Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 45

Onderwerp: Airco filters en recirculation

  1. #21
    Fredz0r's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Posts
    1.807
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S6

    Standaard

    Haha ja dat klinkt wel goed ja! (overigens heb ik de AC echt nooit aan....daarvoor ben ik te knieperig en ik heb liever het raampje wat open, lol )
    ** Audi S6 Limo '94 - 6-speed manual - 2.2 Turbo Quattro @ ~285 PK / 420 Nm :D
    ** VW Bora Variant SE Highline '00- 6-speed manual - 1.9TDI @ ~145 PK / 355 Nm
    ** VW Golf MKI Cabrio '84 - 1.9 TDI 1z @ 125,2PK/350Nm @ BBS RM

  2. #22
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.704
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard

    de koolstof filter geen pollen, het filter zelf wel.
    de koolstof zou wat meer evt schadelijke gassen kunnen filteren
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  3. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door viermaal Bekijk Berichten
    de koolstof filter geen pollen, het filter zelf wel.
    de koolstof zou wat meer evt schadelijke gassen kunnen filteren
    Dat zou ik goed kunnen gebruiken.
    1995 Audi 80 2.0E; Weitec 40mm. Project auto
    1996 Audi S6 2.2 20vT Limo PRJ chip set.

  4. #24

    Standaard

    Ok, pollenvrij zit ik dus zeker
    @Fredzor: je kunt de airco het beste wel regelmatig even gebruiken, anders heb je kans dat de compressor naar de knoppen gaat.
    quattro addict

    8,4 liter 776 pk aan quattro GmbH power

  5. #25
    Fredz0r's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Posts
    1.807
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door damaX Bekijk Berichten
    Ok, pollenvrij zit ik dus zeker
    @Fredzor: je kunt de airco het beste wel regelmatig even gebruiken, anders heb je kans dat de compressor naar de knoppen gaat.
    Oh, das nog wel ee aardige tip idd ja...maar misschien issie al wel naar de knoppen (zie andere mijn andere topic op dat irritante geluid, alhoewel ik denk dat het de AC Aspirator is).
    Airco = irritant en ongezond en kost nodeloos veel brandstof behalve als je Chris heet en in BKK rondrijdt
    ** Audi S6 Limo '94 - 6-speed manual - 2.2 Turbo Quattro @ ~285 PK / 420 Nm :D
    ** VW Bora Variant SE Highline '00- 6-speed manual - 1.9TDI @ ~145 PK / 355 Nm
    ** VW Golf MKI Cabrio '84 - 1.9 TDI 1z @ 125,2PK/350Nm @ BBS RM


  6. #26

    Standaard

    Hallo Audi vrienden,

    Als je dan toch een nieuw pollenfilter gaat plaatsen, reinig dan ook even dat koellichaam, ben je direct de vieze zompige luchtjes en de bacterieën kwijt, ook erg belangrijk voor je gezondheid, je hebt het dan toch open liggen.
    Het onderdeel nr. van het pollenfilter van een C4 is : 4A1 820 367 bij de dealer, daar ging ik de filters altijd halen.
    En erg belangrijk, net voor het warme weer er aan komt, deze filter vernieuwen, heel het natte seizoen heeft door dit filter gestroomt, nou je, niet alles hoor !! hahaha....
    De airco cleaner kun je gewoon bij een goede autoshop halen, en het is schuim, werkt bacterie dodend, en het ruikt lekker fris in je limo.
    Ik hoop dat ik u allen een beetje heb kunnen helpen.

    Ik groet u allen vriendelijk,

    Ad

  7. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Quattro Ad Bekijk Berichten
    Hallo Audi vrienden,

    Als je dan toch een nieuw pollenfilter gaat plaatsen, reinig dan ook even dat koellichaam, ben je direct de vieze zompige luchtjes en de bacterieën kwijt, ook erg belangrijk voor je gezondheid, je hebt het dan toch open liggen.
    Het onderdeel nr. van het pollenfilter van een C4 is : 4A1 820 367 bij de dealer, daar ging ik de filters altijd halen.
    En erg belangrijk, net voor het warme weer er aan komt, deze filter vernieuwen, heel het natte seizoen heeft door dit filter gestroomt, nou je, niet alles hoor !! hahaha....
    De airco cleaner kun je gewoon bij een goede autoshop halen, en het is schuim, werkt bacterie dodend, en het ruikt lekker fris in je limo.
    Ik hoop dat ik u allen een beetje heb kunnen helpen.

    Ik groet u allen vriendelijk,

    Ad
    Dit is wel handige info. Thanks.
    1995 Audi 80 2.0E; Weitec 40mm. Project auto
    1996 Audi S6 2.2 20vT Limo PRJ chip set.

  8. Ad
  9. #28
    Fredz0r's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Posts
    1.807
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S6

    Standaard

    Chris of Max; al vervangen dat filter?? (ben benieuwd hoeveel werk dat is...)
    ** Audi S6 Limo '94 - 6-speed manual - 2.2 Turbo Quattro @ ~285 PK / 420 Nm :D
    ** VW Bora Variant SE Highline '00- 6-speed manual - 1.9TDI @ ~145 PK / 355 Nm
    ** VW Golf MKI Cabrio '84 - 1.9 TDI 1z @ 125,2PK/350Nm @ BBS RM

  10. #29

    Standaard

    Nee nog niet, heb nog een offerte aanvraag uitstaan (ook voor de bougies). Qua werk schijnt het wel mee te vallen.
    quattro addict

    8,4 liter 776 pk aan quattro GmbH power

  11. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fredz0r Bekijk Berichten
    Chris of Max; al vervangen dat filter?? (ben benieuwd hoeveel werk dat is...)
    Nee, nog niet.

    Ben nu in NL. Ik denk dat de A/C word bekeken deze week of volgende week. De S6 gaat morgen weer naar Mr. John voor vacuumlek en boostslangen onderzoek.

    Mijn vrouw komt vrijdag weer hier heen
    1995 Audi 80 2.0E; Weitec 40mm. Project auto
    1996 Audi S6 2.2 20vT Limo PRJ chip set.

  12. #31
    Fredz0r's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Posts
    1.807
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S6

    Standaard

    Je bent er maar druk mee Anyway, keep us posted
    ** Audi S6 Limo '94 - 6-speed manual - 2.2 Turbo Quattro @ ~285 PK / 420 Nm :D
    ** VW Bora Variant SE Highline '00- 6-speed manual - 1.9TDI @ ~145 PK / 355 Nm
    ** VW Golf MKI Cabrio '84 - 1.9 TDI 1z @ 125,2PK/350Nm @ BBS RM

  13. #32
    Fredz0r's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Posts
    1.807
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door damaX Bekijk Berichten
    Nee nog niet, heb nog een offerte aanvraag uitstaan (ook voor de bougies). Qua werk schijnt het wel mee te vallen.
    Doe je het dan toch niet zelf??
    ** Audi S6 Limo '94 - 6-speed manual - 2.2 Turbo Quattro @ ~285 PK / 420 Nm :D
    ** VW Bora Variant SE Highline '00- 6-speed manual - 1.9TDI @ ~145 PK / 355 Nm
    ** VW Golf MKI Cabrio '84 - 1.9 TDI 1z @ 125,2PK/350Nm @ BBS RM

  14. #33

    Standaard

    Jawel, maar ik vraag prijzen op bij verschillende leveranciers. Die van Bosch zijn niet zo snel...
    quattro addict

    8,4 liter 776 pk aan quattro GmbH power

  15. #34

    Standaard Pollenfilter A6 Type C4

    Het pollenfilter heeft als onderdeel nr. 4A1 820 367 bij de dealer. ( A6 type C4 )
    Daar ben ik altijd het pollenfilter gaan halen, even bellen en soms hebben ze het liggen, anders de volgende dag wel.
    Tip !!
    Maak dan ook direct het koellichaam schoon, de zaak ligt nu toch open, doe dit bijvoorbaat met aircocleaner, haal dat gewoon bij een goede autoshop.
    Echt, het scheelt enorm met de bacteriën en de zompige luchtjes.
    Zet bijvoorbaat bij het gebruik van de airco of de climaat control, deze ruim 10 minten van te voren als je gaat stoppen uit.
    Zodat het achtergebleven condens nog kan verdampen, zo blijft het systeem en het buizenstelsel schoon van de bekende zompige lucht.

    ik wens u een heel schoon gebruik toe van uw airco of climat control, maar vooral een gezond gebruik.

    Met vriendelijke groet,

    Ad

  16. #35

    Standaard Pollenfilter A6 Type C4

    Hallo Audi vrienden,

    Sorry, ik heb zo te zien 2 maal gereageerd, waarvoor mijn welgemeende excuses, sorrrry.

    De hoeveelheid werk, tsja, ik zou zeggen, ligt er aan hoe snel je werkt, en hoevaak je van je werk afgehouden word.
    Maar als alles goed gaat een half uurtje tot 45 min. op je gemak max.
    Ruitenwisserarmen demonteren, de afdekking van de natte bak naar je toetrekken,wel met respect van het materiaal.
    Dan de paravan losschroeven, ik dacht 4 imbusboutjes imbus 4 of 5 m.m, de paravan weghalen.
    Dan zie je aan de bijrijderskant, rechterzijde altijd bekijken van achter het stuur van de auto.
    Daar zie je het koellichaam van de airco, bovenop zit een smalle klep, geschroefd met 3 boutjes zeskantkop 6 m.m.
    Tenminste zo zat het bij mijn C4, haal deze boutjes er uit, en haal het klepje voorzichtig los, het is een soort van halve scharnier bevestiging, niet te hard vrikken, maar met beleid.
    Als dit klepje weg is gehaald, neem dan het pollenfilter eruit.
    Maak alles goed schoon, er kunnen wat balderen en andere rommel in deze holte zitten, maak het koellichaam goed schoon met de airocleaner, zet vervolgens het contact van de auto aan, zorg dat er wat van deze aircocleaner door het buizenstelsel gezogen word, door een kleine injectie van deze schuimachtige vloeistof, denk er om, geen wolkbreuk van dit spul, het kan dan wel geen kwaad, doordat het verdampt, maar je weet nooit.
    Het buizenstelsel van de C4 bestaat immers uit 2 helften, een bovenhelft en een onderhelft.
    Mocht er teveel van deze aircocleaner in het buizenstelsel gespoten worden, dan heb je grote kans, dat het binnen achter het dashboard op je bedrading en schakelaars valt, en dat is niet zo best, wat misschien weer voor storingen kan zorgen.
    In elk geval, als dit helemaal is afgerond, en alles is weer lekker doorgewaaid, monteer dan het pollenfilter, het afsluitklepje, zorg dat dit goed voor elkaar zit, anders heb je plots 2 afdekkapjes, oftewel 2 helften, achterzijde van het klepje rechtstandig plaatsen en rustig naar beneden drukken, met beleid natuurlijk, als dat zit de boutjes erin draaien en de rest van het gedemonteerde materiaal.
    Is een langer verhaal geworden dan ik dacht, maar dan heb je wat ook.
    Is erg goed zelf te doen hoor, scheelt ook weer in de kosten, ruim 1 uurloon van de monteur.

    Succes.

    Met vriendelijke groet,

    Ad

  17. #36

    Standaard Pollenfilter A6 Type C4

    Sorry ben aan het choogelen geloof ik, wat er nu fout gaat weet ik niet.

    komt wel weer goed, hoop ik.

    Groetjes,

    Ad
    Laatst gewijzigd door Quattro Ad; 29-07-09 om 19:50. Reden: dubbel geplaatst, wat een oen he !!

  18. #37

    Standaard

    Ik heb vandaag m'n interieur luchtfilter vervangen, was toch wel wat meer werk dan voorzien, maar een dankbare klus. Zal nog wel even wat foto's en een verslagje plaatsen.
    quattro addict

    8,4 liter 776 pk aan quattro GmbH power

  19. #38
    Fredz0r's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Posts
    1.807
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S6

    Standaard

    Ik begrijp dat ik jou dus voor dat klusje kan inhuren?
    Laatst gewijzigd door Fredz0r; 30-08-09 om 09:59.
    ** Audi S6 Limo '94 - 6-speed manual - 2.2 Turbo Quattro @ ~285 PK / 420 Nm :D
    ** VW Bora Variant SE Highline '00- 6-speed manual - 1.9TDI @ ~145 PK / 355 Nm
    ** VW Golf MKI Cabrio '84 - 1.9 TDI 1z @ 125,2PK/350Nm @ BBS RM

  20. #39

    Standaard

    Oh prima hoor, kom maar langs!
    quattro addict

    8,4 liter 776 pk aan quattro GmbH power

  21. #40
    HD1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2008
    Leeftijd
    64
    Posts
    20.588
    Kudos
    285
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard

    Koolstof vangt beter geurtjes af, vandaar.
    Pollen zullen ze alemaal wel vangen.
    A6 Avant 3.0 TDI 4F Austerngrau, A6 Avant 3.0 TDI BiT 4G Dakota S4 ​Avant B9 Tangorood.

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •