Resultaten 1 tot 20 van de 20

Onderwerp: Storend geluid kofferruimte

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Leeftijd
    51
    Posts
    241
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Storend geluid kofferruimte

    Ik rij nu een dikke 2 weken met mijn nieuwe A5 SB en merk op een oneffen wegdek dat er rechts achter in de koffer een verschrikkelijk storend geluid zit. Lijkt me een schurend geluid bij het op en neer veren van de achterkant. Iemand hier met een nieuwe A5 die ook zulks gedrag merkt ?

    Zal vanmiddag even de banken plat leggen en zien of het zich nog voordoet... en anders maar naar de dealer

    Regs
    Audi A5 SB 2018 - 2.0 tdi 140KW/190PK S-tronic - Manhattan Grey

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2016
    Leeftijd
    29
    Posts
    21
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Coupé

    Standaard Re: Storend geluid kofferruimte

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rolelael Bekijk Berichten
    Ik rij nu een dikke 2 weken met mijn nieuwe A5 SB en merk op een oneffen wegdek dat er rechts achter in de koffer een verschrikkelijk storend geluid zit. Lijkt me een schurend geluid bij het op en neer veren van de achterkant. Iemand hier met een nieuwe A5 die ook zulks gedrag merkt ?

    Zal vanmiddag even de banken plat leggen en zien of het zich nog voordoet... en anders maar naar de dealer

    Regs
    Ik ervaar precies hetzelfde in mijn a5 coupe (2013) vooral bij drempels en borduren oprijden. Verder nog niet veel aan gedaan maar ik stoor er mij ook behoorlijk aan laat het hier alvast weten moest je weten wat het precies zou kunnen zijn.

    edit : zie nu pas tot het om een nieuwer model a5 gaat dan de 8t van mij excuses
    Laatst gewijzigd door DomeroA5; 29-12-17 om 13:32.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Leeftijd
    51
    Posts
    241
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Storend geluid kofferruimte

    Ik heb het kunnen lokaliseren. Ben vertrokken op het werk met de achterbank in 2 delen naar beneden geklapt en niets gerammel meer. Dan op een hobbelige weg , het linkse deel teruggeklapt ; alles nog ok . Rechttse deel terug en het gekraak/geschuur is er.. Maar ik zie nog niet zo direct wat. Ik vermoed de hoedenplank tegen de achterzetel. Wou de hoedenplank eruit halen, maar helaas lukt me dat niet ( kan ook te wijten zijn aan mijn 2 gebroken ribben :-) ) Maar het zit toch goed vast ( tenzij ik iet moet inklikken tov het vorige model ??? )

    Regs
    Audi A5 SB 2018 - 2.0 tdi 140KW/190PK S-tronic - Manhattan Grey

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2016
    Leeftijd
    29
    Posts
    21
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Coupé

    Standaard Re: Storend geluid kofferruimte

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rolelael Bekijk Berichten
    Ik heb het kunnen lokaliseren. Ben vertrokken op het werk met de achterbank in 2 delen naar beneden geklapt en niets gerammel meer. Dan op een hobbelige weg , het linkse deel teruggeklapt ; alles nog ok . Rechttse deel terug en het gekraak/geschuur is er.. Maar ik zie nog niet zo direct wat. Ik vermoed de hoedenplank tegen de achterzetel. Wou de hoedenplank eruit halen, maar helaas lukt me dat niet ( kan ook te wijten zijn aan mijn 2 gebroken ribben :-) ) Maar het zit toch goed vast ( tenzij ik iet moet inklikken tov het vorige model ??? )

    Regs
    https://www.youtube.com/watch?v=9Nt5jGvheIc min 24.14 even bekijken

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Leeftijd
    51
    Posts
    241
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Storend geluid kofferruimte

    Vervolg : schurend geluid is idd van hoedeplank ; maar gemerkt doordat ik de hoedenplank eruit heb gehaald dat de plaat bovenop het reservewiel ook kleppert. Alsook de plank die tegen het raam aanzit maakt een klepperend geluid. Ga nog even kijken of ik er iets aan kan doen, anders gaat hij terug naar de dealer

    mocht er iemand hier zich ook zo storen aan koffergeluid, speak out loud :-)
    Audi A5 SB 2018 - 2.0 tdi 140KW/190PK S-tronic - Manhattan Grey


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Leeftijd
    51
    Posts
    241
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Storend geluid kofferruimte

    Dealer gemaild voor afspraak. To be continued
    Audi A5 SB 2018 - 2.0 tdi 140KW/190PK S-tronic - Manhattan Grey

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Leeftijd
    51
    Posts
    241
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Storend geluid kofferruimte

    30/1 moet hij binnen Bij koud weer maakt hij nog meer lawaai en als ik het zo hoor lijkt het een geluid dat mij meer richting ophanging doet denken ( het schurende geluid ) ; dus niet van de hoedenplank, zoaks ik eerst d8 ( had ze er al eens uitgehaald en de zetels ook plat gelegd ) ....
    Audi A5 SB 2018 - 2.0 tdi 140KW/190PK S-tronic - Manhattan Grey

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Leeftijd
    51
    Posts
    241
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Storend geluid kofferruimte

    Even een update van wat ik merk, misschien kunnen anderen zich er ook in vinden of hebben ook dit probleem

    2 problemen
    1. schurend geluid bij drempels of van een stoep afrijden
    2. Klepperend, gerammel achtering bij oneffenheden, putjes in de weg

    a) schurend geluid bij koud/droog weer. Indien het heel vochtig is of regenweer, geen probleem
    b) schurend geluid erger als de koffer beladen is ( niet veel gewicht ) en ook in combinatie met persoon op achterbank
    c) het "klepperend" "gerammel" geluid verminderd niet als de plaat ( die in de koffer ligt op het wiel ) weggehaald is en verminderd ook niet bij andere weersinvloeden. De krik ligt ook heel los in de koffer zag ik, niet ingegespd of vast in een zachte stof. Reservewiel nog niet verwijderd... of anderz zaken

    Rob
    Audi A5 SB 2018 - 2.0 tdi 140KW/190PK S-tronic - Manhattan Grey

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Leeftijd
    51
    Posts
    241
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Storend geluid kofferruimte

    Wagen is vandaag binnen geweest . Er stond blijkbaar voor de A5 Sportback 2018 een TPI open ivm de ophanging en dat zouden ze verholpen hebben. Moet ik uiteraard nog verder bekijken of het geschuur idd weg is. Deze TPI gaat over de aanslagbuffers. ( TPI 2046927/2 )

    Wat betreft het gerammel hebben ze heel de kofferruimte onder handen genomen en hebben idd een aantal 'pijn' puntjes kunnen vaststellen en behandeld. Maar ik moet het aanhoren en indien ik toch nog enig gerammel hoor moet ik terug binnenkomen en met de meestergast gaan rondrijden en hem wijzen op wat ik nog 'mis' hoor zodat ze het kunnen aanpakkenIk ben benieuwd. Mocht ik toch nog last ondervinden, dan geef ik toch nog een update

    Eerste rit was positief
    Laatst gewijzigd door rolelael; 30-01-18 om 21:22.
    Audi A5 SB 2018 - 2.0 tdi 140KW/190PK S-tronic - Manhattan Grey

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2017
    Posts
    94
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Storend geluid kofferruimte

    Ik veronderstel dat een TPI een afkorting is dat staat voor een gekend probleem?
    Is het een afkorting van iets? Want ik kan dat niet terugvinden.
    Alvast leuk dat ze d'er toch hun werk van maken om uw probleem op te lossen.

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Leeftijd
    51
    Posts
    241
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Storend geluid kofferruimte

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Go69 Bekijk Berichten
    Ik veronderstel dat een TPI een afkorting is dat staat voor een gekend probleem?
    Is het een afkorting van iets? Want ik kan dat niet terugvinden.
    Alvast leuk dat ze d'er toch hun werk van maken om uw probleem op te lossen.
    Technische Product Informatie

    Mja je kan het ook bezien als dat de wagen gewoon slecht afgeleverd is. Die TPI zegt dat het probleem kan voorkomen nadat de wagen op transport gestaan heeft..
    Tenzij het zich gemanifesteerd heeft de eerste 3000 km.

    Nu ze kennen me daar al wel redelijk bij de dealer ( is de derde Audi op rij en de vorige a5 was ook niet zonder problemen ) , en ik heb deze keer ook erop gehamerd dat de problemen die ik nu reeds heb dat die niet door de beugel kunnen en zeker al niet voor een premium werk en een wagen van meer dan 50.000 euro. En het helpt uiteraard ook dat er van ons ongeveer een 800 tal audi's/vw rondrijden van bij hen.
    Laatst gewijzigd door rolelael; 02-02-18 om 08:06.
    Audi A5 SB 2018 - 2.0 tdi 140KW/190PK S-tronic - Manhattan Grey

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2017
    Posts
    94
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Storend geluid kofferruimte

    Dat laatste zal inderdaad héél veel helpen. Bedankt voor de extra info.

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2018
    Leeftijd
    53
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: Storend geluid kofferruimte

    .
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rolelael Bekijk Berichten
    Even een update van wat ik merk, misschien kunnen anderen zich er ook in vinden of hebben ook dit probleem

    2 problemen
    1. schurend geluid bij drempels of van een stoep afrijden
    2. Klepperend, gerammel achtering bij oneffenheden, putjes in de weg

    a) schurend geluid bij koud/droog weer. Indien het heel vochtig is of regenweer, geen probleem
    b) schurend geluid erger als de koffer beladen is ( niet veel gewicht ) en ook in combinatie met persoon op achterbank
    c) het "klepperend" "gerammel" geluid verminderd niet als de plaat ( die in de koffer ligt op het wiel ) weggehaald is en verminderd ook niet bij andere weersinvloeden. De krik ligt ook heel los in de koffer zag ik, niet ingegespd of vast in een zachte stof. Reservewiel nog niet verwijderd... of anderz zaken

    Rob

    Is het inmiddels het klepperend geluid probleem opgelost? Ik heb het ook sinds het afleveren van de auto (sportback s-line 2018) bij (grote) oneffenheden/drempels. Ergens in de kofferbak achterin rechts...

  15. #14

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Leeftijd
    51
    Posts
    241
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Storend geluid kofferruimte

    Ja hoor is niet meer terug gekomen na de uitvoerint van de bovenvermelee tpi.

  16. #15

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Posts
    21
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Storend geluid kofferruimte

    Bij mij was dit ook. Bleek de subwoofer in de kofferbak niet vastgeschroefd te zitten.

  17. #16

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2018
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Storend geluid kofferruimte

    Ik heb ondertussen al 2 maand een A5 Gtron en heb ook last van het gerammel in de koffer.
    Heb je kunnen achterhalen wat er juist in de koffer onder handen is genomen? Fotos beschikbaar?
    Heb alles al uit de koffer gehaald en nog rammelt het bij oneffen wegdek (hoedenplank, afdekking achterruit, afdekplaat cng, krik en toebehoren) . Klinkt als harde plastic die ergens tegenaan rammelt,
    maar ik zie niks meer dat zou kunnen loszitten .

  18. #17

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Posts
    21
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Storend geluid kofferruimte

    De subwoofer van het Audi Sound Systeem was niet vastgezet, check die nog ff. Die zit onder de mat.

  19. #18

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2018
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Storend geluid kofferruimte

    helaas, dat is het ook niet. Ik zal maar bij de dealer eens langsgaan dan.

  20. #19
    IvarioD's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2012
    Posts
    94
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Storend geluid kofferruimte

    Zelfde probleem gehad, bij mij was het heel simpel maar je kijkt er zo overheen. De hoedenplank zit met metalen klemmetjes op de bevestigingspunten van de achterklep. (Het gaat dus om het deel dat mee gaat als de achterklep omhoog gaat)

    Deze klemmetjes met een tang een klein beetje aanknijpen zodat deze strakker klemmen om de bevestigingen aan de achterklep. Het rammelen wordt veroorzaakt door de speling tussen de klemmetjes en de bevestigingspennen.

    Deze horen strak te zitten zodat de hoedenplank bij hobbelig wegdek veert in de klemmen. Die gaan dus rammelen als ze niet strak genoeg klemmen.

  21. #20
    dotcom87's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2013
    Leeftijd
    36
    Posts
    169
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Storend geluid kofferruimte

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door IvarioD Bekijk Berichten
    Zelfde probleem gehad, bij mij was het heel simpel maar je kijkt er zo overheen. De hoedenplank zit met metalen klemmetjes op de bevestigingspunten van de achterklep. (Het gaat dus om het deel dat mee gaat als de achterklep omhoog gaat)

    Deze klemmetjes met een tang een klein beetje aanknijpen zodat deze strakker klemmen om de bevestigingen aan de achterklep. Het rammelen wordt veroorzaakt door de speling tussen de klemmetjes en de bevestigingspennen.

    Deze horen strak te zitten zodat de hoedenplank bij hobbelig wegdek veert in de klemmen. Die gaan dus rammelen als ze niet strak genoeg klemmen.
    Zou je misschien een fotootje kunnen maken van die klemmetjes ter verduidelijking?

    Thanks

    Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
    Audi A5 Sportback F5 2.0 TDI 140kw 190pk BLACK aka BLACK BEAUTY
    Audi A5 Sportback 8T 2.0 TDI 100kw 136pk ICE SILVER
    Audi A5 Sportback 8T 2.0 TDI 120kw 163pk BLACK

User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •