Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: Linker 'ruit' sluit niet helemaal en zorgt voor alarm trigger

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Leeftijd
    51
    Posts
    241
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Linker 'ruit' sluit niet helemaal en zorgt voor alarm trigger

    Al een paar keer gemerkt ( via de Audi Connect App ) dat mijn linker voorruit niet geheel sluit . Op het zicht lijkt de ruit wel dicht te zijn ( gaat ook netjes omhoog bij het sluiten van het portier ) . Maar in de app zie ik duidelijk bij de wagenstatus dat mijn ruit blijkbaar niet geheel gesloten is.

    Dus:
    Kwam gisterenavond thuis, wagen op slot gedaan. Ik had mijn schoenen en jas nog maar net uit en ik hoorde het auto alarm.
    Goed, even de wagen opengedaan, gesloten. Maar zag idd dat mijn linkerraam nog open was ( in de app ) ?
    Terug naar de wagen, gekeken maar zag geen open 'stukje' raam .
    Dan even de wagen op contact gezet raam naar beneden en naar boven en op slot gedaan . De app toonde nog steeds een open raam, maar na paar keer gerefreshed gesloten en dus geen alarm meer

    Iemand een idee ? Kan ik zo een 'raam' terug inleren , afstellen ? Mogelijks sluit hij toch niet helemaal zoals het moet.

    Wat ik ook heb opgemerkt is dat soms als ik het raam helemaal laat zakken, dat dit onderaan dan met een 'boenk' is. Maar zeldzaam. Meestal opent het raam prima zonder enige bijgeluiden als hij helemaal beneden komt

    Update :

    Als ik er naast sta en kijk naar raam en doe de auto open met afstandsbediening ( lees centrale vergrendeling open), dan zakt het raam een klein beetje naar rechts ( lees kantelt naar rechts beneden ) ; minimaal 1mm . Doe ik de deur open dan is het normal behaviour raam zakt 3-4 mm . Doe ik deur toe, raam gaat goed omhoog
    Als hij los is en ik zet hem terug op slot met afstandsbediening dan kantelt het raam terug naar boven, en dus naar links

    Mijn bestuurdersdeur-raam heeft dit gedrag niet ( lichtjes kantelen naar rechts )..

    Lijkt me dat het daarmee te maken heeft

    Grtn Rob
    Laatst gewijzigd door rolelael; 15-02-18 om 13:08.
    Audi A5 SB 2018 - 2.0 tdi 140KW/190PK S-tronic - Manhattan Grey

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Leeftijd
    51
    Posts
    241
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Linker 'ruit' sluit niet helemaal en zorgt voor alarm trigger

    Gisteren geprobeerd met 3 x naar beneden te klikken als het raam volledig naar beneden is ( ergens gevonden op dit forum ). Dan hoorde ik een bonk ( alsof het raam net nog iets meer naar beneden zakt ). Zelfde willen herhalen met helemaal naar boven en 3 x naar me toe trekken ( maar dat deed imho niets ).

    Als er nog iemand is met tips ?

    want foutmeldingen staan er ook niet in de wagen ( vcds )
    Audi A5 SB 2018 - 2.0 tdi 140KW/190PK S-tronic - Manhattan Grey

  3. #3

    Standaard Re: Linker 'ruit' sluit niet helemaal en zorgt voor alarm trigger

    Is de zijruit ooit vervangen? Of is dit nog de 1e originele? (ik neem aan van wel)
    Bij inbraak komt het wel eens voor dat er glas in de geleiders achterblijft en hierdoor het raam niet soepel loopt. Als je wat wd40 in de geleider spuit (niet teveel!), loopt het raam dan wel soepel omhoog?
    Even doorspuiten met perslucht in de verticale raamgeleiders wil ook wel eens helpen als bovenstaand niet werkt. Maar dit is meer van toepassing op oudere auto's met droge/versleten geleiders.

    Opnieuw inleren kan ook werken, raam omlaag, ingedrukt houden vervolgens raam omhoog ingedrukt houden voor 10 sec als hij boven is (kan trouwens ook andersom zijn, weet de procedure niet meer precies). Maar als de ruit iets kantelt is dit volgens mij meer een afstellingsprobleem.

    Mogelijk kan je met de afstandbediening de ramen sluiten als je de "op slot" knop ingedrukt blijft houden.. Gaat de ruit dan wel helemaal omhoog?
    Laatst gewijzigd door EsVier; 16-02-18 om 12:24.

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Leeftijd
    51
    Posts
    241
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Linker 'ruit' sluit niet helemaal en zorgt voor alarm trigger

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EsVier Bekijk Berichten
    Is de zijruit ooit vervangen? Of is dit nog de 1e originele? (ik neem aan van wel)
    Bij inbraak komt het wel eens voor dat er glas in de geleiders achterblijft en hierdoor het raam niet soepel loopt. Als je wat wd40 in de geleider spuit (niet teveel!), loopt het raam dan wel soepel omhoog?
    Even doorspuiten met perslucht in de verticale raamgeleiders wil ook wel eens helpen als bovenstaand niet werkt. Maar dit is meer van toepassing op oudere auto's met droge/versleten geleiders.

    Opnieuw inleren kan ook werken, raam omlaag, ingedrukt houden vervolgens raam omhoog ingedrukt houden voor 10 sec als hij boven is (kan trouwens ook andersom zijn, weet de procedure niet meer precies). Maar als de ruit iets kantelt is dit volgens mij meer een afstellingsprobleem.

    Mogelijk kan je met de afstandbediening de ramen sluiten als je de "op slot" knop ingedrukt blijft houden.. Gaat de ruit dan wel helemaal omhoog?
    Hey, de ruit is nooit vervangen ( wagen is van mid december ) ; gelukkig maar. Dus idd de originele met audi logo
    Probleem is niet dat hij niet soepel gaat of opt zicht ook niet helemaal sluit. Als ik naar de rechterhoek kijk van de ruit als de wagen op slot is, dan zie ik de ronding wat lager zitten ( 1mm ) dan de passagierskant. Dus ik ga er maar vanuit dat de ruit niet helemaal sluit. Kan ook de module zijn ? Heb dat ooit eens in een passat gehad en daar ging t alarm ook cst van af ( bleek defecte deurmodule te zijn toen ) . Ik heb dit probleem al opgemerkt van toen ik de app ben beginnen te gebruiken, dat de wagenstatus toonde dat mijn raam open stond ( maar telkens gaan kijken en niets te zien)

    Ik heb een filmpje gemaakt van wat ik opmerk, dus bij openen met centrale vergrendeling kantelt de raam een beetje ( passagierskant doet dit niet ). Op slot doen kantelt hel terug.
    Heb ook in het filmpje opt laatste de deur geopend en weer dichtgedaan, dat lijkt me ok te zijn opt zicht



    Toch nog eens aan vcds gehangen en er zit wel een error in maar van al een hele tijd terug,

    Address 42 : Door Electr. Driver
    Module : 8W0 959 593 H
    Fault 196662 ROD unknown Error
    Prio 5
    Freq 1
    datum 2/2/2018

    Iemand een idee wat de foutcode is? En mogelijks toch gerelateerd
    Laatst gewijzigd door rolelael; 16-02-18 om 13:26.
    Audi A5 SB 2018 - 2.0 tdi 140KW/190PK S-tronic - Manhattan Grey

  5. #5
    knalselder's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2010
    Leeftijd
    59
    Posts
    394
    Kudos
    27
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Linker 'ruit' sluit niet helemaal en zorgt voor alarm trigger

    Dit lijkt me toch een gevalletje fabrieksgarantie? Ik zou hier bij een nieuwe auto niets zelf aan proberen te doen. Je hebt het blijkbaar niet getroffen met je nieuwe A5. Echt zonde van al die "kleine" ergernissen (die mij ook mateloos zouden ergeren), reden te meer om het er niet bij te laten.


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Leeftijd
    35
    Posts
    589
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Linker 'ruit' sluit niet helemaal en zorgt voor alarm trigger

    Ben je er al achter gekomen wat het kan zijn? Ik heb namelijk ongeveer hetzelfde. Maar heb een ander deur geplaatst wegens schade.

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Leeftijd
    51
    Posts
    241
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Linker 'ruit' sluit niet helemaal en zorgt voor alarm trigger

    Hey, ik heb er eigenlijk niet meer bij stilgestaan. Ook het alarm is niet meer zomaar afgegaan. Zal er straks nog eens opletten.
    Wat mij wel stoort is in de winter steeds het verschrikkelijk gedoe met de ruit die vast zit. Als de deur dan toch open gaat, krijg ik ze soms niet dicht wegens dat de ruit nog iets te hoog zit. Vorige generatie had ik er ook last mee.

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Leeftijd
    35
    Posts
    589
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Linker 'ruit' sluit niet helemaal en zorgt voor alarm trigger

    Oh oke, misschien heeft die toch zijn plek gevonden. Ben benieuwd...
    Dat is wel super vervelend in de winter. Dan blijft de mechanisme haken door het ijs blijkbaar.

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Leeftijd
    35
    Posts
    589
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Linker 'ruit' sluit niet helemaal en zorgt voor alarm trigger

    Heb je er toevallig al na gekeken?

    Bij mij is het de linker ruit, wanneer ik vergrendel of ontgrendel dan zakt er een hoek naar beneden..

User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •