Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: Audi Connect Sim geïmporteerde auto werkt niet

  1. #1

    Standaard Audi Connect Sim geïmporteerde auto werkt niet

    Heb onlangs een S5 SB van april 2017 uit Duitsland geïmporteerd. Auto is uitgerust met ingebouwde sim kaart voor data. Data is voor 3 jaar afgekocht en werkt prima voor Google Maps. Als WiFi Hotspot (of met Napster) werkt het niet. MMI app werkt, aangemeld MyAudi etc. Volgens de dealer ligt het aan het feit dat de auto in Duitsland in geregistreerd is en Nederland "als buitenland" ziet. Heeft iemand hier ervaring mee?

  2. #2
    hansderk's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Leeftijd
    53
    Posts
    477
    Kudos
    6
    Auto
    Audi TT

    Standaard Re: Audi Connect Sim geïmporteerde auto werkt niet

    Geen ervaring mee maar dat zou tegen eu roamingrichtlijnen gaan lijkt mij.
    Audi TT roadster 3.2 V6 DSG Quattro, 18", Gletscherblau, alcantara/leder, S-Line
    Audi A3 1.6 TDI Ultra Phantomschwarz, zwart leder, full options Led koplampen
    Mini F55 5 deurs, zwart metallic

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2011
    Posts
    88
    Kudos
    6
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: Audi Connect Sim geïmporteerde auto werkt niet

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Netsoo Bekijk Berichten
    Heb onlangs een S5 SB van april 2017 uit Duitsland geïmporteerd. Auto is uitgerust met ingebouwde sim kaart voor data. Data is voor 3 jaar afgekocht en werkt prima voor Google Maps. Als WiFi Hotspot (of met Napster) werkt het niet. MMI app werkt, aangemeld MyAudi etc. Volgens de dealer ligt het aan het feit dat de auto in Duitsland in geregistreerd is en Nederland "als buitenland" ziet. Heeft iemand hier ervaring mee?
    Voor een WiFi Hotspot heb je toch een dataplan nodig? Dat werkt niet zonder extra abonnement.

  4. #4
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.822
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Audi Connect Sim geïmporteerde auto werkt niet

    Voor hotspot moet je een dataplan bij Audi afsluiten die erg duur is. Beste optie is om een losse simkaart erin te stoppen en dat als hotspot te gebruiken.
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2005
    Posts
    440
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard Re: Audi Connect Sim geïmporteerde auto werkt niet

    Ik ben nu op zoek naarde simpelste oplossing? Een sim only data-abonnement afsluiten, een prepaid met simkaart aanschaffen, of mijn eigen mobiel-abonnement verhogen en een tweede simkaart bestellen.

    Iemand al een oplossing?


  6. #6
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.822
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Audi Connect Sim geïmporteerde auto werkt niet

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door boeffie1 Bekijk Berichten
    Ik ben nu op zoek naarde simpelste oplossing? Een sim only data-abonnement afsluiten, een prepaid met simkaart aanschaffen, of mijn eigen mobiel-abonnement verhogen en een tweede simkaart bestellen.

    Iemand al een oplossing?
    Ik zou eigen mobiel data verhogen en 2e simkaart aanvragen.
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2005
    Posts
    440
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard Re: Audi Connect Sim geïmporteerde auto werkt niet

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rainesh Bekijk Berichten
    Ik zou eigen mobiel data verhogen en 2e simkaart aanvragen.
    Thanks Rainesh. Direct even gekeken. Helaas biedt mijn provider (Tele2) geen duosim aan. Alleen voor de zakelijke gebruiker. Morgen maar eens bellen met Tele2. Is toch wel iets voor de huidige tijd.

  8. Ad

User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •