Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: 2.5TDI 's morgens moeilijk starten

  1. #1

    Standaard 2.5TDI 's morgens moeilijk starten

    Als ik smorgens mijn audi 2,5 tdi wil starten duurt dat ongeveer 6 seconden voordat hij blijft lopen en rookt hij even blauwe rook.
    En als ik dan wegrijdt nagelt hij flink en gaat niet boven de 2500 touren.
    Maar als de motor een beetje warm begint te lopen verdwijnen allen problemen.
    En rijdt als een zonnetje.
    Wie kan mij helpen alsjeblieft.

  2. #2

    Standaard Re: 2.5TDI 's morgens moeilijk starten

    basis-instelling inspuitpomp onjuist ?

  3. #3
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.862
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.5TDI 's morgens moeilijk starten

    Zou je willen ophouden met het omhoog halen van oeroude topics om iets toe te voegen? Na deze tijd kun je er vanuit gaan dat het probleem is opgelost.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  4. #4

    Standaard Re: 2.5TDI 's morgens moeilijk starten

    Tja, de oplossing van het destijds aangedragen probleem werd hier niet vermeld.
    Een veel voorkomend probleem op ieder forum dat degene die werd geholpen vervolgens niets meer van zich laat horen.
    Dat kan anders en zou anders moeten.

    Even dat slechte starten van deze 2.5 5-cyl. TDI
    Heb een paar jaar geleden Stad en Land afgereisd langs diverse dealers en "knappe koppen" om eenzelfde euvel te laten verhelpen.
    VAG- dealers en een oplossing ? Nee dus !
    Wel een batterij aan nota's wegens het in het wilde weg vervangen van allerlei onderdelen en diagnose-kosten.
    Uiteindelijk beland bij een bedrijf in Drachten, geen specifiek autobedrijf en al helemaal geen VAG-bedrijf.
    Wel een kiene en nette monteur.
    Op mijn vraag aan hem: "heeft U van mij aanvullende info nodig" was zijn antwoord: nu nog niet, eerst even data verzamelen.
    Een half uur later was de auto gereed en startte zoals het behoort.
    De basis-instelling van de inspuitpomp deugde niet. Het vastzetten van de poelie van de pomp is een secuur werkje en met minder dan een 100%
    correcte instelling dient door welke monteur dan ook ( en klant ) geen genoegen te worden genomen.

    Het hiervoor beschreven euvel is volkomen identiek aan de problemen/verschijnselen die ik zelf destijds waarnam.
    Begin dit jaar, direkt na het vervangen van de riemen, spanrol en waterpomp opnieuw hetzelfde probleem.
    Auto terug naar de garage vergezeld van mijn mededeling aan de receptie van de VW/Audi-dealer: "basisinstelling inspuitpomp deugt niet".
    Gefronste wenkbrauen ! 's-Middags bij het ophalen van auto werd mij gezegd dat inderdaad de pompinstelling niet correct was.
    Dus, wat oud probleem en opgelost.
    We weten dat met auto's en hun problemen, vaak mede veroorzaakt door "kruisbestuiving" van de diverse electrische systemen, problemen vaak toevallig worden opgelost na het schieten met hagel, zoals ik hier elders las.
    Iedere oplossing is er niet slechts voor het bestaande probleem doch ook voor de komende van dezelfde aard.
    Slecht/traag startende diesel, motorisch niet versleten en een goede accu: controleer de nul-instelling van de inspuitpomp, pas daarna de gloeispiralen.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •