Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: Welke maat velgen en banden S5?

  1. #1
    markies0909's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    54
    Posts
    73
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S5

    Standaard Welke maat velgen en banden S5?

    hoi,

    ik wil overstappen naar andere velgen en ook naar een andere maat.

    ik wil van;

    optie 1) -> 255/35/19" naar 265/30/20"
    optie 2) -> 255/35/19" naar 265/35/20
    bij optie 1 zou ik graag jullie ervaringen weten wat betreft de comfort teruggang van .../35/.. NAAR ..../30/... , valt dat mee of ??

    bij optie 2 gaat de wielomvang omhoog met 3,8% dat is dus buiten de marge van -2%<->+2% die ik overal lees ( maar ik houd wel het zelfde comfort als de standaard 19", want is ook ..../35/....) MAAR ja wordt die +3,8% geen probleem voor de auto???

    ik heb al veel velgenverkopers en garages gebeld maar krijg steeds als antwoord Hmmmm, Tjaaa wat zullen we zeggen, daar schiet ik dus niet mee op.

    graag verneem ik jullie advies en ervaringen in deze.

    thx

    Ps hier is een link naar de aan te schaffen velgen https://concaverwheels.com/gallery/268, wordt exact het zelfde alleen is die van mij een coupe maar ook zwart

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2022
    Leeftijd
    47
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Welke maat velgen en banden S5?

    Verschil is nog iets groter, zie onder..

    Heb zelf ooit 5% hogere banden op 18 inch gemonteerd (wel dezelfde breedte toen), dat leverde vooral op dat mijn snelheidsmeter nauwkeuriger werd. APK ging er ook gewoon goed om. Kan technisch ook geen reden bedenken waarom het niet zou kunnen..


  3. #3
    JakeZeSnake's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    63
    Posts
    196
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A5 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Welke maat velgen en banden S5?

    Als ik jou was zou ik niet naar 265/35 20 gaan. De afwijking is te groot. Je zou naar 275/30 20 kunnen gaan, maar dat moet dan op een 9J of bredere velg, niet op een 8.5J
    Wil je absoluut een hogere band, dan zou je nog naar 255/35 20 kunnen gaan, maar die wijkt eigenlijk ook nog teveel af, maar geeft iets meer hoogte. Die past redelijk op een 8.5J velg. Op een 9J velg is die enigzins getrokken.

  4. #4

    Standaard Re: Welke maat velgen en banden S5?

    Vraagje aan de kenners hier:
    Ik heb dus velgen gekocht maat 9j 19inch et32.
    Oem dus 8,5j 19inch et32.
    Wat blijkt nu,de velgen passen niet en raken de voorste remklauwen,achter geen probleem(betreft dus een audi s5).
    Probleem ondertussen opgelost met behulp van spacers maar dit was niet mijn bedoeling.
    Enig idee waarom deze niet passen aangezien ik me aan de oem et heb gehouden?
    Ligt dit aan de velg zelf?
    Had de verkoper dit moeten weten(ik heb duidelijk vermeld dat het over een S5 gaat,een a5 wss geen probleem)

  5. #5
    fons716's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Leeftijd
    57
    Posts
    1.336
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Welke maat velgen en banden S5?

    Het kan aan het model liggen, als bv de spaken behoorlijk rond naar binnen lopen.
    VCDS 15.7.0 aanwezig. Omgeving Nijmegen.


User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •