Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: Mono pur achteraf inbouwen / lederen armsteunen / middenconsole

  1. #1

    Standaard Mono pur achteraf inbouwen / lederen armsteunen / middenconsole

    Het kopen van een voorraad auto kan zo z'n voordelen hebben nadelen zijn er echter ook, een auto zonder 'mono pur' of lederen armsteunen en middentunnel. Ik vond het op een auto van dit kaliber een beetje schraal, dus dan maar zelf achteraf inbouwen, niet goedkoop het aanschaffen van losse interieurdelen (mijn advies is altijd mee bestellen af fabriek de kostprijs van de losse delen is velen malen hoger) en het is best wat werk maar het resultaat is helemaal naar tevredenheid. Opmaak is helaas een rommeltje vanaf mijn telefoon verzonden. ;-)


    Deur links voor
    IMG_7998.jpg
    IMG_7917.jpg
    IMG_8001.jpg
    IMG_7981.jpg
    IMG_7984.jpg
    IMG_7933.jpg
    IMG_7990.jpg
    IMG_7988.jpg
    IMG_7992.jpg

    Meteen de deuren maar even gedempt zoals dat bij de vorige A5 en A4 nog wel gebeurde met zwarte polyesterwol (4 cm dik genomen), voorkomt kunstgalm / gerammel vanuit de deur wordt gedempt en tevens weggeluiden worden beter gedempt. Waarom Audi dit nu niet plaatst, zal vast kosten reductie zijn, een beetje sneu is het wel dat je op dit soort bedragen zelf nog aan productverbetering moet werken...evenals de wegbezuinigde verlichting dat is nu alleen nog een reflector (zonder lampje scheelt weer een paar euro per auto (in de states zijn ze verplicht en krijg je ze nog wel af fabriek).

    IMG_8033.jpg
    IMG_8035.jpg
    IMG_7940.jpg

    Als voorbeeldje een deurpaneel van de vorige A5 8T waar de polyesterwol nog wel af fabriek in verwerkt werd.

    Deur rechts voor
    IMG_7916.jpg
    IMG_7931.jpg
    IMG_7927.jpg
    IMG_7938.jpg
    IMG_7944.jpg
    IMG_7943.jpg
    IMG_7946.jpg
    IMG_7977.jpg

    Middenconsole
    IMG_7948.jpg
    IMG_7919.jpg
    IMG_7920.jpg
    IMG_7950.jpg
    IMG_7921.jpg
    IMG_7956.jpg
    IMG_7964.jpg
    IMG_7924.jpg
    IMG_7954.jpg
    IMG_7955.jpg
    IMG_7970.jpg
    IMG_7925.jpg
    IMG_7976.jpg

    IMG_7982.jpg

    Verzonden vanaf mijn telefoon

  2. #2
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.821
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Mono pur achteraf inbouwen / lederen armsteunen / middenconsole

    Lederen armsteunen staan ook hoog op mijn lijstje. Tot nu toe nergens gevonden.
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  3. #3

    Standaard Re: Mono pur achteraf inbouwen / lederen armsteunen / middenconsole

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rainesh Bekijk Berichten
    Lederen armsteunen staan ook hoog op mijn lijstje. Tot nu toe nergens gevonden.

    Je kunt ze volgens mij wel los bestellen (voor de A3 8V), dat is niet goedkoop overigens of andere deurpanelen proberen te vinden waar ze opzitten en ze dan over zetten (ze zitten bij de A3 8V overigens wel vast met die goedkope plasticlassen (net als bij de Golf 7) ze zitten helaas niet meer geschroefd zoals bij de A3 8P dus loshalen is lastig en opnieuw monteren is ook een uitdaging). Een nieuw model is niet altijd een vooruitgang t.o.v. zijn voorganger in ieder geval niet op gebied van duurzaamheid / hergebruik, het is meer een weggooi principe geworden, een beschadigd deel of versleten greep betekend eigenlijk meteen een ander (nieuw) deurpaneel in het geval van de A3 8V. Ik heb wel eens gelezen dat er speciale schroevensetjes voor zouden zijn, ik ben benieuwd naar de uitkomst.


    Verzonden vanaf mijn telefoon

  4. #4
    e.v.diermen's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2004
    Leeftijd
    50
    Posts
    537
    Kudos
    22
    Auto
    Audi S5

    Standaard Re: Mono pur achteraf inbouwen / lederen armsteunen / middenconsole

    Mooi gedaan!
    Audi S5 Cabrio - Misanorood --> Audi S5 Coupe Daytona met Vossen wheels
    VW Sharan full options - Night Blue / VW Exclusive leder

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Leeftijd
    35
    Posts
    589
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Mono pur achteraf inbouwen / lederen armsteunen / middenconsole

    Mooi gedaan hoor.
    @JINXED zat er toevallig de airbag module daar onder de middenconsole?


  6. #6
    Akita's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Posts
    2.625
    Kudos
    281
    Auto
    Audi A4 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Mono pur achteraf inbouwen / lederen armsteunen / middenconsole

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JINXED Bekijk Berichten

    Meteen de deuren maar even gedempt zoals dat bij de vorige A5 en A4 nog wel gebeurde met zwarte polyesterwol (4 cm dik genomen), voorkomt kunstgalm / gerammel vanuit de deur wordt gedempt en tevens weggeluiden worden beter gedempt. Waarom Audi dit nu niet plaatst, zal vast kosten reductie zijn, een beetje sneu is het wel dat je op dit soort bedragen zelf nog aan productverbetering moet werken...
    @JINXED Heeft deze demping met polyesterwol het gewenste resultaat opgeleverd en is 4cm de juiste dikte gebleken? Zie namelijk hier op het forum ook regelmatig silent coat voorbij komen wat volgens mij oa @Rainesh heeft gebruikt. Ik vraag me af wat de voor en tegens zijn van deze verschillende producten tov elkaar?
    A4 Allroad Pro Line Business 2.0 TFSI 2011.
    A4 Allroad Quattro Edition 2.0 TFSI 2018.

  7. #7

    Standaard Re: Mono pur achteraf inbouwen / lederen armsteunen / middenconsole

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Akita Bekijk Berichten
    @JINXED Heeft deze demping met polyesterwol het gewenste resultaat opgeleverd en is 4cm de juiste dikte gebleken? Zie namelijk hier op het forum ook regelmatig silent coat voorbij komen wat volgens mij oa @Rainesh heeft gebruikt. Ik vraag me af wat de voor en tegens zijn van deze verschillende producten tov elkaar?
    Ja de polyesterwol gaf zeker resultaat veel minder hol de silent coat ben ik zelf geen fan van is veel gerommel en geplak en als je niet oppast ga je met je scherpe mesje zo door de silent coat en je lak heen en gaat het roesten op de plaatsen waar je te ver hebt doorgesneden. Plus verwijderen is haast onmogelijk en aanbrengen is ook redelijk tijdrovend. De polyester wol zat bij de vorige types met wat betere uitrusting OEM ook gewoon achter de panelen het weglaten zal wel weer een bezuinigingsverhaal zijn het scheelt weer een paar euro per auto en dat X duizenden tikt lekker aan. De meeste mensen missen het niet en dan is het blijkbaar geoorloofd om niet voor het beste te gaan maar voor dat wat meer winst oplevert...of zoiets meteen ook de aandeelhouders blij. Lang verhaal kort ja ik vond het een verbetering, aanbrengen was ook vrij snel / eenvoudig met een scherp mesje / schaar is het zo op maat en zit het er zo in en oogt het OEM.

  8. Ad

User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •