Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 27

Onderwerp: Koplamp gaat soms uit, maar bij opnieuw aanzetten werkt ie weer...

  1. #1

    Standaard Koplamp gaat soms uit, maar bij opnieuw aanzetten werkt ie weer...

    ... tot ie weer uitvalt. En soms werkt ie gewoon heel de tijd...

    Het gaat hier om de Xenon lamp in mijn S6. De lamp werkt prima bij het aanzetten en soms (bij zowel vlakke weg als hobbelige weg) valt ie uit. Doe ik de verlichting uit en dan weer aan, dan doet de lamp het weer. Het kan kort of lang duren voordat de lamp uitvalt. Er zit niet echt een patroon in. Is de aansturing op zijn retour?

    Gr.

    SuperFly TNT

  2. #2
    Fredz0r's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Posts
    1.807
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S6

    Standaard Re: Koplamp gaat soms uit, maar bij opnieuw aanzetten werkt ie weer...

    Balanskastje is dood. Een vriend van me had exact hetzelfde. Heeft toen andere gekocht (zwaarder en groter) en probleem opgelost!
    ** Audi S6 Limo '94 - 6-speed manual - 2.2 Turbo Quattro @ ~285 PK / 420 Nm :D
    ** VW Bora Variant SE Highline '00- 6-speed manual - 1.9TDI @ ~145 PK / 355 Nm
    ** VW Golf MKI Cabrio '84 - 1.9 TDI 1z @ 125,2PK/350Nm @ BBS RM

  3. #3

    Standaard Re: Koplamp gaat soms uit, maar bij opnieuw aanzetten werkt ie weer...

    Ik denk ook dat je ballast op is, of er zit een kabelbreuk in de 12v kabels naar je ballast toe. Als die te weinig voltage krijgt dan houdt ie er gewoon mee op.
    quattro addict

    8,4 liter 776 pk aan quattro GmbH power

  4. #4

    Standaard Re: Koplamp gaat soms uit, maar bij opnieuw aanzetten werkt ie weer...

    contactspray kan wonderen doen...
    Vorsprung durch Technik...

  5. #5
    WJNekkers's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    51
    Posts
    632
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Koplamp gaat soms uit, maar bij opnieuw aanzetten werkt ie weer...

    ik haak hier op in met mijn eigen verhaal.

    Mijn Xenon koplamp knipperde enige tijd geleden ook en idd was er een draadbreukje. Dit heb ik gemaakt, maar af en toe moest ik 2x het licht aan doen om beide lampen te laten branden. Nu, op vakantie natuurlijk, brandde de lamp maar even (20 sec) en ging daarna uit om ook niet weer aan te gaan. Ik heb de dealer gebeld en die vertelde mij dat de lamp kapot was. Die is natuurlijk niet op voorraad en moet besteld worden. Nu komt het, de kosten 685,00 voor 1 lamp, zonder inbouw. Ik heb de hele vakantie met mijn mistlampen aan gereden, ging op zich ook wel.

    Wat moet ik nu doen of liever gezegd, wie weet een goede en goedkopere oplossing.
    Audi Cabriolet 2.3


  6. #6
    NicoC4's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Posts
    58
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100

    Standaard Re: Koplamp gaat soms uit, maar bij opnieuw aanzetten werkt ie weer...

    685 euro, dan moet je de hele koplampunit vervangen zeker? Heeft BMW ook een tijdje gehad..
    Zou ik persoonlijk in dat geval normale koplampunits erin zetten en aftermarket xenon erin.

  7. #7
    WJNekkers's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    51
    Posts
    632
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Koplamp gaat soms uit, maar bij opnieuw aanzetten werkt ie weer...

    het schijnt om de lamp en regelunit te gaan, hopelijk niet om de hele lampunit. Ik vind het belachelijk veel geld voor een lampje.
    Audi Cabriolet 2.3

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: Koplamp gaat soms uit, maar bij opnieuw aanzetten werkt ie weer...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door WJNekkers Bekijk Berichten
    het schijnt om de lamp en regelunit te gaan, hopelijk niet om de hele lampunit. Ik vind het belachelijk veel geld voor een lampje.
    De xenonlamp is bij de C4 helaas niet verwisselbaar. Het komt inderdaad neer op een nieuwe unit als je je bij de dealer meldt. MAAR: natuurlijk kun je ook zelf aan de knutsel en de lamp vervangen. Op derplus.com staat daar een mooie beschrijving voor. Op S6plus.de staat ook een beschrijving, maar deze is niet openbaar. Mocht je die ook willen hebben dan kan ik 'm wel aan je mailen.
    quattro addict

    8,4 liter 776 pk aan quattro GmbH power

  10. #9
    WJNekkers's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    51
    Posts
    632
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Koplamp gaat soms uit, maar bij opnieuw aanzetten werkt ie weer...

    Max, bedankt. ik heb het topic even door gelezen en dat moet te doen zijn. Jammer alleen dat er moeilijk aan zo´n lamp te komen is. Zou je me die andere howto kunnen mailen.
    Audi Cabriolet 2.3

  11. #10
    Fredz0r's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Posts
    1.807
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S6

    Standaard Re: Koplamp gaat soms uit, maar bij opnieuw aanzetten werkt ie weer...

    Idioot zeg! Maar ze zijn idd zo duur....waarschijnlijk zou ik er zelf voor 60eu een aftermarket-setje indoen
    ** Audi S6 Limo '94 - 6-speed manual - 2.2 Turbo Quattro @ ~285 PK / 420 Nm :D
    ** VW Bora Variant SE Highline '00- 6-speed manual - 1.9TDI @ ~145 PK / 355 Nm
    ** VW Golf MKI Cabrio '84 - 1.9 TDI 1z @ 125,2PK/350Nm @ BBS RM

  12. #11
    WJNekkers's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    51
    Posts
    632
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Koplamp gaat soms uit, maar bij opnieuw aanzetten werkt ie weer...

    is een oplossing, maar welk setje en hoe ga je dat monteren aangezien er nu ook al xenon in zit en geen h4 of h7 e.d
    Audi Cabriolet 2.3

  13. #12

    Standaard Re: Koplamp gaat soms uit, maar bij opnieuw aanzetten werkt ie weer...

    Zoals derplus.com al aangeeft zijn de D1 xenonlampen niet meer te vinden. Als ik de D2S bekijk dan vind ik deze er wel erg op lijken. Zie ook foto 5 van s6plus.de, die lamp die daar inzit lijkt erg op een D2S.
    In de instructie van s6plus.de staat dat je één van die ringen wat moet aanpassen voor de nieuwe lamp. Je zou bij een automaterialenzaak die dit spul op voorraad heeft zo'n lamp kunnen kopen, of als je de audi ff niet nodig hebt de lamp alvast kunnen slopen cf. s6plus.de instructie. Dan kun je met die ring kijken welke lamp er het beste bij past. Die ring zul je sowieso wat aan moeten passen, maar misschien valt dat erg mee.

    Een D2S lamp op ebay
    Zie ook pilotxenon.nl

    Let wel op dat je beide lampen tegelijk vervangt, 4300 Kelvin voor de OEM kleur. Anders heb je waarschijnlijk kleurverschil, de andere lamp is immers ook al oud. En deze valt waarschijnlijk binnenkort ook uit. De ballasten zou ik ook vervangen, tenzij de huidige probleemloos passen qua bedrading op de nieuwe lampen. Dan kun je de ballasten altijd achteraf nog vervangen.
    quattro addict

    8,4 liter 776 pk aan quattro GmbH power

  14. #13
    WJNekkers's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    51
    Posts
    632
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Koplamp gaat soms uit, maar bij opnieuw aanzetten werkt ie weer...

    zouden de lampen ook uitwisselbaar zijn met d1s lampen???
    Audi Cabriolet 2.3

  15. #14

    Standaard Re: Koplamp gaat soms uit, maar bij opnieuw aanzetten werkt ie weer...

    Waarschijnlijk niet 1 op 1, maar moet je die ring wat aanpassen om de lamp passend te krijgen.
    quattro addict

    8,4 liter 776 pk aan quattro GmbH power

  16. #15
    WJNekkers's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    51
    Posts
    632
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Koplamp gaat soms uit, maar bij opnieuw aanzetten werkt ie weer...

    ik bedoel eigenlijk zo´n lamp.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    • Bestandstype: jpg d1s.jpg (2,0 KB, 65 keer bekeken)
    Audi Cabriolet 2.3

  17. #16

    Standaard Re: Koplamp gaat soms uit, maar bij opnieuw aanzetten werkt ie weer...

    Oh die, die zag ik ook op ebay. Geen idee wat die dikke doos eraan voorstelt.
    quattro addict

    8,4 liter 776 pk aan quattro GmbH power

  18. #17
    WJNekkers's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    51
    Posts
    632
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Koplamp gaat soms uit, maar bij opnieuw aanzetten werkt ie weer...

    zelfde als de ´doos´die aan mijn huidige lamp zit???????????
    Audi Cabriolet 2.3

  19. #18

    Standaard Re: Koplamp gaat soms uit, maar bij opnieuw aanzetten werkt ie weer...

    Tja, die is wel anders van vorm. Maar het idee is natuurlijk dat je een xenonlamp kunt fixeren in je koplamp unit. Misschien dat het met een D1s lukt, maar ik heb geen idee.
    quattro addict

    8,4 liter 776 pk aan quattro GmbH power

  20. #19
    WJNekkers's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    51
    Posts
    632
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Koplamp gaat soms uit, maar bij opnieuw aanzetten werkt ie weer...

    die doos in een starter. ik zijn mijn ´mannetje´eens vragen of hij daar wat mee kan.
    Audi Cabriolet 2.3

  21. #20

    Standaard Re: Koplamp gaat soms uit, maar bij opnieuw aanzetten werkt ie weer...

    Een geïntegreerde ballast? Apart, nooit eerder gezien.
    quattro addict

    8,4 liter 776 pk aan quattro GmbH power

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •