Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: Cabriodak bediening zonder schakelaar vast te houden

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2005
    Posts
    440
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard Cabriodak bediening zonder schakelaar vast te houden

    De nieuwe A5 cabrio bevalt mij uitstekend. Er is echter 1 ding wat me best ergert. En dat is de bediening van de cabriokap. Bij stilstand moet de schakelaar bedient blijven totdat het dak volledig geopend of gesloten is. Het vreemde is dat bij een snelheid tot 50km/h hoeft de schakelaar niet bedient te blijven. Het zelfde geldt voor de bediening met de comfort-sleutel. Ook hier moet de knop op de sleutel ingedrukt blijven.

    Zou dit te overbruggen zijn, zodat altijd de schakelaar een korte bediening nodig heeft om vervolgens de kap volledig te openen zoals in rijdende staat?
    Iemand een idee?

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Leeftijd
    54
    Posts
    10
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Cabriodak bediening zonder schakelaar vast te houden

    Audi zegt dat het bij het rijden veiliger is om je handen aan het stuur te houden. Vandaar dat je de knop kunt loslaten. Maar waarom dat bij stilstand dan niet kan.... Het is mij ook een raadsel.
    Wat mij ook een raadsel is, is hoe mijn dak met de sleutel te bedienen. Moet ik dat ergens instellen of zo ?
    Het is toch een kwestie van de ontgrendelknop op de sleutel ingedrukt houden ?

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2005
    Posts
    440
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard Re: Cabriodak bediening zonder schakelaar vast te houden

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Multibas Bekijk Berichten
    Audi zegt dat het bij het rijden veiliger is om je handen aan het stuur te houden. Vandaar dat je de knop kunt loslaten. Maar waarom dat bij stilstand dan niet kan.... Het is mij ook een raadsel.
    Wat mij ook een raadsel is, is hoe mijn dak met de sleutel te bedienen. Moet ik dat ergens instellen of zo ?
    Het is toch een kwestie van de ontgrendelknop op de sleutel ingedrukt houden ?
    Als je comfort-sleutel hebt, dan moet binnen een straal van ongeveer 5m van de auto staan en twee keer de sleutel indrukken. Waarbij je bij de tweede druk de knop ingedrukt houdt totdat de kap volledig open of dicht is.

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Leeftijd
    54
    Posts
    10
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Cabriodak bediening zonder schakelaar vast te houden

    Got it. Thanx !!

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2019
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard Re: Cabriodak bediening zonder schakelaar vast te houden

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door boeffie1 Bekijk Berichten
    De nieuwe A5 cabrio bevalt mij uitstekend. Er is echter 1 ding wat me best ergert. En dat is de bediening van de cabriokap. Bij stilstand moet de schakelaar bedient blijven totdat het dak volledig geopend of gesloten is. Het vreemde is dat bij een snelheid tot 50km/h hoeft de schakelaar niet bedient te blijven. Het zelfde geldt voor de bediening met de comfort-sleutel. Ook hier moet de knop op de sleutel ingedrukt blijven.

    Zou dit te overbruggen zijn, zodat altijd de schakelaar een korte bediening nodig heeft om vervolgens de kap volledig te openen zoals in rijdende staat?
    Iemand een idee?
    Bij de firma cabriocare verkopen ze een module waarmee dit mogelijk is. Is een plug and Play module. Is zelf naar wens nog in te programmeren.
    Werkt uitstekend


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2005
    Posts
    440
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard Re: Cabriodak bediening zonder schakelaar vast te houden

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Luud59 Bekijk Berichten
    Bij de firma cabriocare verkopen ze een module waarmee dit mogelijk is. Is een plug and Play module. Is zelf naar wens nog in te programmeren.
    Werkt uitstekend
    thanks!!

  7. #7

    Standaard Re: Cabriodak bediening zonder schakelaar vast te houden

    Ik heb in mijn A5 Cabrio zo'n comfortmodule zitten, maar die gebruik ik niet. De vorige eigenaar heeft die er in laten plaatsen omdat hij niet wist dat hij het dak op afstand ook gewoon met de sleutel kon openen. Mocht je interesse hebben om de comfortmodule over te nemen, laat het dan gerust weten.

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: Cabriodak bediening zonder schakelaar vast te houden

    Luud59 zal wel bij die toko werken ...

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2019
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard Re: Cabriodak bediening zonder schakelaar vast te houden

    Beetje vreemde reactie van RazOr. Even iets duidelijk maken, ik werk niet bij die firma, heb zelfs helemaal niets te maken met de autobranche. Ik heb mijn cabrio onlangs gekocht met 19.000 km op de teller, bouwjaar 2018, en had dezelfde ergernis als boeffie1. Ik ben toen gaan googlen op comfortsluiting en kwam bij deze firma uit. Ik dacht dat de bedoeling van dit forum was om elkaar te helpen en niet om elkaar af te zeiken.

User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •