Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: airco display 4A0 820 043 H, vervanger?

  1. #1

    Standaard airco display 4A0 820 043 H, vervanger?

    Al enige tijd ben ik op zoek naar een nieuwe airco display voor mijn A6 2,6V6 uit 1995. Het betreft het type 4A0 820 043 H. Wie o wie heeft er wellicht één.
    Wel kan ik een (m.i.) identieke krijgen uit een A4 met nummer 8D0 820 043 H. Weet iemand of deze wellicht ook past.
    Bedankt alvast. Remco

  2. #2
    muizenissen
    Guest

    Standaard re: airco display 4A0 820 043 H, vervanger?

    Want.... hij is stuk? Open maken, opnieuw strak vastklemmen na de contacten ingesmeerd te hebben met contact spray, of zelfs solderen, en je kan er minstens een jaar weer tegenaan.

  3. #3

    Standaard Re: airco display 4A0 820 043 H, vervanger?

    In principe doet hij het nog prima. Het "enige" probleem is dat in 90% van de tijd geen van de knopjes functioneert; de eenmaal ingestelde temperatuur veranderen lukt dan bijvoorbeeld niet meer. Repareren is natuurlijk ook een prima optie maar de contact spray is - denk ik - niet de oplossing.

  4. #4
    muizenissen
    Guest

    Standaard Re: airco display 4A0 820 043 H, vervanger?

    Opnieuw solderen? Daar is eerder vooruitgang mee geboekt op dit forum.

  5. #5

    Standaard Re: airco display 4A0 820 043 H, vervanger?

    Hallo,

    Heb een paar dagen geleden de soldeer actie rond de connector - print verbinding uitgevoerd en ... het werkt weer! Ogenschijnlijk is er niets mis, maar het even laten vloeien van de soldeerverbindingen op de printplaat is voldoende.
    Er staat elders een goede beschrijving op de site.

    Gr Bert.
    Laatst gewijzigd door brobo; 25-05-12 om 18:17.


  6. #6
    nog een Hein's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2007
    Leeftijd
    72
    Posts
    400
    Kudos
    0
    Auto
    Audi 100

    Standaard Re: airco display 4A0 820 043 H, vervanger?

    Mee eens.
    Gewoon even losmaken, contactjes schoon en hij doet het weer als een zonnetje.

    Of anders deze misschien? http://www.ebay.de/itm/AUDI-KLIMA-St...item3a74c97338

    of deze? http://www.ebay.de/itm/Audi-100-A6-C...item35bc70c6c3
    Laatst gewijzigd door nog een Hein; 25-05-12 om 21:32.
    Zo'n auto wilde ik altijd al hebben.

  7. #7

    Standaard Re: airco display 4A0 820 043 H, vervanger?

    [QUOTE=nog een Hein;1283446]Mee eens.
    Gewoon even losmaken, contactjes schoon en hij doet het weer als een zonnetje.

    Achteraf denk ik dat Hein gelijk heeft, dat het niet het solderen is, maar dat het slecht contact maken van de contact strips naar het display het probleem was. Het losmaken van het geheel en het opnieuw monteren zorgde bij mij er voor dat de contact strips weer contact maakten. Even schoonmaken is wsch beter. Altijd weer leuk wanneer met een simpele ingreep de zaak weer aan de praat te krijgen is. Prima zo'n site.

    Gr Bert.

  8. Ad
  9. #8
    Addix's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2011
    Posts
    45
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: airco display 4A0 820 043 H, vervanger?

    heb hetzelfde probleem gehad en vandaag opgelost.

    Enwel als volgt:

    Klimaatcontroller uitbouwen
    display/knoppen gedeelte scheiden van het achterste gedeelte dmv 3 schroeven losdraaien en de flatcabel losklikken van de connector (waar ook meteen het probleem zit)

    Het display ervan af genomen zodat je bij de achterkant van de flatcabel connector kunt.. daar zit hij namenlijk gesoldeerd.
    van deze soldeerpuntjes waren er bij mij een paar losgekomen (wat vaker voor schijnt te komen)

    vervolgens heb ik de soldeerbout opgewarmd en met een beetje tin de contactpuntjes opnieuw gesoldeerd waarna ik alles weer in omgekeerde volgorde in elkaar heb gezet, en het probleem van niet werkende knoppen helemaal verholpen is ;-)

    gr. wesley

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •