Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: Audi 100 2.8 Temperatuur probleem

  1. #1

    Standaard Audi 100 2.8 Temperatuur probleem

    Net mijn Audi 100 2.8, volgend probleempje.

    De temperatuurmeter op het dashboard loopt niet naar de benodigde 90-99 graden.

    De motor is na een uur rijden wel wat warmpjes, maar niet zoals een week geleden, toen hij echt goed warm was.

    Soms, als ik een uur met de motor heb gereden, hem uitzet, meteen weer start... loopt hij WEL naar deze temperatuur.


    Ik DENK zelf dat het meetsysteem in orde is omdat hij wel kan veranderen van meetwaarde.

    Ik denk dat het aan de thermostaat ligt die constant open staat waardoor de motor bij wijze van spreken "onderkoeld" wordt. Dat deze thermostaat dus soms wel werkt na het opnieuw starten bij een ietwat warme motor zou dan ook het geval zijn.


    Is de thermostaat een bekend probleem bij Audi V6 begin jaren 90?
    Ik las ergens dat deze zich achter de distributie bevindt. Ik hoop van niet maar dat is dus wel ?


    Wat denken jullie?


    P.S. voordat ik hem 2 weken geleden meenam uit Duitsland stond hij ruim een jaar stil. Kan dat voor een brakke thermostaat zorgen?

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2006
    Leeftijd
    66
    Posts
    14
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Temperatuur probleem - 2.8 V6 - ACK

    Heb zojuist zo'n probleem opgelost. De temperatuur sensor op de koelvloeistofomloopleiding gaf een foutief signaal en veroorzaakte een wisselende temperatuur uitlezing en ik vermoed ook een verkeerd signaal aan het motor management systeem. Tevens thermostaat vervangen die niet meer goed regelde.
    Laatst gewijzigd door Henk van der Burg; 14-06-09 om 18:53.

  3. #3
    ToeToeT's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2006
    Leeftijd
    49
    Posts
    1.271
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100

    Standaard

    Ik heb bij mijn AAH precies hetzelfde gehad. Sensor dood. MEt een nieuwe sensor kon ik meteen zien dat de thermostaat niet meer goed was. Beide vervangen en weer ok.
    Succes
    IXLR8 !

    (p.s. I Know that you are just jealous that the little voices are talking to ME)

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •