Resultaten 1 tot 12 van de 12

Onderwerp: Welke nieuwe winterbanden allroad 2.7T?

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2014
    Leeftijd
    38
    Posts
    35
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard Welke nieuwe winterbanden allroad 2.7T?

    Beste,

    Aangezien de wintersport weer voor de deur staat en de huidige winterbanden niet meer voldoen voor het rijden in de bekende wintersport landen ben ik genoodzaakt het rubber te vervangen.
    Op dit moment zit er Goodyear UltraGrip 215-65-16 op, maken wat meer geluid dan m'n Michelin zomerbanden en zijn niet helemaal rond meer als de auto enkele dagen heeft stil gestaan.
    Tevens zit er in irritante trilling in vanaf 130km/h, wellicht ge-cupped of verkeerd afgesleten.

    Mijn oog is gevallen op de Continental ContiWinterContact TS850, komen prima uit verschillende reviews.

    Hoe dan ook, graag hoor ik van jullie wat prettige & goede winterbanden zijn voor mijn wagen, alvast bedankt

  2. #2
    Golfer's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2009
    Leeftijd
    56
    Posts
    3.785
    Kudos
    4
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard re: Welke nieuwe winterbanden allroad 2.7T?

    Met de oude Conti's TS830 heb ik erg veel plezier gehad in de sneeuw met mijn oude C5. Op de AR zitten nu Vredestein Wintrac Extreme's en die bevallen ook uitstekend maar die hebben nog geen sneeuw gezien...
    Allroad 2.7T biturbo H6 LR MY2003 Atlasgrijs,
    verkocht: A6 Allroad 2007 3.0 tdi, kobaltblauwe Allroad Quattro 2.7T MY2003, A6 4B avant 2.5TDI MY2002 H6 Hartog tuned, A3 SB 2.0 tdi Ambition MY2008.

  3. #3
    Bert A4's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2010
    Posts
    2.654
    Kudos
    44
    Auto
    Audi A4

    Standaard re: Welke nieuwe winterbanden allroad 2.7T?

    Michelin cross climate
    A4 -B6-1.9tdi-170pk- katvervanger-egr dicht-hartogtuning 18inch

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2014
    Leeftijd
    38
    Posts
    35
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard re: Welke nieuwe winterbanden allroad 2.7T?

    Bedankt zover heren, heb de CrossClimate bekeken en dit lijkt me ook wel wat, is dit echter geen All Season band?
    Zitten ongeveer in dezelfde prijsklasse zie ik.
    Ik laat nu een prijsopgave maken voor de TS850 & CrossClimate, benieuwd naar de aanbieding.

    Indien anderen nog meer adviezen en ervaringen hebben, graag

  5. #5
    tomaat85's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Leeftijd
    62
    Posts
    546
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S4

    Standaard re: Welke nieuwe winterbanden allroad 2.7T?

    Ik heb voor deze "winter" een setje versie TS850P conti's genomen. Op een kurkdroge rit met bijna zomerse temperaturen afgelopen december zijn ze me goed bevallen, veel beter dan de Pirelli's sottozero die er onder zaten. (Die hebben me vorig jaar december, 2014, in de Ardennen wat angstige momenten opgeleverd) Maar ja, echt winterse omstandigheden hebben mijn nieuwe Conti's bij mij dus nog niet gezien..dus "echte winterse praktijk" ervaring heb ik niet onder deze auto. Onder mijn passat V6 4-motion ook altijd Conti gereden (alleen in de winter) en die heb auto ik 10 jaar gehad dus ergens zullen die wel bevallen zijn
    Ik kan me niet voorstellen dat de V8 ooit gaat vervelen....elke rit is een feestje:)


  6. #6

    Standaard re: Welke nieuwe winterbanden allroad 2.7T?

    Ik ga mee met de Wintrac Xtreme; nu derde seizoen (225/40/18) op een setje, bevalt echt goed. Stil, stabiel en grip zat tot op heden (vooral bij remmen).
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  7. #7
    Bert A4's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2010
    Posts
    2.654
    Kudos
    44
    Auto
    Audi A4

    Standaard re: Welke nieuwe winterbanden allroad 2.7T?

    Als je ff doorscroll zie je 3 filmpjes over de prestatie vergelijking met een crossclimate.
    De aller eerste zomerband gecertifeerd voor gebruik tijdens de winter (3PMSF Markering voor prestaties op sneeuw)
    Michelin heeft een nieuw soort rubber ontwikkeld.
    Sommige zijn wel bang dat ze zouden kunnen cuppen, omdat dit wel is voorkomt bij een V-profiel.

    http://www.michelin.nl/banden/michelin-crossclimate

    in Juni komt de 18inch op de markt.
    Laatst gewijzigd door Bert A4; 22-01-16 om 20:25.
    A4 -B6-1.9tdi-170pk- katvervanger-egr dicht-hartogtuning 18inch

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2014
    Leeftijd
    38
    Posts
    35
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard re: Welke nieuwe winterbanden allroad 2.7T?

    Enorm bedankt voor de reacties, ik heb de volgende prijsopgave gekregen;

    Michelin CrossClimate € 127,50 per stuk incl montage/balanceren
    Continental TS 850 SUV € 120, 50 incl montage/balanceren

    Zeer nette prijzen vind ik, zal nog even de Vredestein Wintrac Extreme opvragen.
    Vermoed dat het allemaal niet bijzonder veel zal schelen qua prijs, wordt vervolgd.

    Ik heb echter nog een complete set zomerbanden die wellicht nog 1-2 seizoenen meekunnen, mijn gedachte is als deze compleet versleten zijn de huidige winterbanden set als zomerset te gebruiken totdat deze totaal versleten zijn, met deze handeling stel ik nieuwe zomerbanden zeker 4 jaar uit.
    Nadeel hiervan is wel dat de nieuwe winterbanden dan op andere velgen moeten, wellicht op stalen velgen i.v.m. kosten, opslag voor een extra bandenset moet geen probleem zijn.

    Wat is jullie mening hierover? Nieuw winterrubber op stalen velg laten zetten en de huidige zomer & winterbanden enkel gebruiken voor de zomers?

  10. #9
    Funkystuff's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2009
    Leeftijd
    43
    Posts
    476
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6

    Standaard re: Welke nieuwe winterbanden allroad 2.7T?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastet Bekijk Berichten
    Ik ga mee met de Wintrac Xtreme; nu derde seizoen (225/40/18) op een setje, bevalt echt goed. Stil, stabiel en grip zat tot op heden (vooral bij remmen).
    +1 voor 245/40 R18
    - 2003 A6 2.4 V6 125 kw. -

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2014
    Leeftijd
    38
    Posts
    35
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6 Allroad

    Standaard re: Welke nieuwe winterbanden allroad 2.7T?

    Even een update, het worden de continental's op mijn huidige 16 inch LM velgen. Blijkbaar passen 16 inch stalen velgen niet op mijn auto helaas i.v.m. remklauwen etc. is mij verteld.

    Dank voor jullie input.
    Laatst gewijzigd door Walterbiturbo; 23-02-16 om 09:03.

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2007
    Leeftijd
    68
    Posts
    158
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6

    Standaard re: Welke nieuwe winterbanden allroad 2.7T?

    Ik reageer even op dit topic van "3 winters geleden"
    Ik wil ook de 16 inch winterbanden vervangen. Ik heb dan 215/65/16 op het oog. Is 98H de juiste keuze voor draaglast en snelheidsindex? ( zit nu Nokian 102 H)
    H gaat toch tot 210 km snelheid, dat rij ik bij lange na niet 150/160 is max.
    Is XL een must voor deze zware wagen?

  13. #12

    Standaard Re: Welke nieuwe winterbanden allroad 2.7T?

    XL betekent dat je 'm harder mag oppompen, niet zozeer extra draaglast. Draagklasse 98 betekent 750kg. Check je aslasten - dat staat vaak op je radiatorframe bijvoorbeeld. Als de twee banden samen maar boven de aslast uit komen is het goed. Overigens geldt draagvermogen bij maximale snelheid, dus 750kg bij 210km/u. Bij lagere snelheid is dat (veel) meer.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •