Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: Welke stuurbekrachtigingsolie

  1. #1

    Standaard Welke stuurbekrachtigingsolie

    Hallo ik zag dat me stuurbekrachtigingsolie ( reservoir voorin ) onder de min staat, hij stuurt wel nog prima.
    Ik vroeg me af met welke olie moet ik die bijvullen?

    Audi a6 c4 2.6 v6 1996.

    Bedankt alvast!

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.846
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Welke stuurbekrachtigingsolie

    Gaat over een C4, dus verplaatst naar het A6 C4-subforum.

    Wat je vraag betreft: ik moet de eerste Audi nog zien waar het type olie niet op de dop van het betreffende reservoir staat. Waarschijnlijk is dit G002000.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Standaard Re: Welke stuurbekrachtigingsolie

    Er staat op only mineral olie, dus geen syntetisch maarjah dan weet ik nog weinig..
    Ik ga maandag wel naar de audi dealer.

  4. #4
    MikeV's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2004
    Leeftijd
    40
    Posts
    2.665
    Kudos
    39
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: Welke stuurbekrachtigingsolie

    Audi dealer? Die is gek gaat gewoon het groene goud in wat in zo een beetje elke audi gaat. Daarom is de dop van het reservoir ook groen, deze minerale olie welke citroen LHM noemt, heet bij de VAG G002000 zoals tom al zei.

    SP3013 van Kroon is een goed alternatief voor het dure groene spul, en kan probleemloos in audi systemen gebruikt worden, volgens opgaaf van de fabrikant.

    Ikzelf gebruik altijd de groene olie! Niks moeilijks aan
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door MikeV; 06-02-13 om 19:05.
    Het leven is een spel, de regels moet je leren!

    Audi TT, 225 PK Q, Speedport tuning, Forge DV007, Forge intakehose, Forge turbo hose.

  5. #5

    Standaard Re: Welke stuurbekrachtigingsolie

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MikeV Bekijk Berichten
    Audi dealer? Die is gek gaat gewoon het groene goud in wat in zo een beetje elke audi gaat. Daarom is de dop van het reservoir ook groen, deze minerale olie welke citroen LHM noemt, heet bij de VAG G002000 zoals tom al zei.

    SP3013 van Kroon is een goed alternatief voor het dure groene spul, en kan probleemloos in audi systemen gebruikt worden, volgens opgaaf van de fabrikant.

    Ikzelf gebruik altijd de groene olie! Niks moeilijks aan
    Tja ik had geen zin in gezeur met verkeerde olie, ben dus maar even naar de audi dealer geweest 17 euro voor een flesje, duur maarja weet ik wel zeker dat het de goeie is!


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •