Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 23 van de 23

Onderwerp: vervangen stuurhuis?

  1. #21

    Standaard

    @zeb: Die offerte klopt wel ongeveer, zoiets had onze garagist ons ook voorgerekend.
    Onze A6 blijft ook maar problemen houden, is het een gemaakt, gaat het ander stuk... Aanvankelijk was ie A-selectie en toen is er al het een en ander vervangen onder die garantie.
    Nu hebben we weer een probleem met gas geven. De ene keer geef je gas en voel je echt de power van de 2.6V6. Tijdens het volgende ritje geef je gas en komt ie gewoon niet vooruit. Het lijkt iets te maken te hebben met de automaat, want als je ff in z'n 2 of 3 rijdt, doet ie het vaak daarna wel.
    Misschien was 96 een "maandagochtendjaar" (Mcstone: geen last?)

    Christien

  2. #22

    Standaard Stuurhuis Lekkage

    Mijn A6-2.6 1996 gebruikt 1 fles in de twee maanden. De garagist maakte voor mij een offerte op van € 1500,- euro met gebruik van een ruil-stuurhuis.

    Nu is het niet zo dat dit hier een probleem is als dit 1 maal in de vijf jaar voorkomt, Maar mijn vorige reparatie, 4 maanden geleden , aan de bobine, vermogensregelaar, bediening en katalisator kosten me € 2000,-, en de daarvoor eerder gemaakte kosten voor een reparatie van enkele stelmotoren voor de verwarming kosten me ook nog eens € 200,-, om maar te zwijgen over de centraledeurvergrendeling € 400,-.

    Hoe het ook zij, niet om over naar huis te schrijven. Is dit een Audi A6 -1996 kwaal of is dit een maandagmorgen product!!

    Maar om even terug te komen op de lekkage is er een andere manier om dit probleem aan het stuurhuis te verhelpen? Kunnen bijvoorbeeld de afdichtingen niet gewoon vervangen worden zonder dat het hele huis vernieuwd moet worden. Of is de simpelste manier de auto gewoon op te ruimen!?

    Alle op merkingen zijn welkom.

    Thanks

  3. #23

    Standaard cristien

    Let op dat het niet de bobine is die dit veroorzaakt want dan volgt ook de vermogens regelaar en katalysator (zie eerdere post).

    Als de motor ooit afslaat tijdens een rit dan kan dit de oorzaak zijn. Wat volgt is ,door een niet goed verbranding, dat de katalysator verzadigd raakt en lijkt dat de auto soms geen vermogen meer leverd. Meestal lijkt het goed te gaan maar dit is maar schijn!

    De kosten zijn enorm omdat en of andere amatuer ontwerper het hele zaakje niet afgezekerd heeft. Door problemmen met de bobine brandt de rest ook door.

    Wees er tijdig bij!!!!

    gr

    Zeb

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •