Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: A5/F5 MY2020 facelift

  1. #1
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  2. #2
    Skyline737's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2010
    Posts
    2.047
    Kudos
    87
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: A5/F5 MY2020 facelift

    Lekker, maar toch maar gauw een S5 scoren van voor de facelift.

  3. #3

    Standaard Re: A5/F5 MY2020 facelift

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Skyline737 Bekijk Berichten
    Lekker, maar toch maar gauw een S5 scoren van voor de facelift.
    Of een motorswapje van de S5 cabrio naar S5 sportback...

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    42
    Posts
    166
    Kudos
    9
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: A5/F5 MY2020 facelift

    Een redelijk bescheiden facelift, alles nog iets scherper en iets agressiever wat wel past. Alleen die chrome diffusor achteraan ben ik minder fan van.

    Binnenin veranderde er niet veel geloof ik, behalve dan het touch screen?
    VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 2011 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB 2012 --> Audi A5 SB 2015 --> Audi A4 Avant 2012 --> Audi A6 Sedan 2019

  5. #5
    ronc001's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2013
    Posts
    14
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: A5/F5 MY2020 facelift

    Toch snap ik niet dat de MMI vervangen is. Ultiem gemak en veiligheid.
    Inderdaad de achterbumper is niet fraai. Past niet in het design wat mij betreft.


  6. #6
    Akita's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Posts
    2.625
    Kudos
    281
    Auto
    Audi A4 Allroad
    Land
    Land

    Standaard Re: A5/F5 MY2020 facelift

    Klaar voor een coupé @Peeet?
    A4 Allroad Pro Line Business 2.0 TFSI 2011.
    A4 Allroad Quattro Edition 2.0 TFSI 2018.

  7. #7
    sterko's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Posts
    5.269
    Kudos
    434
    Auto
    Audi RS5

    Standaard Re: A5/F5 MY2020 facelift

    Voorkant helemaal goed. De honingraat-grille met het dunne luchtinlaat (?) randje er boven is perfect. Bij de A4 vind ik dat randje net iets te groot.
    De dorpels / skirts zijn ook een verbetering.

    De achterkant vind ik verschrikkelijk. Die "uitlaten" snap ik echt niet. Vierkante gaten in de bumper, met daar achter ronde pijpjes. Bij de TDI's zelfs alleen aan de linker kant een echte uitlaat achter het gat en aan de rechterkant dus helemaal nep. Bij de S5 is het helemaal te triest voor woorden
    Dit is helaas een trend bij veel merken, waar we waarschijnlijk pas weer vanaf komen als auto's helemaal geen uitlaat meer hebben.

    Eindelijk een touchscreen! 15 jaar geleden had ik al een perfect werkend touchscreen in mijn Volkswagen (alleen jammer dat die nogal diefstalgevoelig was) en vond het onbegrijpelijk dat ik daarna in mijn Audi ineens de navigatie met een onhandige draaiknop moest gaan bedienen. Gelukkig is Audi nu eindelijk ook in de 21e eeuw aangekomen. Jammer dat het scherm nog als een Tomtom op je dashboard staat. Dat zal bij de volledig nieuwe A5 over een paar jaar ook wel opgelost worden, zoals bij o.a. de A6.

    Alles bij elkaar ben ik wel positief. Dit gaat waarschijnlijk wel mijn volgende worden. Moet ik nog wel even geduld hebben, want in eerste instantie is de juiste motor nog niet leverbaar. Ze beginnen met de (waarschijnlijk meest populaire) 2.0 TDI (voorwielaandrijving) en 2.0 TFSI (voorwielaandrijving en quattro) met 190 PK en een 3.0 TDI quattro met 231 PK. Die voldoen niet aan mijn minimale eisen. De S5 voldoet daar wel ruimschoots aan, maar ca. 25K meer betalen voor nep-uitlaten, nep-geluid en een paar S5-logo's, gaat mij iets te ver.

    Volgens onderstaande planning van de Belgische importeur (zal voor NL en D neem ik aan ongeveer hetzelfde zijn), komt er in november nog een 3.0 TDI quattro met 286 PK en in januari o.a. een 2.0 TFSI quattro met 265 PK.
    audi-planning-1.jpgaudi-planning-2.jpg
    Als in bovenstaand bericht geen ;) staat betekent dit niet dat het bericht niet met een ;) is bedoeld. Indien u zich op wat voor manier dan ook beledigd, geïrriteerd of ongemakkelijk voelt, veroorzaakt door betreffende bericht, betreur ik dit zeer.

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    42
    Posts
    166
    Kudos
    9
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: A5/F5 MY2020 facelift

    Die honingraat vind ik persoonlijk een minder geslaagde evolutie, dan verkies ik de huidige A5

    Het touch screen is een stap vooruit maar ook niet op alle vlakken, er is nog wel werk aan als ik af ga op het huidige systeem in de A6/A7. Het probleem met de MMI met draaiknop was vooral dat het een minder handig systeem was dan bij veel concurrenten.
    VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 2011 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB 2012 --> Audi A5 SB 2015 --> Audi A4 Avant 2012 --> Audi A6 Sedan 2019

User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •