Resultaten 1 tot 1 van de 1

Onderwerp: Conserveren van een gereviseerde AEL-motor

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2007
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Conserveren van een gereviseerde AEL-motor

    Ik rijd al 23 jaar een Audi A6 avant van augustus 1997 (nieuw gekocht). Origineel voorzien van een AEL motor. 2,5 Tdi 140 pk met intercooler. Na 698.000 km motor vervangen door AAT motor. Heb sinds enkele maanden een revisie motor * AEL 044468* block gekocht dat een jaar of 8 geleden is gereviseerd waarbij de zuigers zijn hergebruikt. Zuigerveren zijn wel vernieuwd. (Der Motor wurde komplett revidiert bis auf die masshaltigen Kolben, welche mit neuen Kolbenringen versehen wurden.)

    Nu ben ik op zoek naar een instructie hoe dit block voor de komende jaren in conditie te houden. Met name de cilinderwanden. Is het slim om zeer dunne, zuur vrije olie, via de injectie opening op de zuiger te zetten en regelmatig de krukas een aantal keren te roteren zodat de cilinderwand regelmatig een laagje olie krijgt. Of heeft dit geen enkele zin?
    De seals aan krukas zijde worden vernieuwd. De seal van de krukas had corrosie bobbels van de metalen inlage in het seal. Overigens zag na verwijdering de seal er nog perfect uit.

    Welke revisie deskundige kan mij adviseren?


    Het motor block ligt als reserve op voorraad voor eventuele vervanging het de huidige motor. Het is gepland dat de auto nog 200.000 km mee moet.
    De rest van de auto wordt goed onderhouden. Versleten delen worden vernieuwd. Buiten de motor heb ik de meeste mechanische delen in eigen onderhoud.
    Het elektrisch/elektronisch onderhoud heb ik in eigen beheer. Regelmatig heb ik de servo-aandrijving motor van 7 volt in de actuatoren/servos van de verwarmings systemen moeten zuiver maken daar de collector vol zat met koolstof van de borstels. Na reiniging werken deze dan weer perfect.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •