Resultaten 1 tot 13 van de 13

Onderwerp: Wat is de beste optie voor databundel MMI

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2005
    Posts
    440
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard Wat is de beste optie voor databundel MMI

    Voor het eerste jaar heb ik voor de MMI een data-bundel afgesloten bij een telecom-provider. Voor de juiste werking is er een SIM-card in de auto aanwezig. De auto functioneert als WIFI-hotspot en alle audi-connect diensten zijn functioneel. Echter tijdens een rit door het buitenland is duidelijk geworden dat de audiconnect-diensten niet functioneren, en ook de WIFI-hotspot geeft geen data meer door. Volgens de provider (Hollandsnieuwe) ligt dat niet aan het abonnement. Maar ik ben er nog steeds niet over uit of dat klopt. Ik heb de handleiding van de MMI uitgebreid doorgenomen en niets vreemds gevonden. De Roaming staat aan.
    Herkennen jullie dit probleem?

    Het abonnement loopt binnenkort af, dus nu zou voor mij het moment zijn om de juiste beslissing te nemen.
    Hoe hebben jullie mede-audirijders dit ingesteld? Bijvoorbeeld een andere provider?
    Mijn huidige mobielabonnement loopt binnenkort ook af. Is het dan een optie om een Vodafone-abonnement te nemen met een multi-SIM (extra data simcard)?

    Alvast bedankt voor eventuele reacties
    Laatst gewijzigd door boeffie1; 08-01-19 om 15:06.

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2015
    Leeftijd
    53
    Posts
    33
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Wat is de beste optie voor databundel MMI

    Ik heb een duo-sim van Vodafone en in Duitsland en oostenrijk gewoon alle info en Hotspot in de auto

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2005
    Posts
    440
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard Re: Wat is de beste optie voor databundel MMI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door everlast Bekijk Berichten
    Ik heb een duo-sim van Vodafone en in Duitsland en oostenrijk gewoon alle info en Hotspot in de auto
    Bedankt voor deze info Everlast.
    Nog wel een vraag, heb je een duo-Sim of een multisim (data only). Op de website van Vodafone staat dat bij een duosim niet beide simkaarten tegelijk gebruikt kunnen worden en dus één van de apparaten (in dit geval de telefoon) op vliegmodus moet. Klopt dat of heb je daar geen last van. En werken de functies van de Audi-app ook als je niet in de Audi bent?

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2015
    Leeftijd
    53
    Posts
    33
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Wat is de beste optie voor databundel MMI

    Je hebt gelijk, het is een multi-sim. Kost wel 5 euro per maand extra.

    Verstuurd vanaf mijn HTC U12+ met Tapatalk

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2015
    Leeftijd
    53
    Posts
    33
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Wat is de beste optie voor databundel MMI

    Ik moet zeggen dat ik de audi app nergens voor gebruik behalve af en toe een route doorsturen voor de mmi

    Verstuurd vanaf mijn HTC U12+ met Tapatalk


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2005
    Posts
    440
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard Re: Wat is de beste optie voor databundel MMI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door everlast Bekijk Berichten
    Ik moet zeggen dat ik de audi app nergens voor gebruik behalve af en toe een route doorsturen voor de mmi

    Verstuurd vanaf mijn HTC U12+ met Tapatalk
    Bedankt. Nu weet ik wat ik moet nemen.

  7. #7
    Akita's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Posts
    2.625
    Kudos
    281
    Auto
    Audi A4 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: Wat is de beste optie voor databundel MMI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door everlast Bekijk Berichten
    Je hebt gelijk, het is een multi-sim. Kost wel 5 euro per maand extra.

    Verstuurd vanaf mijn HTC U12+ met Tapatalk
    Ik heb een Vodafone Red Super abo, dan is een multisim “gratis”. Gebruik die al jaren in een iPad separaat naast mijn telefoon, en werkt perfect!
    A4 Allroad Pro Line Business 2.0 TFSI 2011.
    A4 Allroad Quattro Edition 2.0 TFSI 2018.

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2015
    Leeftijd
    53
    Posts
    33
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Wat is de beste optie voor databundel MMI

    Dan heb jij dat abbonement zeker al een tijdje, ik heb ook red en voor mij niet gratis Nieuwe leden mogen 5€ extra contributie aftikken.

    Verstuurd vanaf mijn HTC U12+ met Tapatalk

  10. #9
    Golfer's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    56
    Posts
    3.785
    Kudos
    4
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: Wat is de beste optie voor databundel MMI

    Ik had ook een abonnement met 2 sims waarvan de tweede gratis maar bij een overgang naar kleinere simkaarten moest ik ook 5 euro extra gaan betalen.
    Allroad 2.7T biturbo H6 LR MY2003 Atlasgrijs,
    verkocht: A6 Allroad 2007 3.0 tdi, kobaltblauwe Allroad Quattro 2.7T MY2003, A6 4B avant 2.5TDI MY2002 H6 Hartog tuned, A3 SB 2.0 tdi Ambition MY2008.

  11. #10
    Chester's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2010
    Leeftijd
    52
    Posts
    128
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: Wat is de beste optie voor databundel MMI

    Maak ik hier nu uit op dat als het data abonnement afgelopen is die met de Audi meekwam en voor 3 jaar werd afgesloten, dat ik dan een andere simkaart van een andere provider erin kan zetten en dit gewoon werkt? Het hele SIMkaart, databundel, MMI, navigatie/Google earth idee is me allemaal wat wazig. Is er ergens een heldere uitleg van alle systemen en mogelijkheden? Ook niet-Audi oplossingen?
    Tot 2012: A3 Sportback Attraction Pro Line Business 1.8 TFSI Condor grijs. (2011) Hartog Tuning: 218 PK
    Vanaf 12/19: A5 Sportback 2.0 TFSI (190PK) S-line (2017) Hartog Tuning: 260 PK

  12. #11
    SQ5R8's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Posts
    1.786
    Kudos
    57
    Auto
    Audi SQ5
    Land
    Land

    Standaard Re: Wat is de beste optie voor databundel MMI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Chester Bekijk Berichten
    Maak ik hier nu uit op dat als het data abonnement afgelopen is die met de Audi meekwam en voor 3 jaar werd afgesloten, dat ik dan een andere simkaart van een andere provider erin kan zetten en dit gewoon werkt? Het hele SIMkaart, databundel, MMI, navigatie/Google earth idee is me allemaal wat wazig. Is er ergens een heldere uitleg van alle systemen en mogelijkheden? Ook niet-Audi oplossingen?
    Dat kan inderdaad werken met wat aanpassingen. Maar volgens mijn kennis moet Audi Connect uitgeschakeld worden, maar TS zegt dat hij dat ook werkend heeft gekregen. Dus ik ben ook wel benieuwd hoe dat nu tot stand is gekomen.
    2008 R8 V8 - 2010 RS5 V8 - 2018 SQ5 ABT

    Originele VCDS omgeving Nijmegen

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2017
    Posts
    94
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Wat is de beste optie voor databundel MMI

    Misschien dat @boeffie1 ons dat kan vertellen?
    Ikzelf zit ook op zo'n scharnier-moment. Voor @SQ5R8 en @Chester is het misschien niet meer nodig maar het kan nuttig zijn voor mij en (later) nog voor tal van anderen.

  14. #13

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2005
    Posts
    440
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard Re: Wat is de beste optie voor databundel MMI

    Je kan altijd een SIM van een andere provider plaatsen om de audi als WIFI-punt te gebruiken. Dat staat los van de connect diensten. Je moet nog altijd de twee pakketten (Audi connect remote & control) en (Audi connect navigatie & infotainment) aanschaffen om alle functies te blijven gebruiken. 1 van de twee pakketten kan natuurlijk ook als je bepaalde functies toch niet gebruikt.

User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •