Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: 1994/1997 A6 automaat

  1. #1

    Standaard 1994/1997 A6 automaat

    hai!
    nieuw hier en een probleempje met de 4-traps automaat van mijn A6 uit 1997 (2.6 12v)

    de bak schakelt zoals het hoort, maar achteruit werkt niet meer...
    nou klopt het display echter ook niet....
    de bak heeft de standen P,R,N,D,3,2,1
    echter geeft het display deze standen aan, als ik de pook in de volgende standen zet:

    (pook -> display)
    P -> 2 of P
    R -> 3
    N -> N
    D -> 3 na opgetrokken te zijn D
    3 -> 3
    2 -> 2
    1 -> 2

    is dit een kwestie van de pook loshalen en kijken naar een (losse) stekkerverbinding oid?
    weet niet in welke mate de overzetting mechanisch of elektrisch is

    alvast bedankt!

  2. #2

    Standaard

    Misschien dat de ATF eens vervangen moet worden? Schakelt de bak verder wel lekker, of is ie schokkerig?
    Het probleem met de aanduiding in je dashboard zal wel een kabel- of stekkerprobleempje zijn.
    quattro addict

    8,4 liter 776 pk aan quattro GmbH power

  3. #3

    Standaard

    ben al iets wijzer

    had de pook losgeschroefd en die is mechanisch, beetje ermee spelen en ineens ging ie dus wel achteruit... zit dus ergens een palletje of trekstang niet lekker, lijkt me...
    heb hem nu zover, dat ik hem in zijn achteruit krijg... zij het, met gebruiksaanwijzing
    moet hem nu eerst in P zetten, afwachten tot de aanwijzing ook daadwerkelijk P aangeeft en dan krijg ik hem wel in achteruit, wat de aanwijzing op het display dan ook aangeeft

    bak schakelt verder perfect, dus een bakrevisie is het laatste wat ik momenteel verwacht...
    en mocht dat toch zo zijn, gaat ie naar de sloop
    het is mijn eerste audi en de eerste duitse automaat die ik heb... voordien eigenlijk alleen amerikaanse automaten gereden... op een opel manta na, maar die bakken zijn amerikaans ontwerp

    denk ook niet gauw, dat ik er nog eentje neem (automaat)... d'r zitten teveel beveiligingen en ander geneuzel op... ook de schakelmomenten beinvloeden met de rechtervoet heeft een totaal ander gevoel dan wat ik gewend was
    auto bevalt verder prima voor een voorwielaandrijver
    Laatst gewijzigd door bigdooley; 27-12-09 om 10:56.

  4. #4

    Standaard

    Dan zal de 'schade' wel meevallen inderdaad. Succes met het oplossen!
    quattro addict

    8,4 liter 776 pk aan quattro GmbH power

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •