Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: 2.0 TFSI voelbaar terugschakelen van 3>2

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2016
    Leeftijd
    33
    Posts
    27
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard 2.0 TFSI voelbaar terugschakelen van 3>2

    Beste Audi rijders
    Ik heb een Audi A5 F5 uit 2019 met een 2.0 190pk automaat. Ik vraag me iets af wat mij de afgelopen tijd opvalt. Als ik bijvoorbeeld een rotonde of stoplicht nader en ik trap de rem in in combinatie met uitrollen dan zie ik hem netjes terugschakelen. Maar als ik dan net wanneer die van 3 naar 2 schakelt de rem verder intrap zodat die bijna stil staat, dan voel ik en hoor ik onder mij een bok. Ik weet even niet hoe ik het moet noemen. Het is ook niet altijd wanneer ik bijvoorbeeld de rem loslaat en hij schakelt tijdens uitrollen terug, dan voel en hoor ik niks. Ik wil graag weten of dat normaal is/karakter van de stronic. Of moet ik hier iets mee?

  2. #2
    fred44nl's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Leeftijd
    80
    Posts
    4.304
    Kudos
    50
    Auto
    Audi RSQ3
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.0 TFSI voelbaar terugschakelen van 3>2

    op dat moment schakelt ie net nog terug naar de 1e versnelling.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2016
    Leeftijd
    33
    Posts
    27
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: 2.0 TFSI voelbaar terugschakelen van 3>2

    Hmm. Als ik er op let dan zie ik dat die van 3 naar 2 schakelt en daar voel en hoor ik hem terugschakelen. En daarna gaat die netjes naar zijn 1. Voor de rest van schakelstanden merk of voel ik niks. Enkel bij 3 naar 2. Iemand die ook dit ervaart of advies heeft?

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2016
    Leeftijd
    33
    Posts
    27
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: 2.0 TFSI voelbaar terugschakelen van 3>2

    Niemand die dit kent of kan meedenken?

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2018
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard Re: 2.0 TFSI voelbaar terugschakelen van 3>2

    Ik weet niet of je Drive-select aanwezig hebt, maar dit kan wellicht ook een verandering geven. Ik heb mijn A5 cabrio (type 5F) nu enkele maanden. Had de ervaring dat de bak soms moeilijk leek om te kunnen gaan met de situatie dat als ik bijna stil stond bij nadering van kruising/rotonde de bak een lichte schok gaf als ik dan toch opeens weer wilde versnellen. Sinds ik Drive-select op individuele stand heb staan, waarbij ik de aandrijving op "dynamisch" heb staan en de overige onderwerpen op "comfort", heeft deze klacht zich niet meer voorgedaan.
    Groetjes dirk


User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •