Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: Water in wielbakken achter L&R

  1. #1
    wisso's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2007
    Posts
    110
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Water in wielbakken achter L&R

    Ik ben er achter gekomen, nadat ik beslagen binnenruiten had, dat ik een 1 cm water in de wielbakken heb staan. Ik heb de A5 nog geen jaar en vroeg mij af of dit en bekend probleem is? De auto is vandaag naar de Audi gegaan en daar kende ze het probleem niet. Gezien er veel modules erboven zitten vond ik er mee doorrijden onverantwoord.
    Ik wilde dus aanspraak maken op mijn garantie en mobiliteits garantie, maar hier werd geen gehoor aangegeven. Mobiliteit krijg je pas als de auto stil valt? Ook moest ik vervangend vervoer betalen (50 euro). Ik was dan ook not amused en heb gezegd dat ik dit geen service vind. Uiteindelijk wel een A1 meegekregen, maar ik blijf het een slechte service vinden van mijn garage. Is er een mogelijkheid om een andere niet Audi garage te nemen zodat ik wel de service, garantie en Mob, kan behouden. Graag jullie advies?
    Wees nooit sneller dan dat je beschermengel kan vliegen!

  2. #2

    Standaard Re: Water in wielbakken achter L&R

    @wisso Zie hier voor de mobiliteitsgarantie-voorwaarden en oordeel zelf: https://www.audi.nl/nl/web/nl/audi-s...sgarantie.html
    Voor betere service zou je een andere garage kunnen zoeken, maar als dat geen Audi Service partner is en je laat daar je onderhoudsbeurt doen heb je dus geen mobiliteitsgarantie meer. Daarentegen zijn de prijsverschillen groot en de kans op noodzaak van pechhulp bij zo'n nieuwe auto gering.. Wat betreft je normale fabrieksgarantie, in de garantiebepalingen staat "Aanspraak op garantie is uitgesloten als de onderhouds- en reparatiewerkzaamheden niet bij een officiële Audi-dealer zijn uitgevoerd, en/of de klant zijn betalingsverplichtingen jegens de Audi-dealer niet is nagekomen." Volgens mij is echter de wet inmiddels zo dat je gewoon keuzevrijheid hebt aangaande reparatie en onderhoud met behoud van fabrieksgarantie, zolang het volgens Audi-specificaties gebeurt. Voor coulance-regelingen na je fabrieksgarantie kan die keuze wel van invloed zijn, tenzij je in zulke gevallen aanspraak wil doen op het conformiteitsbeginsel, maar dan worden het mogelijk juridische discussies.

  3. #3
    meeuw's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2007
    Posts
    1.208
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard Re: Water in wielbakken achter L&R

    Reparatie van een lekkage is toch gewoon garantie? (mits in de garantieperiode) Kan mij wel voorstellen dat de dealer moeilijk gaat doen als de bak onder je voorruit vol met bladeren en andere rommel ligt.

    Bij mij is net een lekkage door de rand van de cabriokap na bijna 5 jaar onder garantie verholpen (heb 5 jaar garantie).

  4. #4

    Standaard Re: Water in wielbakken achter L&R

    Hier nog een geval , water in de dorpel. Vanaf de fabriek de verkeerde rubbers gemonteerd. Tijdens optrekken en remmen hoorde ik het klotsen.

    Valt onder de garantie.

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2012
    Posts
    9
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard Re: Water in wielbakken achter L&R

    Hallo Meeuw,

    ikzelf heb ook al geruime tijd met waterlekkage in beide wielbakken. Mijn garantie is reeds lang verlopen daar mijn A5 cabrio uit 2009 is. Wat was exact de oorzaak van de lekkage bij jou? De kap zelf is pas vernieuwd, die is gewoon perfect, maar ergens komt er toch water tussen de rubbers binnen. Heel vervelend en telkens moet ik goed opletten dat ik tijdig droog maak, anders alle electronica gaat stuk natuurlijk.
    ThnX, Frans


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Leeftijd
    35
    Posts
    589
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Water in wielbakken achter L&R

    Audi centrum Breda 👌🏾 top service.

User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •