Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: Lekkage stuurbekrachtiging

  1. #1
    Addix's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2011
    Posts
    45
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Lekkage stuurbekrachtiging

    Beste,

    Ik heb sinds Donderdag een A6 C4 2.6 V6 Automaat uit 1995.
    Toen ik hem kocht is mij verteld dat er af en toe een druppie stuurbekrachtigingsolie onder aan de auto hangt en op de uitlaat terechtkomt en dat je dat kan ruiken.

    En inderdaad dat was zo.. Nu rijdt ik gisteravond weg hier uit de parkeerplaats met een scherpe draai naar linksachteren en voor dat ik het wist begint de stuurolie eruit te druipen, gaat het sturen zwaar en maakt lawaai met sturen een soort zeurend geluid.

    Nu dus mijn vraag, Wat is er aan de hand en wat zijn de eventuele kosten hiervan?

    Ik hoop natuurlijk dat het een slang is, maar heb daar sterk mijn twijfels over. De stuurhoes aan de linkerzijde(rechts als je voor de auto staat met je neus in de motorruimte) is ook zijknat van de stuurolie.

    Mijn 2e vraag is of ik er mee kan rijden of dat ik dan alles sloop wat erbij hoort, er zit namelijk wel nog een beetje olie in het reservoir.. maar als ik de motor start klinkt het geluid best angstaanjagend.

    Hoop dat iemand mij wegwijs kan maken.

    Mvg Wesley
    Laatst gewijzigd door Addix; 02-07-12 om 23:31.

  2. #2
    viermaal's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    9.703
    Kudos
    14
    Auto
    Audi 100
    Land
    Land

    Standaard Re: Lekkage stuurbekrachtiging

    direct bijvullen met de juiste olie en niet droog verder rijden.
    als ik het correct hebt dan heb jij een groene dop op de tank zitten, bijvullen mag dan met groene olie van vag of LHM plus voor citroen.
    heb je niks anders kan een in nood geval een minerale (10W40) motorolie (absoluut geen synt olie of ATF olie) aangevuld worden, maar dan wel zo spoedig mogenlijk de zaak fixen en spoelen.
    de kans dat er en slang lekt kan altijd, maar dan is deze wel gescheurd en moet vervangen worden.
    op zich is het vervangen van een stuurhuis geen moeilijke job, wel lastig om alleen te doen.
    stuurhuis kan je gebruikt van de sloop halen of gereviseerd of nw.
    227.1 pk 167.0 kW 363,8Nm at 3800 rpm

  3. #3

    Standaard Re: Lekkage stuurbekrachtiging

    check de 2 leidingen is die op je stuurhuis zitten, zitten de banjobouten goet vast ?
    '03 Audi S4 avant H6

  4. #4
    Addix's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2011
    Posts
    45
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Lekkage stuurbekrachtiging

    zojuist een afspraak gemaakt bij coen donkers voor aankomende zaterdag.
    kijken wat er aan de hand is, en natuurlijk repareren.

    Kan ik weer lekker cruisen

  5. #5
    Addix's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2011
    Posts
    45
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Lekkage stuurbekrachtiging

    Het is gerepareerd.

    Het was de hogedrukslang Van pomp Naar stuurhuis, tevens was de oliedrukverklikker gescheurd en die is ook meteen vervangen.

    Gr


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •