Resultaten 1 tot 2 van de 2

Onderwerp: Spacers voor A5 cabrio 252pk quattro (2017 -->)

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Cabrio

    Standaard Spacers voor A5 cabrio 252pk quattro (2017 -->)

    Heeft iemand ervaring met het monteren van spoorverbreders/spacers op de A5 cabrio (B9: 2017 -->) met sportonderstel?
    Het gaat om een 2.0 tfsi 252pk quattro s-line binnen en buiten.

    Optisch heeft de auto echt spacers nodig naar mijn mening. De afstand vanaf de rand spatbord naar de band (horizontaal naar binnen gemeten) is 15 mm, waardoor de wielen nogal diep in de wielkast lijken te vallen. Aan de voorkant is dat ongeveer 10 mm.

    Gemonteerde velg/band-combinatie:

    Continental 5p zomerbanden 255/35/19
    Velgen: 19 inch, et-32, 8.5J (origineel Audi)



    De spacers die ik op mijn vorige A5 cabrio van 2012 gemonteerd had passen helaas niet. Vóór had ik 12 mm en achter 20 mm per wiel.
    Ik heb geprobeerd de 12 mm spacers aan de achterzijde op mijn nieuwe A5 te monteren, maar dan steken de wielen net een fractie te ver naar buiten. Ik wil het wel beschaafd houden en ook niet dat de banden in de wielkasten gaan aanlopen.
    10 mm spacers zou ideaal zijn. Die zijn verkrijgbaar van o.a. Eibach met centreer ring, maar passen helaas (naar mij is verteld) niet volledig om de naaf (centreer ring) van de auto aangezien die 14 mm uitsteekt. Bij spacers zonder centreer ring zou dat probleem geen rol spelen, maar dat is voor mij geen optie aangezien ik absoluut geen trilling wil en de velgen niet op alleen de wielbouten wil laten hangen.

    Ik heb al bij verschillende verkooppunten voor spacers naar een (alternatieve) oplossing geïnformeerd, maar tot dusver zonder resultaat.

    Zelf heb ik bedacht dat velgen met een lagere et-waarde, bijv. et-26 of et-22 uitkomst zouden kunnen bieden. Eventueel in 20 inch.
    Maar dan wordt het wel direct een dure grap. Bovendien ben ik erg tevreden met het uiterlijk van mijn huidige 19 inch velgen.

    Heeft iemand ideeën?




    Laatst gewijzigd door porcupine tree; 13-11-20 om 11:14.

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Cabrio

    Standaard Re: Spacers voor A5 cabrio 252pk quattro (2017 -->)

    heb inmiddels passende spacers gevonden

User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •