Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: Olie te veel?

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Leeftijd
    53
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Olie te veel?

    Na al het vuurwerk op straat ben ik vandaag weer op pad geweest met mijn 17 jaar oude audi A6. Bij het eerste stoplicht merkte ik al dat de motor vreemd deed net voordat ik helemaal stil stond. Na 100 km rijden sloeg de motor ook eens af bij het stoppen. Toen drie uur niet gereden en eens de olie gecontroleerd. Deze was op een heel erg laag pijl en heb er 2,5 a 3 liter bij gegooid. Toen weer zo'n 100 km gereden en een twee uur laten staan. Vanaf dat moment start de auto niet meer. De startmotor draait en draait en draait en heel even lijkt het of die wil beginnen. Het is een Diesel met 346.500km op de teller, maar heeft altijd als een zonnetje gereden en begin dit jaar een grote beurt gehad met alle filters en riemen (incl. distributie). Hebben jullie enig idee wat het zou kunnen zijn. De auto staat hier voor mijn huis en heb eigenlijk geen zin om direct de ANWB te bellen. Zou het iets kunnen zijn met de zekering? Ik heb wel eens gehoord dat onweer de auto kan ontregelen. Maar van vuurwerk verwacht ik dat natuurlijk niet. Tenzij het de uitlaat in is gegaan, maar dat lijkt me niet. Hij reed op de snelweg perfect. Wellicht heb ik er te veel olie in gedaan? Maar start de auto dan helemaal niet meer?

  2. #2

    Standaard Re: Olie te veel?

    3 liter olie bijgevuld? Branden er geen olie lampje dan ? Min en max op de pijlstok is bij audi volgens mij precies 1 liter.
    Wat voor motor heb je in je a6, 1.9 of 2.5 ?
    '03 Audi S4 avant H6

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Leeftijd
    53
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Olie te veel?

    Het is een diesel 2.5 liter 5 cilinders, een van de meest betrouwbare motoren van die tijd (en nog steeds).

    Er branden geen lampjes. Ga morgen eerst het oliepeil controleren alvorens opnieuw proberen te starten.

  4. #4

    Standaard Re: Olie te veel?

    Ik zou maar gauw wat olie aftappen, verschil min max is inderdaad 1 liter. Anders is je diesel niet zo betrouwbaar meer.

  5. #5
    MikeV's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2004
    Leeftijd
    40
    Posts
    2.665
    Kudos
    39
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: Olie te veel?

    Je hebt gewoon veel te veel olie erin gegooid, en wordt de druk veel te hoog, verschil min max inderdaad 1 liter soms wel minder.
    Je was dus met 0,75 liter wel klaar geweest er zit dus 2,75 liter teveel in. Er staat niet voor niks op je oliedop weliswaar in duits en engels

    Bei olstand uber max gefahr fur motorschaden......

    Hoop dat je er nog op tijd bij bent!
    Het leven is een spel, de regels moet je leren!

    Audi TT, 225 PK Q, Speedport tuning, Forge DV007, Forge intakehose, Forge turbo hose.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •