zijn anders dan van het huidige model ook de montage van bijvoorbeeld de voetsteun wijkt af. Bij een setje OEM pedalen zit een keurige omschrijving of even Googlen op Engelse en Duitse fora staat voor de A4 8W en de A5 F5 uitgelegd hoe te werk te gaan.
    Ik pas het oorspronkelijke bericht wel even aan. Ik heb een set aangeschaft ( en neen geen audi originals ) . En die set is net dezelfde als voor een Audi A4 B9
    Audi A5 SB 2018 - 2.0 tdi 140KW/190PK S-tronic - Manhattan Grey

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: RVS pedalenset van vorige type monteren?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JINXED Bekijk Berichten
    Misschien zie ik het te scherp maar mogelijk zet je hier mensen (zie eerste vraag topic starter) mee op het verkeerde been? De pedalen en steun van het oude type zijn anders dan van het huidige model ook de montage van bijvoorbeeld de voetsteun wijkt af. Bij een setje OEM pedalen zit een keurige omschrijving of even Googlen op Engelse en Duitse fora staat voor de A4 8W en de A5 F5 uitgelegd hoe te werk te gaan.
    Daarom staat er ook bij: ''misschien'' heb je hier iets aan

    Peeet
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Leeftijd
    51
    Posts
    241
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: RVS pedalenset van vorige type monteren?

    Dit weekend eindelijk toe gekomen aan het af monteren van de pedalen met een RVS setje ( niet audi origineel en dat niet onder doet aan de kwaliteit van de originele imho ; en dit voor een fractie van de prijs )
    Monteren ging vrij makkelijk. Het gas rvs pedaaltje is gewoon over het bestaande schuiven ( en even de rubberen lipjes manipuleren om het goed te zetten )
    Het rempedaal ging ook vrij makkelijk als je wat kracht zet ( ik heb toen ik het bestaande rubber naar me toe trok even een platte schroevendraaier er tussen gezet en even gewrongen ; pedaalrubber kwam er zo vanaf ). Het rvs pedaal gepositioneerd en flink gedrukt en achteraf nog even hard gedrukt met de voet op het pedaal.
    Dan de linkse voethouder ; er zit een plastiek afdekkapje over de torx schroef. Dit met een platte kleine schroevendraaier eruit geklikt, torx boutje eruit en je kan vrij makkelijk de voethouder eraf halen ( daaronder zitten de zekeringen ) . Rvs pedaal in de plek gezet, schroefje er terug in en klaar

    resultaat below :

    pedal.jpg
    Audi A5 SB 2018 - 2.0 tdi 140KW/190PK S-tronic - Manhattan Grey

  11. #10

    Standaard Re: RVS pedalenset van vorige type monteren?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rolelael Bekijk Berichten
    Dit weekend eindelijk toe gekomen aan het af monteren van de pedalen met een RVS setje ( niet audi origineel en dat niet onder doet aan de kwaliteit van de originele imho ; en dit voor een fractie van de prijs )
    Monteren ging vrij makkelijk. Het gas rvs pedaaltje is gewoon over het bestaande schuiven ( en even de rubberen lipjes manipuleren om het goed te zetten )
    Het rempedaal ging ook vrij makkelijk als je wat kracht zet ( ik heb toen ik het bestaande rubber naar me toe trok even een platte schroevendraaier er tussen gezet en even gewrongen ; pedaalrubber kwam er zo vanaf ). Het rvs pedaal gepositioneerd en flink gedrukt en achteraf nog even hard gedrukt met de voet op het pedaal.
    Dan de linkse voethouder ; er zit een plastiek afdekkapje over de torx schroef. Dit met een platte kleine schroevendraaier eruit geklikt, torx boutje eruit en je kan vrij makkelijk de voethouder eraf halen ( daaronder zitten de zekeringen ) . Rvs pedaal in de plek gezet, schroefje er terug in en klaar

    resultaat below :

    pedal.jpg
    Hi Goed plan en wil ik ook wel uitvoeren. Waar heb je het setje besteld?



    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Leeftijd
    51
    Posts
    241
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: RVS pedalenset van vorige type monteren?

    Bij aliexpress :-) toen ongeveer 25 eur voor de set
    Audi A5 SB 2018 - 2.0 tdi 140KW/190PK S-tronic - Manhattan Grey

User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •