Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 36 van de 36

Onderwerp: Accu of dynamo?

  1. #21
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.858
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Accu of dynamo?

    Misschien heeft de accu gelekt.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  2. #22
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.165
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Accu of dynamo?

    Opgedroogt accu zuur en oxidatie, misschien heeft de dynamo wat aan de hoge kant bijgeladen voordat hij overleed en is de accu wat overgekookt. Goed is het niet maar schoonmaken en accu bijvullen met gedestileerd water (als dat kan aangezien de meeste onderhoudsvrij zijn) kan hij msschien nog even mee.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  3. #23
    WJNekkers's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    51
    Posts
    632
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Accu of dynamo?

    ik heb de accu verwijderd en het poeder met de stofzuiger weg gezogen. Het was waarschijnlijk al een tijdje bezig want het heeft een gat in mijn accubak gevreten. Alles geneutraliseerd met water en soda en goed schoon gemaakt. accu hoefde niet bijgevuld te worden, polen schoon gemaakt en de accu terug geplaatst. Vraagje; bij stationair draaien brandt het accu lampje, als ik gas geef gaat het uit. Wat houdt dat in?
    Audi Cabriolet 2.3

  4. #24

    Standaard Re: Accu of dynamo?

    dynamo die blijkbaar alleen laadt als je toeren maakt, misschien riem niet goed op spanning?
    quattro addict

    8,4 liter 776 pk aan quattro GmbH power

  5. #25

    Standaard Re: Accu of dynamo?

    draai je koolborstels is uit je dynamo, ik denk dat ze aan vervanging toe zijn..
    '03 Audi S4 avant H6


  6. #26
    WJNekkers's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    51
    Posts
    632
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Accu of dynamo?

    De auto staat inmiddels bij Jan Los in Dedemsvaart. Goede service, ik kon er zo terecht. Ze hebben nog even een leenauto voor me geregeld. Bij de laatste beur was ik niet helemaal tevreden over een paar dingen, die pakken ze nu ook erbij aan, is dat ook gelijk weer opgelost. Op de zaak de accu laten doormeten maar die laadde niet meer bij dus het zal wel aan de dynamo liggen. Het gekke is dat wanneer ik gas geef het accu lampje uitgaat en wanneer de motor minder toeren maakt het lampje weer aan gaat. Onderweg naar Dedemsvaart is het lampje van de Accu ook een paar keer helemaal uit geweest voor een min of 10 en de voltmeter sloeg toen ook direct over de 12v. Ik wacht het oordeel wel af
    Audi Cabriolet 2.3

  7. #27
    Fredz0r's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Posts
    1.807
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S6

    Standaard Re: Accu of dynamo?

    Ben erg benieuwd, succes!
    Laatst gewijzigd door Fredz0r; 03-01-11 om 21:14.
    ** Audi S6 Limo '94 - 6-speed manual - 2.2 Turbo Quattro @ ~285 PK / 420 Nm :D
    ** VW Bora Variant SE Highline '00- 6-speed manual - 1.9TDI @ ~145 PK / 355 Nm
    ** VW Golf MKI Cabrio '84 - 1.9 TDI 1z @ 125,2PK/350Nm @ BBS RM

  8. Ad
  9. #28
    Eaurouge's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2006
    Posts
    1.414
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100

    Standaard Re: Accu of dynamo?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door herman1988 Bekijk Berichten
    draai je koolborstels is uit je dynamo, ik denk dat ze aan vervanging toe zijn..
    Ik ook.
    It drives like a boat !

  10. #29
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.165
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Accu of dynamo?

    Ik ben benieuwd, maar zoals ik al schreef is er grote kans dat de borstels te kort zijn geworen of blijven hangen, ander dynamo'tje en je bent weer op de rit.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  11. #30
    WJNekkers's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    51
    Posts
    632
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Accu of dynamo?

    ik houd jullie op de hoogte.
    Audi Cabriolet 2.3

  12. #31
    WJNekkers's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    51
    Posts
    632
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Accu of dynamo?

    Ik heb mijn auto van de week weer opgehaald, na sluitingstijd. Ik weet nog niet wat ze aan de dynamo hebben gedaan, de factuur moet nog komen. Ik had wel last van een rammel links voor. Er is een draagarm vervangen, hielp niet. Een toplager vervangen, hielp niet. Nu bleek dat de veer verkeerd om gemonteerd was (sinds de verlagingsset gemonteerd is).
    Audi Cabriolet 2.3

  13. #32

    Standaard Re: Accu of dynamo?

    Dure grap zo, voor zo'n domme fout. Of was de draagarm sowieso al aan vervanging toe?
    quattro addict

    8,4 liter 776 pk aan quattro GmbH power

  14. #33
    WJNekkers's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    51
    Posts
    632
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Accu of dynamo?

    was een aandachtspuntje bij de apk, het toplager was ook slecht. Ik wacht nog op de factuur, zal mij benieuwen. Ik heb er nu wel iets nieuws bij. Sinds ze naar de dynamo hebben gekeken maakt de multiriem lawaai, wd40 bied geen uitkomst (had ik hier op het forum gelezen)
    Audi Cabriolet 2.3

  15. #34
    Arnout's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    1.431
    Kudos
    35
    Auto
    Audi RS2
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door WJNekkers Bekijk Berichten
    Het gekke is dat wanneer ik gas geef het accu lampje uitgaat en wanneer de motor minder toeren maakt het lampje weer aan gaat.
    Dat is niet zo gek. De koolborstels zorgen voor stroom door de draaiende spoelen van de dynamo. Hiermee wordt het magneetveld opgewekt waardoor de dynamo stroom geven kan. Door deze stroom te regelen, kan de dynamo een constante spanning leveren ondanks dat het toerental verandert. Ook als er geen stroom loopt doordat de borstels stuk zijn bv wekken de spoelen nog iets veld op. Als je nu maar veel toeren draait, kan dat net genoeg zijn om nog wat stroom uit de dynamo te krijgen en de accu nog wat bij te laden. Het lampje gaat dus weer uit.
    1991 Audi 80 1.6, 1994 Audi Avant RS2
    Leasert: nu: 2018 Hyundai Ionic Electric; ex: 2013 Chevrolet Volt LTZ, 2009 Audi A3 SB 1.4T

  16. #35

    Standaard Re: Accu of dynamo?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door WJNekkers Bekijk Berichten
    was een aandachtspuntje bij de apk, het toplager was ook slecht. Ik wacht nog op de factuur, zal mij benieuwen. Ik heb er nu wel iets nieuws bij. Sinds ze naar de dynamo hebben gekeken maakt de multiriem lawaai, wd40 bied geen uitkomst (had ik hier op het forum gelezen)
    als de dynamo niet precies in lijn staat met de rest van de poelies gaat hij piepen. misschien niet goed terug gezet ?
    '03 Audi S4 avant H6

  17. #36
    WJNekkers's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    51
    Posts
    632
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Accu of dynamo?

    Even contact gehad met Jan, het bleek dat ze wat moeite hadden met de spanner. Hij komt er nog op terug.
    Audi Cabriolet 2.3

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •