Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 43

Onderwerp: Westfalia afneembare trekhaak installeren - waar stekker aansluiten?

  1. #21

    Standaard Re: Westfalia afneembare trekhaak installeren

    Heb jij trouwens een 13-polige aansluiting? Ik zag een afbeelding van de 7-polige kabelboom, maar die is duidelijk veel korter en heeft dus geen stekker aansluiting die naar voren in de relaiskast loopt. Desnoods haal ik morgen een stekkertje op en maak ik zelf wat aansluitingen op de achterlichten.
    quattro addict

    8,4 liter 776 pk aan quattro GmbH power

  2. #22

    Standaard Re: Westfalia afneembare trekhaak installeren

    Vandaag de 7-polige stekkerdoos er op gezet en onder de auto gemonteerd. Ik heb de stekker met de dim- en remlichten direkt achter op de lichten aangesloten, maar bij 1x remmen ging gelijk het auto checksysteem piepen. Er zal dus toch nog iets in de relaiskast aangesloten moeten worden, waar deze stekker dan mee verbonden wordt.

    WJ al wat gevonden?
    quattro addict

    8,4 liter 776 pk aan quattro GmbH power

  3. #23

    Standaard Re: Westfalia afneembare trekhaak installeren

    aansluiten voor het relais van het check-systeem, deden we vroeger al toen audi voor het eerst kwam met dat systeem.
    ZE hebben allemaal meer vermogen maar omdat ik later kan remmen en eerder op het gas ga kan ik ze net bijbenen.

    Er stond een man op de bus te wachten, de chauffeur zei "kom daar eens van af."

    Een rookworst zonder r is ook worst..

  4. #24

    Standaard Re: Westfalia afneembare trekhaak installeren

    Waar vind ik die kabels dan? Heb jij een idee welk relais nr het check-systeem heeft? Ik heb een (knipperlicht?)relais nr 22 er bij gekregen, maar ik kan nergens een plek vinden waar die past. Misschien dat dat relais de meldingen van het check-systeem tegenhoudt.
    quattro addict

    8,4 liter 776 pk aan quattro GmbH power

  5. #25
    WJNekkers's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    51
    Posts
    632
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Westfalia afneembare trekhaak installeren - waar stekker aansluiten?

    Max, ik ben net thuis van de zaak dus vandaag gaat het niets meer worden met die foto's. Ik kruip er deze week nog wel een keer in.
    Audi Cabriolet 2.3


  6. #26

    Standaard Re: Westfalia afneembare trekhaak installeren - waar stekker aansluiten?

    Ok is prima, ik hoor het nog wel!
    quattro addict

    8,4 liter 776 pk aan quattro GmbH power

  7. #27

    Standaard Re: Westfalia afneembare trekhaak installeren - waar stekker aansluiten?

    Dit overzicht heb ik van de stekkerverbindingen kunnen vinden. Stekker 8 en 12 zouden gebruikt moeten worden. Stekker 8 heb ik, maar daar zitten maar 2 draden op, en op andere polen. Stekker 12 is bij mij leeg, daar zou dus een kabel voor moeten zijn die naar het dash loopt.

    Op stekker 13 zitten kabels voor de achterlichten, misschien dat daar nog iets op aangesloten moet/kan worden. Maar of dat storingen met de lampcontrole voorkomt...

    Ik heb ook maar 1 stekker die aan het lange deel van de kabelboom zit, die dus naar voren moet. Daarnaast zit ook het relais 151 voor de mistlampen aan het lange deel van de kabelboom, die zou ik in de verdeeldoos kunnen klikken op plaats A of B.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    quattro addict

    8,4 liter 776 pk aan quattro GmbH power

  8. Ad
  9. #28
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.706
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Westfalia afneembare trekhaak installeren - waar stekker aansluiten?

    dat relay wordt erbij gedaan en deze heeft 1 extra aansluiting tav de "normale"relay.
    die dient nl om een extra waarschuwings lampje aan te sturen welke mee aan geeft tijdens het knipperen.
    doet deze het dan niet is er een defect. (dit is in D verplicht)

    die 7 polige past wel?
    en welk merk heb je nu gekocht?
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  10. #29

    Standaard Re: Westfalia afneembare trekhaak installeren - waar stekker aansluiten?

    Ik heb de originele kabelboom die bij de trekhaak zat gebruikt. Daar heb ik een 7-polige stekkerdoos op gezet. Voor relais 151 heb ik een aansluiting op de kabelboom zelf, dat komt goed. Het lossen relais 22 voor de knipperlichten kan ik niet kwijt, dat relais zit bij mij in de alarmlichtschakelaar, is geen apart relais voor.

    Ik moet alleen de stekker met remlicht, dimlicht links en rechts nog ergens aansluiten dus, en op zo'n manier dat de lampencontrole niet gaat piepen.
    quattro addict

    8,4 liter 776 pk aan quattro GmbH power

  11. #30
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.706
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Westfalia afneembare trekhaak installeren - waar stekker aansluiten?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door damaX Bekijk Berichten
    Ik heb de originele kabelboom die bij de trekhaak zat gebruikt. Daar heb ik een 7-polige stekkerdoos op gezet. Voor relais 151 heb ik een aansluiting op de kabelboom zelf, dat komt goed. Het lossen relais 22 voor de knipperlichten kan ik niet kwijt, dat relais zit bij mij in de alarmlichtschakelaar, is geen apart relais voor.

    Ik moet alleen de stekker met remlicht, dimlicht links en rechts nog ergens aansluiten dus, en op zo'n manier dat de lampencontrole niet gaat piepen.
    rem licht moet voor het lampencontrole apperaat (meestal links achter tegen de wielkast/hoedenplank gemonteerd)
    de gewone verlichting aan de L en R lamp aansluiten (daarom herkenning en heb je meteen die functie ook voor de aanhanger)
    omdat je ze beiden aansluit neemt de lampen controle deze gewoon mee

    dat relay klopt,
    maar de oudere versie heeft dat nog anders vandaar dat deze netjes erbij zit.
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  12. #31

    Standaard Re: Westfalia afneembare trekhaak installeren - waar stekker aansluiten?

    De lampencontrole moet ergens voorin zitten, de kabelboom komt ook uit een C4 en qua lengte komt ie daar precies uit. Het relais 151 heb ik in het relaisrek geklikt, om de stekker aan te kunnen sluiten vermoed ik dat ik nr 8 moet aftakken ofzo. Dat relais 22 kan ik idd niet kwijt, maar de knipperlichten op m'n fietsendrager werkten al prima.

    Ik hoop dat Wim Jan nog wat kan vinden in zijn wagen met die stekkerbrut...
    quattro addict

    8,4 liter 776 pk aan quattro GmbH power

  13. #32
    WJNekkers's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    51
    Posts
    632
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Westfalia afneembare trekhaak installeren - waar stekker aansluiten?

    Max ik krijg de foto's niet geupload, stuur me even je e-mail adres dan krijg je ze op die manier.
    Audi Cabriolet 2.3

  14. #33
    ToeToeT's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2006
    Leeftijd
    49
    Posts
    1.271
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100

    Standaard Re: Westfalia afneembare trekhaak installeren - waar stekker aansluiten?

    http://www.audiforum.nl/forum/elektr...autocheck.html

    Het relais zit inderdaad onder de kap, bestuurderszijde. Is wel een prutswerkje maar goed te doen !
    Succes
    IXLR8 !

    (p.s. I Know that you are just jealous that the little voices are talking to ME)

  15. #34

    Standaard Re: Westfalia afneembare trekhaak installeren - waar stekker aansluiten?

    Ok dank voor de info! Ik zal er morgen ff naar kijken of ik dezelfde relais heb in die kast. Heb jij trouwens een idee wat ik met dat knipperlichtrelais 22 moet? Als ik geen storingen krijg en alles werkt, dan heb ik deze niet nodig lijkt me.
    quattro addict

    8,4 liter 776 pk aan quattro GmbH power

  16. #35

    Standaard Re: Westfalia afneembare trekhaak installeren - waar stekker aansluiten?

    Als ik het goed begrijp heb jij alleen de remlichten vóór de lampencontrole aangesloten? Er zit toch ook een controle op je dimlichten? En waarom heb je die kabel gezekerd, er zit toch al een zekering in de zekeringenkast voor de lampen?
    quattro addict

    8,4 liter 776 pk aan quattro GmbH power

  17. #36
    ToeToeT's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2006
    Leeftijd
    49
    Posts
    1.271
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100

    Standaard Re: Westfalia afneembare trekhaak installeren - waar stekker aansluiten?

    Ik heb inderdaad alleen de remilichten aangesloten voor de lampencontrole aangesloten en niets gedaan aan de dimlichten. Mijn C4 is ooit uitgerust met een trekhaak (toen mijn vader hem heeft gekocht) en sindsdien gaf alleen het remlichtsymbool problemen (ging af en toe af, geheel willekeurig zonder aanhanger. Zodra er een aanhanger aan gehangen werd brandde deze permanent). Ik irriteerde me hieraan en heb dus enkel dit probleem verholpen. Ik heb de kabel extra gezekerd omdat ik niet zeker wist of de zekeringen na, of voor de autocheck zitten. Aangezien je de gehele bekabeling na de autocheck omzeilt heb ik er een zekering tussen gezet En beter dubbel gezekerd dan niet gezekerd. Overigens zijn er in ieder geval 2 typen bremslicht controlle. 1 zonder 3e remlicht en 1 met 3e remlicht controle.
    In de situatie zoals ik deze heb gemaakt controleert het systeem bij mijn C4 alleen de 2 remlichten van de 100, en doet verder niets met 3e remlicht en aanhanger. Ik weet eigenlijk niet hoe het dimlicht van de aanhanger zit aangesloten.... maar dat heeft nooit probs gegeven.
    Succes


    Quote uit de link:
    Ik twijfel nog of ik die zekering ertussen ga zetten. Momenteel hangt alles aan mijn rechter remlicht. (zowel 3e remlicht als beide remlichten aanhanger). Aangezien mijn remlichten standaard zijn gezekerd aan 10A is eigenlijk die zekering niet nodig. Voordeel van een 8A zekering is wel dat als je sluiting krijgt in je aanhanger of 3e remlicht de 8A zekering er eerder uitklapt dan je 10A in het dash. Dan zit je dus niet helemaal zonder remlichten.
    Laatst gewijzigd door ToeToeT; 02-05-10 om 12:50.
    IXLR8 !

    (p.s. I Know that you are just jealous that the little voices are talking to ME)

  18. #37
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.706
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Westfalia afneembare trekhaak installeren - waar stekker aansluiten?

    de dimlichten (achterlicht) werkt op spanning cq weerstand.
    al beide lampen heel zijn , is er geen melding.
    als je de trekhaak verlichting links en rechts aansluit, werkt het controle gewoon tesamen met de aanhang verlichting.
    is deze of een achterlicht defect, dan wordt dit gemeld
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  19. #38

    Standaard Re: Westfalia afneembare trekhaak installeren - waar stekker aansluiten?

    Ik zal zowel de remlichten als de dimlichten voor de zekerheid vóór de lampencontrole aansluiten, zal proberen de draden samen met die van de kabelboom aan de relaisstekker te verbinden met nieuwe stekkertjes. Die kabelboom is niet erg lang trouwens, erg moeilijk om goed bij de kabels te kunnen komen. Ook de motorkap zit lekker in de weg. Misschien kan ik die kabelboom naar beneden onder het dash trekken, dan kan ik er beter bij.

    En wat betreft de zekering: dimlicht links, rechts en remlicht hebben allemaal een eigen zekering. Het kan dus best wezen dat de zekeringen pas na de lampencontrole zitten. Dan is een zekering er tussen plaatsen niet zo'n gek idee, al was het maar voor de zekerheid
    quattro addict

    8,4 liter 776 pk aan quattro GmbH power

  20. #39
    nog een Hein's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2007
    Leeftijd
    72
    Posts
    400
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100

    Standaard Re: Westfalia afneembare trekhaak installeren - waar stekker aansluiten?

    Dit verhaal komt me goed van pas Damax. Ik heb nl. pas geleden ook een trekhaak voor m'n C4 gekocht.
    Wat weegt zo'n ding zwaar zeg!
    Als je een foto hebt van wat je (shiver) uitzaagt in de achterbumper, laat het dan eens zien.
    Zo'n auto wilde ik altijd al hebben.

  21. #40

    Standaard Re: Westfalia afneembare trekhaak installeren - waar stekker aansluiten?

    Bij de 100 moet er inderdaad nog wat uitgesneden, bij de A6 is alles al op maat gemaakt. Ik heb nog een instructie voor het verwijderen van de bumper, als het goed is is het 1e deel voor jou nuttig. In de Westfalia instructie op pagina 1 staat wat je bij de 100 moet uitsnijden. Succes!

    Ik had inderdaad ook moeite met het sjouwen van dat pakketje, wat een gewicht zeg!
    Bijgevoegde Bestanden Bijgevoegde Bestanden
    quattro addict

    8,4 liter 776 pk aan quattro GmbH power

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •