Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: Cabrioletkap slijtage boven achterraam

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2015
    Leeftijd
    54
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Cabrioletkap slijtage boven achterraam

    Hallo,

    Ik heb boven het achterraam van mijn A5 cabriolet bouwjaar 2017 slijtage plekken veroorzaakt door het schuren bij openen en sluiten van de kap.
    De plekken zijn nog niet doorgeschuurd maar ben naar een bedrijf in autobekleding en stoffering geweest en die vertelde mij dat een kap gemiddeld 12 jaar mee kan gaan maar dit is wel afhankelijk van weersomstandigheden en gebruik.

    Heeft iemand ervaring met garantie of reparatie van deze slijtage. ( zie foto)

    Met vriendelijke groet,

    Oscar
    Laatst gewijzigd door oscar jue; 26-03-23 om 11:18.

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2015
    Posts
    25
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Cabrio

    Standaard Re: Cabrioletkap slijtage boven achterraam

    Beste Oscar

    Dit is het nadeel van een cabrio met een stoffen dak. Alle stoffen daken vertonen slijtage aan de plaatsen waar die open en dicht plooien. Naar mijn weten is dit niet te repareren, aangezien de stof zelf beschadigd is. Een versleten broek kan je ook niet maken, behalve dan door er eventueel een nieuwe lap op te gaan stikken, maar in het geval van een cabriodak zal dat niet lukken. Heb dit trouwens zelf op mijn cabriodak (dat nooit vervangen is) en mijn A4 cabrio is ondertussen al 20 jaar oud... Mijn achterruit komt echter wel los, maar dat is een probleem gelinkt aan het feit dat deze gelijmd waren vroeger en dit zou niet meer het geval zijn bij de A5 cabrio's. Het enige wat je kan doen (als dit je teveel stoort) is dan het stoffen dak vervangen, maar dat is dan toch niet zo goedkoop ... Mvg.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2017
    Leeftijd
    39
    Posts
    169
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 Cabrio

    Standaard Re: Cabrioletkap slijtage boven achterraam

    Mijn A3 van 2017 heeft dit ook. Bij aankoop in 2019 met een 16.000km was dit al. Nu bij 42.000km is het niet erger geworden.
    Mijne staat wel altijd binnen en rijd in de wintermaanden niet. In de zomer alleen met mooi weer. Kan me voorstellen dat vervuiling en UV invloed hebben op veroudering.
    Ik zou me er niet al te veel zorgen over maken.
    Laatst gewijzigd door ledo; 01-04-23 om 11:47.

User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •