Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: hoe zit dat interieur nou in elkaar?

  1. #1
    Gideonallroadantrieb's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2010
    Leeftijd
    53
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard hoe zit dat interieur nou in elkaar?

    Hallo Allemaal
    ik heb een S6 avant bj 95
    kan iemand mij vertellen hoe je de deurpanelen los kunt krijgt zonder de boel te slopen
    ik zie helmaal geen schroeven of wat dan ook alleen boven bij het raam!
    de deur opener van binnen uit werkt niet meer, denk binnen iets los geschoten of zo
    bij rijders kant voor! deze hebben geen kindersloten

    Groet Gideon Brouwer.

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.862
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: hoe zit dat interieur nou in elkaar?

    Hee Gideon, jij ook hier?

    Als het lijkt op een type 89/B4 dan moet je maar eens kijken naar de onderkant van de handgreep van de deur, de schroeven daar losmaken en dan zitten er weer twee(?) schroeven onder. Verder zit er nog een onder de chromen deurhendel en als je de twee schroeven bovenaan los hebt moet je het paneel er vanaf kunnen tillen, hij zit aan de onderkant in de deur gehaakt dus optillen en eraf pakken. Ik hoop dat dit erop lijkt...
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3
    Gideonallroadantrieb's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2010
    Leeftijd
    53
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Re: hoe zit dat interieur nou in elkaar?

    Ik heb het al gevonden, je moet het maar net ff weten, maar als je het eenmaal weet gaat er een wereld open
    voor die het nog niet weten en het wel interesant vinden bij deze zal ik het even uitleggen
    het hele paneel zit met 5 schroeven vast 2 achter de handgreep deze kun je berijken door aan de onderkant in een gaatje een klipje
    op te duwen let op dit geld voor modelen vanaf 94/98 denk ik, bij mij is het anders dan de vorige modelen 100 c4 s4
    dit is een s6 afgeleid van de a6 bouwjaar 95 maar dus een klipje opduwen, dan kun je de voorkant er af halen middels er een mesje
    tussen te zetten en een beetje te wrikken dan komt de voorkant er af en daar zitten dan de twee schroeven onder van de handgrepen.
    bij audere modelen zoals de c3 of de c4 audi 100 zit er geen klipje maar hier vind je direct twee schoeven inbus of kruiskop deze losdraaien en de handgreep komt ook los.
    zoals bij ieder model 100 a6 tot bj 2000 denk ik zitten er aan de zijkanten van het paneel ook twee schoeven boven bij het raam
    dan zit er nog een schroef achter de binnen deuropener als al deze schroeven er uit zijn en je de deur opener kabel er af haakt kun je het paneel naar boven schuiven en dan van de deur af nemen, dit is een beter systeem omdat het niet geklikt zit zoals bij de 100 modelen daar trek je nog wel eens wat borgklipjes aan de binnen kant stuk, tip als je het paneel er af hebt moet je even voor je het weer terug plaatst een beetje vet of vaseline op de haakjes aan de binnen kant van het paneel doen deze schuiven dan makkelijker er op zonder dat de rubbertjes die er tussen zitten er af schieten en dit vergemakkelijkt het ook voor de volgende keer als je het paneel weer zou moeten verwijderen, dit kunt je ook toepassen op audi 100 modelen eigenlijk alle modelen die met inwendige klik systemen vast geklikt zitten op de deuren, dan trek je ze de volgende keer niet zo snel stuk.
    ik heb bij mijn s6 ook vaseline op de sierleisten die rond om zitten gedaan dan gaat het wat makkelijker los als dat nodig is

    als er nog vragen zijn zie ik het wel.

    mvgr Gideon Brouwer.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •