Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: 2.5 TDI 1996 stuurhuis lek

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    20
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard 2.5 TDI 1996 stuurhuis lek

    Nog een probleem met mijn recent aangekochte A6 is het stuurhuis dat lekt, ik vermoed dat het een keerring of o-ring is in het stuurhuis zelf aangezien de stofhoes vol olie zit. Een ziekte bij deze modellen als ik het goed begrijp?

    Ik neem aan dat de beste optie het vervangen van het stuurhuis door een nieuw exemplaar zal zijn.
    Ik ben van plan dat karwei zelf uit te voeren, maar ik ben nog opzoek naar een werkplaatshandleiding of iemand die kan beschrijven hoe ik het stuurhuis uit en in moet bouwen. Iemand die wat meer info kan geven?

    Als nieuw stuurhuis had ik dit op het oog gekregen: http://cgi.benl.ebay.be/ws/eBayISAPI...=STRK:MEWAX:IT
    Wat denken jullie daarvan? Goedkope namaak of toch kans op kwaliteitsspul?

    Alvast bedankt voor de hulp,
    Thibaut

  2. #2

    Smile Re: 2.5 TDI 1996 stuurhuis lek

    Ik heb ook op het punt gestaan om daar een stuurhuis te kopen voor mijn A4, ik heb het uiteindelijk niet gedaan omdat je de kwaliteit niet kent, als dat ding na 10000km weer begint te lekken zie dan maar eens je gelijk te krijgen.
    Ik heb uiteindelijk 200euro méer uitgegeven bij Coen Donkers aan een origineel ruildeel van Audi zelf met goede garanties, ik heb op deze manier dan ook een aanspreekpunt als er iets niet goed is.
    Die Bandel is zeker niet duur en misschien is de kwaliteit gewoon goed maar ik durfde het gewoonweg niet aan.
    Mario.
    Audi A3 Sportback 1.9TDI 140pk 320Nm 2008 BLS
    Audi Coupe'Quattro 20V 170pk 1988 7A

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    20
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: 2.5 TDI 1996 stuurhuis lek

    Het lekken is zo erg geworden dat er niet meer mee te rijden valt, ik moet elke dag een halve liter bijvullen..

    Ik heb dus maar besloten van het stuurhuis bij Bandel te bestellen, een gok misschien maar ik wil wel een risico nemen. Als er iemand ervaring heeft met deze shop hoor ik dat graag.

    Weet iemand of het stuurhuis kan gedemonteerd worden zonder de remservo te verwijderen?

    Mvg,
    Thibaut

  4. #4

    Standaard Re: 2.5 TDI 1996 stuurhuis lek

    het is wel voor een s6 maar is bijna gelijk,

    http://forums.audiworld.com/showthread.php?p=18922739

    heb het zelf ook gedaan, het is een hele klus maar wel te doen. een tip: doe het metalenplaatje waar de stuurstangen aan vast zitten in de stuurhuishoes voordat je het stuurhuis terug inbouwd, ik dacht dat plaatje ook wel even achteraf er in te doen maar het heeft me uiteindelijk 4 uur gekost om dat stomme plaatje goed op zijn plaats te krijgen door de beperkte ruimte
    '03 Audi S4 avant H6

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    20
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: 2.5 TDI 1996 stuurhuis lek

    Opgelost! Ik heb mijn stuurhuis zelf vervangen, het heeft me wel enkele dagen gekost en het was een g*dverdomse rotklus maar het is dan toch gelukt uiteindelijk.
    Geen aanrader om zelf te doen in ieder geval..


  6. #6
    Audi2003's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2010
    Leeftijd
    56
    Posts
    150
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.5 TDI 1996 stuurhuis lek

    je wist zelf niet hoe je hem moest demonteren en monteren en wou die stuurhuis nog aan mij verkopen,,

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    20
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: 2.5 TDI 1996 stuurhuis lek

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Audi2003 Bekijk Berichten
    je wist zelf niet hoe je hem moest demonteren en monteren en wou die stuurhuis nog aan mij verkopen,,

    Beste,
    Ik wist inderdaad niet hoe ik er moest aan beginnen dus heb ik dat hier gevraagd en heb ik een werkplaatshandleiding en enkele tekeneningen gezocht, met behulp daarvan is het me gelukt het stuurhuis zelf te vervangen, wat is daar mis mee?

    Het is perfect vervangen zonder problemen, ook heb ik tegelijkertijd de stuurkogels vervangen en achteraf is de wagen uitgelijnd zoals het hoort.


    Verder is dat bericht al bijna 2 jaar oud en heb ik intussen een diploma mecanicien behaald en werk ik in een garage.


    Ik kan me dus niet voorstellen wat er mis is met het feit dat ik jou dit stuurhuis nu zou verkopen?
    Je bent nog altijd welkom om het eens te komen bekijken.

    Mvg,
    Thibaut

  8. Ad
  9. #8
    Audi2003's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2010
    Leeftijd
    56
    Posts
    150
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.5 TDI 1996 stuurhuis lek

    gn probleem het is de verkeerde was niet aan jou bedoeld

    mvg,

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    20
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: 2.5 TDI 1996 stuurhuis lek

    Oké, geen probleem.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •