Resultaten 1 tot 12 van de 12

Onderwerp: Easy entry uit of aan maakt geen verschil

  1. #1
    CCJ's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Posts
    201
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Easy entry uit of aan maakt geen verschil

    Mijn A5 SB 2018 heeft S-sportstoelen met electrische bediening (incl. massage functie).
    De spiegels zijn opklapbaar en rechts heb ik mirrordip ingesteld (kantelfunctie bij achteruitrijden tbv parkeren langs stoeprand)
    M.a.w. daar zit iets van geheugen in, maar ik heb géén stoelmemory.

    Nu vind ik via MMI / wageninstellingen / stoelen, bij de berijderskant de weergave "instaphulp" (easy entry).
    Deze kan ik aan- en uitvinken.
    Ik merk echter geen verschil met instelling aan of uit.

    Wat is dit? Als ik de handleiding lees, wordt er over "instaphulp" gesproken voor coupé's, waarbij de stoel naar voren gaat om de achterpassagiers makkelijk in/uit te kunnen laten stappen. Iets verder lees ik dat de zijwangen van de voorstoel lucht laten ontsnappen om de berijder makkelijk te laten uitstappen, maar dat wordt niet weergegeven als onderdeel van "instaphulp". Dat van die zijwangen zou hoe dan ook gebeuren, als je de betreffende stoelen hebt.
    De verstelling van het stuur is handmatig, dus daar gebeurd niets mee (om in/uitstappen te vergemakkelijken).

    Via Google lees ik dat easy entry zou moeten inhouden dat de voorstoel ietsje naar achteren schuift, wanneer je wilt uitstappen, contact uit en de deur opent.
    Maar dat gebeurd dus niet.

    Weet iemand wat het voor mijn auto kan zijn of dat ik wellicht nog iets kan instellen met OBD II of kan ik het vergeten omdat ik geen stoelmemory heb?
    Alvast dank!

  2. #2
    markies0909's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    55
    Posts
    73
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S5

    Standaard Re: Easy entry uit of aan maakt geen verschil

    heb exact het zelfde probleem en zou dit ook graag willen weten, hoop dat iemand iets weet

  3. #3
    MaartenS1981's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Posts
    6.534
    Kudos
    151
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Easy entry uit of aan maakt geen verschil

    Easy entry is inderdaad dat de stoel meer ruimte maakt zodat je makkelijk in en uit kan stappen. Ook gaat bv het stuur omhoog als die nog niet in zijn hoogste stand staat. Stuur kan alleen als je een elektrisch verstelbaar stuur hebt. Volgens mij kan easy entry alleen met memoryseats ivm geheugen voor de positie van de stoel en stuur.

    Mirrordip in de rechterspiegel heeft niks met memoryseats te maken. De spiegel gaat gewoon terug naar zijn laatste stand als je weer naar voren rijdt. Bij memory seats passen de spiegels zich wel aan als je veranderd van geheugenposities.
    Wie het laatst lacht, denkt het traagst.....

  4. #4
    markies0909's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    55
    Posts
    73
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S5

    Standaard Re: Easy entry uit of aan maakt geen verschil

    Thx Maarten, denk dat het hem zit als je wel of geen memory seats hebt, ik heb deze niet dus misschien werkt het daarom niet

  5. #5
    RBo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Leeftijd
    46
    Posts
    1.299
    Kudos
    5
    Auto
    Audi S5
    Land
    Land

    Standaard Re: Easy entry uit of aan maakt geen verschil

    Zal het binnenkort eens testen. Ik heb de memory seat functie.
    Audi S5 Sportback 3.0 TFSI 2018 Navarra Blue
    Audi A1 Sportback Advanced 30 TFSI 01-2023 Mythoszwart Metallic
    (Sold) Audi A5 Sportback Competition plus 1.8 TFSI 06 - 2016 Daytonagrey


  6. #6
    CCJ's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Posts
    201
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: Easy entry uit of aan maakt geen verschil

    Dank voor de reacties tot dusver!

    Zelf dacht ik ook dat je seat memory moet hebben (wat mijn auto dus niet heeft), maar deze posts hadden mij wat hoop gegeven:

    https://www.audi-sport.net/xf/thread...6/post-3445005

    https://www.audi-sport.net/xf/thread...6/post-3445031

    Betreffende poster heeft het over dat hij later / achteraf seat memory heeft geretrofit, maar dat het easy entry daarvóór al werkte.
    Echter heeft hij het ook over het opslaan van settings gekoppeld aan je sleutel, mogelijk bedoeld hij de Comfort-sleutel?
    Ook die heb ik niet, mijn sleutels zijn standaard meen ik.

    (Als jullie het anders lezen, hoor ik het ook graag)

  7. #7
    CCJ's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Posts
    201
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: Easy entry uit of aan maakt geen verschil

    Ben er vandaag maar eens goed voor gaan zitten (letterlijk):
    Met OBD II (long coding) is het enige wat ik vind aan instelling 'easy entry' in module 9 Central Electrics, eentje die verwijst naar de stuurkolom.
    IMG_3122.jpg

    Deze stond op active, maar ik heb géén elektrisch verstelbaar stuur, dus dacht die dan maar op not active te zetten.
    Dat daarmee de keuzeinstelling ook in MMI verdwijnt boeit me niet.
    ECHTER: de zijwangen van de stoelen worden bij opnieuw instappen (contact maken of motor starten), niet meer opgepompt.
    M.a.w., die instelling heeft in mijn geval te maken met het leeglopen en weer oppompen van de stoelzijwangen bij in- en uitstappen.

    E.e.a. getest: functie terug gecodeerd (active), instaphulp in MMI aan-uitvinken (wageninstellingen/stoelen/bestuurder), contact aan-uit, motor aan-uit, deur open-dicht etc.
    Conclusie: ondanks de rare omschrijving in OBD II met verwijzing naar de stuurkolom, moet die easy entry functie geactiveerd staan, waarna in MMI de 'instaphulp' aan- of uitgevinkt kan worden. Aangevinkte instelling aldaar activeert een geheugen als het gaat om de opgepompte stoelzijwangen.
    (en voor het naar achteren schuiven van de stoel zou de wagen moeten zijn voorzien van seatmemory, denk ik dan maar)

  8. Ad
  9. #8
    JakeZeSnake's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    63
    Posts
    196
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Easy entry uit of aan maakt geen verschil

    In het amerikaans audiworld forum is daar een thread voor te vinden. Het lijkt erop dat de coupe het standaard heeft ingebouwd en, als je de optie niethebt afgenomen het met OBD coding aangezet kan worden. De SB lijkt die functie niet te hebben, ook niet als je memory seats hebt.

    Anyway, check het hier zelf: https://www.audiworld.com/forums/aud...rking-3033613/
    Don't speak unless you can improve the silence.

  10. #9
    CCJ's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Posts
    201
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: Easy entry uit of aan maakt geen verschil

    Thanks @JakeZeSnake, ik had die melding op Audiworld ook gezien.

    Kreeg dus echter wat hoop door deze meldingen op Audi-Sportnet forum (zie mijn post #6 van 6-1-22 hiervoor)
    Maar later daar nog eens goed gekeken: betreffende poster had een Coupé en geen Sportback.

  11. #10
    markies0909's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    55
    Posts
    73
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S5

    Standaard Re: Easy entry uit of aan maakt geen verschil

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JakeZeSnake Bekijk Berichten
    In het amerikaans audiworld forum is daar een thread voor te vinden. Het lijkt erop dat de coupe het standaard heeft ingebouwd en, als je de optie niethebt afgenomen het met OBD coding aangezet kan worden. De SB lijkt die functie niet te hebben, ook niet als je memory seats hebt.

    Anyway, check het hier zelf: https://www.audiworld.com/forums/aud...rking-3033613/
    @JakeZeSnake weet je of een garage dit ook kan aanzetten of moet je een OBD hebben, deze heb ik helaas niet dus tja wat nu?

  12. #11
    CCJ's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Posts
    201
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 SB

    Standaard Re: Easy entry uit of aan maakt geen verschil

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door markies0909 Bekijk Berichten
    @JakeZeSnake weet je of een garage dit ook kan aanzetten of moet je een OBD hebben, deze heb ik helaas niet dus tja wat nu?
    Bijvoorbeeld: https://vagcoding.nl/listings/mlb-evo/

    (Ik zie staan "comfortabel in- en uitstappen € 7,50")

  13. #12
    JakeZeSnake's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    63
    Posts
    196
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Easy entry uit of aan maakt geen verschil

    Sorry late reactie, maar gelukkig is @CCJ wel alert.
    Je kunt het inderdaad laten doen zoals @CCJ al aangeeft, of met OBD11.
    De coding staat onder de link in het amerikaans forum eerder in dit draadje.
    Don't speak unless you can improve the silence.

User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •