Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: 2.6 loopt niet normaal stationair. Vacuum-probleempje?

  1. #1
    nb_coupe's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2004
    Leeftijd
    40
    Posts
    3.061
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard 2.6 loopt niet normaal stationair. Vacuum-probleempje?

    hallo,daar zijn we weer met probleempje nummer 2:

    Mijn auto loopt dus sinds gisteravond niet meer normaal stationair. De wijzer van de toerenteller stuiterd als een gek (verschil 200/400 toeren). Ik heb mijn auto laten uitlezen vandaag bij een garage,maar hier werd niet meteen iets vreemds gevonden. Wel werd gezegt dat ik waarschijnlijk last heb van een vacuum-probleem,dat misschien ergens een kabeltje of slangetje er vanaf gesprongen is waardoor hij verkeerde waardes doorgeeft aan de computer en daardoor doet mij auto weer zo vreemd met de toeren.

    Maar als ik nu die plastic kap van mijn motorblok afhaal,weet iemand dan waar eventuele vacuum-kabels kunnen lopen? Het betreft een 2.6 V6 motor. Misschien dat ik zelf morgen even kan kijken of ik iets los zie hangen. Of dat ik door jullie aanwijzingen wat kabels/slangen kan controleren.

    Alweer alvast bedankt,

    nick
    Audi A6 Avant 2.6 C4 1998

  2. #2
    nb_coupe's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2004
    Leeftijd
    40
    Posts
    3.061
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard

    Probleem opgelost,had niets te maken met vacuum. Het was een elektronische storing in het gasklephuis
    Audi A6 Avant 2.6 C4 1998

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    45
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard re: 2.6 loopt niet normaal stationair. Vacuum-probleempje?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nb_coupe Bekijk Berichten
    Probleem opgelost,had niets te maken met vacuum. Het was een elektronische storing in het gasklephuis

    En hoe heb je dit opgelost? Ik zit namelijk met het zelfde soort probleem, A6 2.6
    Bij mij gebeurt het alleen na ongeveer 10 a 15 km rijden. wanneer ik dan stil sta bij een stoplicht (koppeling in) of gewoon stationair draai, valt hij na enkele seconden geschommel qua toeren uit. Dit gebeurt niet tijdens het rijden.

    Groeten,
    Dave

  4. #4

    Standaard re: 2.6 loopt niet normaal stationair. Vacuum-probleempje?

    Hallo,

    Ik heb nu ook zo"n probleem als ie warm word dan blijft ie tussen de 1200 en 1600 heen en weer gaan, wat heb je er precies aan laten doen? Ik heb al het gasklephuis schoongemaakt en een andere sensor erop gezet laten uitlezen en in laten leren bij een audi dealer in Ede, maar daar weten ze ook niet precies wat er aan de hand is.

    gr

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    45
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard re: 2.6 loopt niet normaal stationair. Vacuum-probleempje?

    Ditzelfde probleem is bij mij nog niet opgelost. Gasklephuis had ik ook schoongemaakt.
    Toen ik stilstond langs de weg, omdat hij voor de zoveelste keer afsloeg en niet meer startte, heeft de ANWB de stekker naar de koelvloeistofsensor losgekoppeld. (Koelvloeistofsensor hoeft niet perse defect te zijn)
    Hierdoor staat de auto in 'Noodloop' stand. Nu rijd hij wel als een zonnetje maar verbruikt 2 keer zoveel. Helemaal bij starten.

    Een monteur vertelde mij dat het waarschijnlijk aan de Luchtmassameter lag. of bij de Audi a6 c4 V6 , de MAF sensor.
    Geen idee waar dat ding zit. Het zit in ieder geval niet in het luchtfilter.

    Ik begreep eerst dat de MAF sensor hetzelfde is als de sensor voor de motormanagement, maar deze is al vervangen.
    Mooie auto hoor, en heeft in het begin lekker zuinig gereden, maar in 5 dagen 35 liter voor iets meer dan 50 kilometer vind ik wel erg om te janken :S
    En alles kost GVD geld hier. Uitlezen is al 28 euro bij Audi zelf!!! Bij de meeste garages kunnen dat zowiezo al niet omdat m'n auto 14 jaar oud is.
    Heb hem via een kennis gratis kunnen uitlezen bij een officiele audi dealer in Duitsland maar die kon, voordat de problemen erger werden, nix vinden.

    Binnenkort de koelvloeistofsensor voor de zekerheid vervangen en dan verder zien.


  6. #6
    nog een Hein's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2007
    Leeftijd
    72
    Posts
    400
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100

    Standaard re: 2.6 loopt niet normaal stationair. Vacuum-probleempje?

    Kijk altijd even op downloads van dit forum: http://www.audiforum.nl/forum/downlo...t&id=3&page=21
    SSP 150
    Zo'n auto wilde ik altijd al hebben.

  7. #7
    RJH000's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2008
    Leeftijd
    47
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard re: 2.6 loopt niet normaal stationair. Vacuum-probleempje?

    Hallo !!

    @ Dave .. Dat uitlees verhaal zou een stukkie goedkoper kunnen .. Vorig jaar heb ik op internet voor ongeveer 25 euro een OBD kabeltje (incl. verloopje naar 2x2) gescoord om zelf de fouten te kunnen uitlezen en te wissen (het is helaas geen Ross-Tech of vergelijkbaar maar ik red mezelf er wel mee)

    Zo heel af en toe heb ik ook dat pulseren van het stationair maar bij mij komt het alleen voor als ik de auto na langere tijd opstart. (soms staat hij een weekje of wat in de garage) Helaas of juist gelukkig is een simpel opnieuw 'opstarten' van de auto voldoende om dit te verhelpen. Het helaas verhaal is dat ik dan geen enkele foutmelding terug kan vinden. Zelf zit ik te denken aan een spanningsdip tijdens het starten want ... Voorheen had ik een zwakke oudere accu en een slecht werkende dynamo en dat veroorzaakte meerdere storingen. (ja, ook pas na een paar gereden kilometers)
    Waarschijnlijk heb jij een andere oorzaak maar sluit oudere contacten/bedrading niet uit. Zoals je zegt, na 14 jaar zou het niet ondenkbaar zijn ... ik ben zelf ook een poos bezig geweest om alle contacten en aansluitpennen na te lopen en 'schoon' te maken.

    Als je de oorzaak hebt gevonden hoor ik dit graag van je ! Voorlopig succes !

    Groet Robert
    Mooi spul hè ....
    A6 2.6 V6 6-'96 C4 Sedan

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    45
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard re: 2.6 loopt niet normaal stationair. Vacuum-probleempje?

    @ Robert,

    Bedankt voor de tip, zal er op zoek gaan naar eentje.

    Het probleem is trouwens gefixt.

    Wat de officiele audi-dealer niet kon vinden tijdens het uitlezen, lukte het Garagebedrijf Veenings in Wormerveer wel! Het bleek inderdaad om de koelvloeistof sensor te gaan. Deze gave valse metingen door, waardoor mijn hele systeem in de war raakte en mijn toerental enorm schommelde tussen de 200 en 1200 rpm.

    Koelvloeistof sensor: 14,70 En hij rijd weer als een zonnetje!

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •