Resultaten 1 tot 11 van de 11

Onderwerp: Slechte geluidskwaliteit via bluetooth

  1. #1

    Standaard Slechte geluidskwaliteit via bluetooth

    Hi,

    Ik rij op dit moment in een Audi A5 en maak veelvuldig gebruik van Spotify e.d. via bluetooth.
    Wat mij nu opvalt is dat het geluid bij radio (FM) gewoon goed is, echter via bluetooth is de kwaliteit ronduit slecht.

    Zijn dit instellingen of adviseren jullie muziek te streamen via USB of is er een andere oplossing?

    Graag hoor ik van jullie, bedankt!

  2. #2
    skippie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    31
    Posts
    1.715
    Kudos
    45
    Auto
    Audi S3

    Standaard Re: Slechte geluidskwaliteit via bluetooth

    Op welke bitrate stream je? De beste kwaliteit behaal je met minimaal 320bit en met het gebruik van de aptX HD codec voor bluetooth.
    Audi S3 1999. JD tuned! 270PK 400NM

    Why worry about tomorrow? It will be gone the day after.

  3. #3

    Standaard Re: Slechte geluidskwaliteit via bluetooth

    Ik gebruik hiervoor zelf een iPhone X.
    Kan ik ergens zien op welke bluetooth kwaliteit ik stream? Moet/Kan ik dit instellen op de iPhone of in de Audi of op Spotify zelf?

  4. #4
    skippie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    31
    Posts
    1.715
    Kudos
    45
    Auto
    Audi S3

    Standaard Re: Slechte geluidskwaliteit via bluetooth

    Dit moet je normaal gezien kunnen zien in de spotify app. Hoogste kwaliteit stream moet je hier voor hebben. zal waarschijnlijk bij streaming instellingen staan in de app.
    Audi S3 1999. JD tuned! 270PK 400NM

    Why worry about tomorrow? It will be gone the day after.

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Leeftijd
    46
    Posts
    18
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Slechte geluidskwaliteit via bluetooth

    Ik heb sinds Zaterdag ook een nieuwe Audi A6 4G en ervaren hetzelfde. mijn zoon zat met spotify te spelen op mijn iPhone en tot mijn verbazing was het geluid ronduit slecht. Ik ontdekte dat de MMI in Telefoon modes stond, en niet in Bluetooth audio streaming. Dit maakte bij mij het verschil. Nadat ik de bron als Bluetooth media streaming had gekozen klonk het geluid beter.


  6. #6

    Standaard Re: Slechte geluidskwaliteit via bluetooth

    Bedankt, ik heb de instellingen veranderd van Spotify, merk iets verschil.
    @ahjwinth: dit klinkt ook aannemelijk, zou je kunnen aangeven hoe ik bij deze instelling kom? Heb net mijn hele MMI doorgeweest maar kan niks vinden.

    Alvast bedankt!

  7. #7
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.834
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Slechte geluidskwaliteit via bluetooth

    Zit dat niet bij het BT-verbinding maken met de telefoon, waar je kunt aangeven of het een telefoon of muziekspeler is?
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: Slechte geluidskwaliteit via bluetooth

    @tom: ook gekeken, helaas ook niet kunnen vinden. Thx!

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Leeftijd
    46
    Posts
    18
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Slechte geluidskwaliteit via bluetooth

    Ik zal zo even naar mijn auto lopen en proberen het probleem te reproduceren. Ik kon bij de bronnen verschillende type verbindingen kiezen voor de telefoon. Ik ernaar ook problemen als ik tegelijk de IPhone via de kabel en Bluetooth verbonden hebt. De muziek speelt dan 10 seconden en is vervolgens weer 10 seconden uit??

    Alex,

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Leeftijd
    46
    Posts
    18
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Slechte geluidskwaliteit via bluetooth

    Ik ben vanavond aan het stoeien gegaan maar kreeg het niet nog een keer voor elkaar. Toen ik de slechte kwaliteit geluid had zag ik dat als ik het telefoon menu opende. daar was een telefoon gesprek gaande naar mijn eigen nummer. De iPhone was dus niet aan het bellen maar de MMI stond in de stand dat het naar mijn eigen telefoon aan het bellen was.
    Mischien kan je controleren of bij jou hetzelfde het geval is. In de instellingen voor de Bluetooth telefoon verbinding kwam ik wel een instelling tegen voor audio via de telefoon Bluetooth. Deze staat nu op uit bij mij.

    Succes. Alex

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2018
    Leeftijd
    43
    Posts
    16
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: Slechte geluidskwaliteit via bluetooth

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ehofte Bekijk Berichten
    Hi,

    Ik rij op dit moment in een Audi A5 en maak veelvuldig gebruik van Spotify e.d. via bluetooth.
    Wat mij nu opvalt is dat het geluid bij radio (FM) gewoon goed is, echter via bluetooth is de kwaliteit ronduit slecht.

    Zijn dit instellingen of adviseren jullie muziek te streamen via USB of is er een andere oplossing?

    Graag hoor ik van jullie, bedankt!
    Heb je de Audi smartphone interface? Zo ja, dan kan je via Apple carplay (geloof ik) de muziek via je lightning aansluiting streamen. Ik gebruik Android auto icm mijn Samsung note 8 (die over BT versie 5 beschikt) en ik merk via de USB aansluiting een beter geluid dan via BT.

User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •