Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: Verbinden met thuis wifi

  1. #1

    Standaard Verbinden met thuis wifi

    Beste leden,

    ik Heb een vraag ik heb sinds kort een Audi A5 uit 2020 nu wil ik (net als ik ken van vw) verbinding maken met mijn thuis WiFi om kaarten te downloaden. Echter lukt me dit niet zie het nergens in het menu. Enkel de mogelijkheid om zelf per WiFi van de auto te verbinden. Maar ik wil de auto juist met een WiFi laten verbinden. Iemand enig idee of dit kan eventueel met Vcds coding?

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Posts
    712
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Standaard Re: Verbinden met thuis wifi

    Gaat dat niet via Online Update
    -> via de ingebouwde sim
    -> rechtstreeks naar de Audi server?
    Daar heb je je eigen netwerk niet voor nodig.

    Zo heb ik dat ooit gedaan, maar later altijd via SD-card omdat dat bij mij veel sneller gaat.
    Laatst gewijzigd door Caravaca de la Cruz; 17-03-22 om 11:34.

  3. #3

    Standaard Re: Verbinden met thuis wifi

    Hoi Caravaca De la Cruz,

    Dank voor de reactie, bij mijn 2018 deed ik het ook via SD-card. Echter heb ik vast moeten stellen dat ik bij deze auto geen SD-card slot heb en ook geen CD speler.
    Lijkt dat ze hier op bezuinigd hebben. Ik heb al geprobeerd hem via USB te updaten maar hier kom ik ook niet verder omdat hij aangeeft al online te updaten.
    Iemand enig idee voor een oplossing? Fabrieksinstellingen terugzetten was ook geen succes. Hij gaat dan meteen update.

  4. #4

    Standaard Re: Verbinden met thuis wifi

    Ok vandaag de oplossing gevonden. Heb nogmaals alles op USB gezet. Voor de zekerheid in FAT32 geformatteerd en niet in EXFAT.
    Vervolgens met Windows alle bestanden er opgezet. Toen herkende het systeem hem nog niet. Dus naar het engineerings menu gegaan (twee vingers rechts boven in het scherm houden en MMI opnieuw opstarten met volume knop ca. 10sec ingedrukt houden). Vervolgens in het engineerings menu updat geselecteerd met scrollen via volume knop. Hier herkende hij de usb wel. Vervolgens met draaiende motor (duurt ca 45min) de update uitgevoerd. Vervolgens MMI in normale modus gestart. Resultaat het systeem is up to date!

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Posts
    712
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron Quattro
    Land
    Land

    Thumbs up Re: Verbinden met thuis wifi

    Mooi dat het je gelukt is.
    En nog mooier dat je even de moeite hebt genomen om hier uit te leggen hoe je het hebt gedaan.


User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •