Vandaag heb ik het dashboard van mijn Audi A6 C4 uitgebouwd, voornemens om de lampjes (12V 1.1 W) te vervangen, achter het middelste deel en achter de boordcomputer, deze laatste is in het het donker, geheel niet meer zichtbaar.

A6-C4-dashboard-midden-geen-licht.jpg

Goed, de lampjes, in de oranje bajonetjes heb ik vervangen, gewoon andere in de oranje plugjes gesoldeerd, gaat best, echter geen resultaat.
Ze zitten er toch echt goed in.
Frappante is dat precies het middelste deel van het dashboard het niet meer doet, dus rechtse deel van de toerenteller en linkse deel van de snelheidsmeter.
Bovendien is ook het deel achter het boordcomputer-informatiescherm geheel donker. (is niet meer leesbaar in het donker, overdag nog wel)

Toen ik de hele klok er uit had, waren er dus enkele (3) lampjes kapot, dat waren zozeer niet echt de middelste.
In het midden zitten er bovendien twee oranje, deze zitten denk ik exact achter de boordcompter scherm, en deze waren juist heel!

Ik heb alle zekeringen gecontroleerd, kom er niet uit, zit er ergens een zekeringetje in het dashboard of zo.

Het zou heel toevallig kunnen dat de drie lampjes welke defect waren toch wel bedoeld zijn voor dit deel van het dashboard, ik weet nog welke dat waren, die kan ik wel wisselen met andere, kijken of het probleem verschuifd.
En dan zou het zo kunnen zijn dat door mijn soldeeractie de lampjes geen contact maken.
Die controle gaat zaterdag gebeuren, als iemand suggesties heeft verneem ik het graag