Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: Lampje slijtageindicator knippert A6 2.6 1995

  1. #1

    Standaard Lampje slijtageindicator knippert A6 2.6 1995

    Wie kan mij helpen?

    Vorige week heb ik bij mijn auto olie ververst. Om de onderplaat te verwijderen zijn beide voorwielen eraf geweest.
    Sindsdien is het lampje van de slijtageindicator gaan knipperen (!), maar alleen wanneer de bestuurdersdeur is gesloten.
    Ik heb overigens geen Autocheck.

    -Remblokken voor zijn een jaar oud (Bosch)
    -Bedrading van indicator lijkt nergens beschadigd
    -Remolie is op peil en bevat niet teveel vocht
    -Remlichten branden gewoon (niet evt remlichtschakelaar)

    Wie weet een oplossing, waar kan ik verder nog naar zoeken?

    Alvast bedankt voor de suggesties.

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2008
    Leeftijd
    45
    Posts
    110
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard Re: Lampje slijtageindicator knippert A6 2.6 1995

    Hi,

    Heb je al gecheckt of de stekkers van je remblokjes wel goed zitten ?Beetje kontaktspray erop loslaten. Misschien even aan je ABS-sensor rommelen. Ik geloof dat het rode uitroepteken ook met de ABS is verbonden in geval van een storing.

    Suc6

  3. #3

    Standaard Re: Lampje slijtageindicator knippert A6 2.6 1995

    Hoi, bedankt voor je reactie. De bedrading van de blokken en de stekkers had ik al gecontroleerd en ingespoten. ABS heeft een eigen controlelampje, staat er m.i. los van.

    Gisteravond nog eens wat info opgezocht. via een Duits forum kwam ik erachter dat de weerstand in de bedrading ong. 0 ohm moet zijn. Is dat het niet, dan is er waarschijnlijk sprake van draadbreuk of verkeerde massa.

    http://www.ziomal.itl.pl/motoryzacja...6_schematy.pdf

    Hier de schema's gevonden van de a6 C4, ook heel handig voor de toekomst! Kombiinstrument uitgebouwd en draden van remindicator en vloeistofniveau opgezocht.
    Beide doorgemeten, weerstand ok.

    Toen maar de teller opengemaakt, ook gelezen dat de soldeertjes in de printplaat wel eens kapot kunnen gaan. Ook hier de circuits van beide doorgemeten, deze waardes waren toch ook wel ok en verder niets verkeerds te zien.

    Een beetje ten einde raad besloten om voorlopig het lampje eruit te laten. Teller dichtgemaakt en aangesloten. Tot mijn verbazing ging deze keer het zoemertje niet bij op contact zetten! Nu toch het lampje er ook maar terug erin, en nu ook geen melding meer.

    Waarschijnlijk heeft ergens een stekker niet goed gezeten, voorlopig is het opgelost.

  4. #4
    mishendr's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2008
    Leeftijd
    50
    Posts
    133
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Lampje slijtageindicator knippert A6 2.6 1995

    Heb hetzelfde probleem... Volgens VAG-COM is er een slechte aansluiting van het rem-signaal, maar daar kan ik geen fout in vinden. Resetten lukt niet, komt steeds weer terug. Ik zal ook eens dat lampje eruit halen, heb dat al eens eerder gehoord bij dezelfde A6 Avant V6 met ABC motor als die ik heb. Bij hem verdween het ook op die manier. Heel vreemd.
    Audi A6 Avant 2.8FSI V6 Quattro 162kW Pro Line

  5. #5
    mishendr's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2008
    Leeftijd
    50
    Posts
    133
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Lampje slijtageindicator knippert A6 2.6 1995

    Bij mij blijft hij helaas knipperen (met 3x audio piep bij aanzetten contact). Alles verder ok, remsysteem is helemaal geflushed, nieuwe olie, blokken ok, remlichten ok, etc etc. Zelfs lampje eruit halen geen oplossing.

    Iemand nog suggesties...?
    Audi A6 Avant 2.8FSI V6 Quattro 162kW Pro Line


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2008
    Leeftijd
    45
    Posts
    110
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S6
    Land
    Land

    Standaard Re: Lampje slijtageindicator knippert A6 2.6 1995

    Ik heb wel eens gelezen over een druksensor in het hydraulische systeem, volgens mij zit ie aan en/of net onder de hoofdremcylinder. Je kan deze overbruggen op zijn stekker. Zou wat kunnen zijn ?

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •