Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234
Resultaten 61 tot 73 van de 73

Onderwerp: Porsche remklauwen rechtstreeks te monteren op een S6?

  1. #61
    <> joris(snaak)'s Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    6.328
    Kudos
    106
    Auto
    Audi RS4

    Standaard Re: Porsche remklauwen rechtstreeks te monteren op een S6?

    Als je het mij vraagt voegt een porsche set weinig toe aan een HP2 set behalve dat de porsche set veel onderhoudsgevoeliger is, met name de BIG-red's (CORROSIE) en de monoblocks hebben sterk de neiging te gaan piepen/aanlopen/fluiten etc. etc. Ik zou het niet doen...

  2. #62

    Standaard Re: Porsche remklauwen rechtstreeks te monteren op een S6?

    Idd, dat is mijn idee ook.

    Die dingen piepen en zoemen altijd, de HP2 set is helemaal niet slecht icm goede blokken en schijven.

    Voor een S6 zou ik eerder gaan voor 340-360mm schijven icm de nog grotere GT3 klauwen.

  3. #63
    richardlupo
    Guest

    Standaard Re: Porsche remklauwen rechtstreeks te monteren op een S6?

    hebben jullie allebeide al met de big reds gereden onder een s6? ik wel en dat was voor mij de reden om de hp2 de deur uit te doen, mijn setje hp2 was ook kompleet gereviseeerd en brembo schijven trw blokken.. maar dit remt toch wel heel anders.. en piepen en zoemen? dan heb je met een oud setje gereden

  4. #64
    <> joris(snaak)'s Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    6.328
    Kudos
    106
    Auto
    Audi RS4

    Standaard Re: Porsche remklauwen rechtstreeks te monteren op een S6?

    Ik heb het op de rs2 zitten, moet ieder jaar weer in de revisie die klauwen, de rs2 van jeffer precies hetzelfde verhaal. Op een s2 van een vriend van me zitten de monoblocs, die heeft alleen maar gezeur met gepiep, aanlopen, zoemen en trillingen. Ik geloof best dat het iets beter remt, maar je moet wel een hoop neveneffecten en extra onderhoud voor lief nemen.

  5. #65
    richardlupo
    Guest

    Standaard Re: Porsche remklauwen rechtstreeks te monteren op een S6?

    heb je de klauwen ook gecoat? heb ze al eens eerder gehad op een golfje 1 en na poedercoating ( 8 jaar verder waren de klauwen nog steeds als nieuw), destijds ook de zuigers goed gehoond en orginele spullen geplaatst.. heb toen heel wat circuit km en daily km gemaakt, maar enkel de blokken en schijven hoeven te vervangen.
    dus het is weer een beetje geschiedenis voor mij deze revisie.

    welke blokken en schijven gebruiken jullie en bij revisie welke onderdelen gebruik je


  6. #66

    Standaard Re: Porsche remklauwen rechtstreeks te monteren op een S6?

    Ja een golfje 1, dan hebben de remmen het niet zo zwaar. Bij een S2 van 1450kg, en zeker een S6 van dik 1700kg krijgen ook de Porsche remmen het heel zwaar bij circuit werk.

    Ze staan in ieder geval bekend om de bijgeluiden, dat is zeker.

    Ik had Textar blokken en Formel geboorde schijven, dat remde erg goed.

    De HP2 bij mijn S6 zijn wel 323x30 schijven met Trw blokken, een rondje nurburgring met 4 man raakte de remmen halverwege pas overhit, even rustig aan doen en het ging weer goed. Gewoon origineel spul.
    Als je de HP2 klauwen ook vergelijkt, ze zijn onderhand net zo groot als de Porsche, hij mist alleen 2 zuigers.

    Denk als ik een verbeterde koeling, Dot5.1 en performance blokken en schijven ga gebruiken ik een heel eind kom.

    Koeling is mischien wel de belangrijkste.

  7. #67
    richardlupo
    Guest

    Standaard Re: Porsche remklauwen rechtstreeks te monteren op een S6?

    iedereen weet als je textar blokken( alle performance blokken) neemt dat ze piepen ( die piepen al als je stilstaat ).. koeling ben ik al mee bezig om airducts uit te denken...

  8. Ad
  9. #68
    Fredz0r's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Posts
    1.807
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S6

    Standaard Re: Porsche remklauwen rechtstreeks te monteren op een S6?

    Mijn zwager (heeft mijn S6 in onderhoud) zei me al dat de Porsche klauwen net zoals de HP2's 4-pots zijn en dus niets zullen toevoegen. Verder heeft de S6 niet idioot veel meer PK dan stock, dus ik wacht nog met de remmen. Na zojuist nieuwe blokken en nieuwe remvloeistof remt ie weer perfect.
    ** Audi S6 Limo '94 - 6-speed manual - 2.2 Turbo Quattro @ ~285 PK / 420 Nm :D
    ** VW Bora Variant SE Highline '00- 6-speed manual - 1.9TDI @ ~145 PK / 355 Nm
    ** VW Golf MKI Cabrio '84 - 1.9 TDI 1z @ 125,2PK/350Nm @ BBS RM

  10. #69
    richardlupo
    Guest

    Standaard Re: Porsche remklauwen rechtstreeks te monteren op een S6?

    ik heb na mijn remmenrevisie(HP2) toen die goed remde een keer gereden met net gereviseerde big reds op een 1995 s6 avant.. geloof me achterelkaar aan was het verschil al groot en erin merkte ik duidelijk verschil.. vandaar ook de overstap

  11. #70
    richardlupo
    Guest

    Standaard Re: Porsche remklauwen rechtstreeks te monteren op een S6?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fredz0r Bekijk Berichten
    Mijn zwager (heeft mijn S6 in onderhoud) zei me al dat de Porsche klauwen net zoals de HP2's 4-pots zijn en dus niets zullen toevoegen. Verder heeft de S6 niet idioot veel meer PK dan stock, dus ik wacht nog met de remmen. Na zojuist nieuwe blokken en nieuwe remvloeistof remt ie weer perfect.
    hp2 zijn geen 4 pots dus moet je zwager eens goed kijken

    Laatst gewijzigd door richardlupo; 25-02-10 om 20:50.

  12. #71
    Fredz0r's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Posts
    1.807
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S6

    Standaard Re: Porsche remklauwen rechtstreeks te monteren op een S6?

    6 pots? Maar zijn Big Reds dan 4 of 6?
    ** Audi S6 Limo '94 - 6-speed manual - 2.2 Turbo Quattro @ ~285 PK / 420 Nm :D
    ** VW Bora Variant SE Highline '00- 6-speed manual - 1.9TDI @ ~145 PK / 355 Nm
    ** VW Golf MKI Cabrio '84 - 1.9 TDI 1z @ 125,2PK/350Nm @ BBS RM

  13. #72
    richardlupo
    Guest

    Standaard Re: Porsche remklauwen rechtstreeks te monteren op een S6?

    hp2 zijn 2pots en de brembo zijn 4 pots.. geloof mij nu maar dat maakt verschil

  14. #73
    Fredz0r's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Posts
    1.807
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S6

    Standaard Re: Porsche remklauwen rechtstreeks te monteren op een S6?

    In dat geval snap ik dat ja.
    ** Audi S6 Limo '94 - 6-speed manual - 2.2 Turbo Quattro @ ~285 PK / 420 Nm :D
    ** VW Bora Variant SE Highline '00- 6-speed manual - 1.9TDI @ ~145 PK / 355 Nm
    ** VW Golf MKI Cabrio '84 - 1.9 TDI 1z @ 125,2PK/350Nm @ BBS RM

Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •