Resultaten 1 tot 2 van de 2

Onderwerp: 3.0 TFSI: melding hoge koelvloeistoftemperatuur

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2016
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S5

    Standaard 3.0 TFSI: melding hoge koelvloeistoftemperatuur

    Sinds kort heb ik een probleem met mijn koelvloeistof en ik ben een beetje ten einde raad. April dit jaar kreeg ik de melding koelvloeistof te laag. Bleek een lekkende waterpomp. Waterpomp en thermostaat zijn toen bij de dealer vervangen. Nu begin oktober begint na 15/20 minuten vanaf een koude start de ventilator heel hard te blazen. Als je voor de auto staat lijkt het of er een bladblazer aan staat. Als ik dan nog ongeveer 10 minuten verder rijd krijg ik een rode melding met 4 piepjes die iedere 30 seconde afgaat. “koelvloeistof-temperatuur: te hoog! Motor stationair laten draaien a.u.b.” De temperatuur geeft dan wel gewoon 90 graden aan en de olietemperatuur zit dan tussen de 80 en 90 graden. Wanneer je even stil gaat staan verdwijnt de melding, het blazen blijft en wanneer je verder rijd komt de melding 2/3 min later weer terug. Bij de dealer geweest, maar daar kunnen ze telkens niets vinden. Het koelvloeistof reservoir zit gewoon vol en lekt niet. De melding kunnen ze dan ook niet meer terugvinden in het systeem omdat die zichzelf zou verwijderen wanneer de temperatuur weer normaal is. Iemand een idee wat dit probleem zou kunnen zijn of wat ik hiermee zou kunnen doen? Ik hoor het graag! Betreft een S5 sportback uit 2017 met 150k km.
    Audi S5 Sportback 3.0 TFSI 2017
    Audi A5 Coupe 2.0 TFSI 2009

  2. #2
    HD1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    64
    Posts
    20.588
    Kudos
    285
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard re: 3.0 TFSI: melding hoge koelvloeistoftemperatuur

    ms een sensor die niet lekker is?
    Begin eens met uitlezen zou ik zeggen.
    A6 Avant 3.0 TDI 4F Austerngrau, A6 Avant 3.0 TDI BiT 4G Dakota S4 ​Avant B9 Tangorood.

User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •