Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: 1.9 TDI tunen, verlaging

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2017
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard 1.9 TDI tunen, verlaging

    Hallo allemaal,

    Ik heb recent een A6 met 280.000 km geerfd. Bouwjaar 1996. Auto draait lekker (een beetje ruw, maar ik weet ook niet hoe soepel zo'n oude diesel juist moet of kan draaien). Deze wordt mijn daily driver voor een tijdje.

    Motor is een 1.9 tdi met 90 pk. Temp zit continu te laag, maar daarvoor ligt er al een thermostaat gereed. Kan er iemand me verwijzen naar een topic die handelt over performance upgrades specifiek voor deze motorisatie? Indien dit niet haalbaar is, hoe moeilijk is een engine swap (naar compatibiliteit met instrumentenpaneel, andere electronica, ...) ?

    Verder staat deze auto vrij hoog op zijn poten. Enkele cm's lager zou wel beter zijn. Iemand die me kan zeggen hoe de ophanging en de aandrijving (CV joints) omgaan met een (subtiele) verlaging?

    Bedankt voor de info!
    Laatst gewijzigd door king nero; 13-11-17 om 11:43.

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: 1.9 TDI tunen, verlaging

    Welkom. Zou je de forumreglementen nog eens willen doorlezen? Daarin staat bijvoorbeeld dat de vraag in de topictitel moet terugkomen. Titel aangepast.

    Verder graag de zoekfunctie gebruiken, de termen '1.9 tdi tuning' geven genoeg infornatie.

    Dit topic verplaatst naar het A6 C4-subforum, graag voortaan hier zelf de vragen over deze auto neerzetten.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2017
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: 1.9 TDI tunen, verlaging

    OK, genoteerd...

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •