Weet je zeker dat dat geen airco-plas was?
Helaas, reparatie heeft niet geholpen. Vanmorgen naar de winkel geweest om boodschappen te doen. Bij terugkomst zag ik vanuit de verte al de druppels onder mijn auto vandaan vallen. Een heel plasje tot gevolg. Teleurgesteld. Vermoedelijk zit de lekkage bij de verdamper omdat deze nu meer lekt dan voorheen. Het gekke is dat nu ik thuis ben er geen vers plasje onder de auto te vinden is en ook geen druppels onder op de plaat.
Zucht, lastig verhaal. Maandagmorgen maar weer langs de garage om dit te melden.
Tja, de twijfel. De garage was ook stellig dat e.e.a. was verholpen. Zowel mijn vrouw als ik zag toch midden onder de auto iets druppelen. Na inladen van de boodschappen niet meer gekeken naar het plasje i.vm. de frustratie dat e.e.a. nog niet was verholpen en mij wel tijd en geld heeft gekost. Het gekke is dat de plasjes nu enorm meevallen tot het wegblijven van de bekende plasjes. Nu bijna 500 kikometer gereden en het expansievat staat nog op maximaal (motor is nu nog wel warm). Tot voor kort had ik nu een halve liter mogen bijvullen. Dat is nu niet het geval. Eens even afwachten hoe dit zich verder gaat ontwikkelen de komende week.
Met dit weer en airco aan zie je vrij snel een plasje ontstaan onder de auto ivm condens om de airco onderdelen. Ik heb het 1 keer zo erg gehad dat het als een stroompje onder de auto uitliep (auto stond scheef in parkeer garage). Controle gedaan en was dit puur water. Anders voel je namelijk toch een vorm van vettigheid. Dus als je het ziet. Even plasje controleren met de vingers. Is het vettig is het over het algemeen een koel/smeer middel. Is het niet vet. Dan zeer grote kans dat het condens is.
Ik mag weer langs de garage gaan. Dit wordt mijn 5e bezoek aan een garage m.b.t. lekkage. Om gek van te worden . De eerste drie keer bij een andere garage geweest. Ik heb geen vertrouwende meer in deze monteur. Morgen maar langs de garage waar mijn auto vorige week is geweest. Het plastic bakje wat ik leeg onder de auto heb gezet heeft roze druppels opgevangen. Vloeistof is ook vettig en onmiskenbaar G12 koelvloeistof. Ik moet deze garage nog maar een kans geven. Blijkbaar is lekkage erg moeilijk op te sporen.
Inderdaad, net wat Joris zegt.
Als het blok niet is schoongemaakt kan er best wel veel vervuiling zitten. Dit loopt omlaag en door rijwind ook naar achteren.
Dus ik zou eerst eens het (koude) blok goed schoonspuiten (evt elektronica goed afdekken), laten uitlekken en dan nog eens kijken of je ergens lekkage kunt ontdekken.
Zojuist de auto opgehaald bij de garage om de hoek. Volgens de monteur was er geen lek te bespeuren. De monteur vertelde de motorplaten te hebben verwijder. Het reservoir heeft deze ook verwijderd. De monteur heeft achter de motor gekeken met spiegel en lampje. Niets te bespeuren volgens hem. Vervolgens heeft hij het tankje weer teruggeplaatst en gevuld. Daarna de dop erop gedraaid. Tijdens het opdraaien van de dop op het tankje bemerkt de monteur dat het schroefdraad niet optimaal meer is. Zijn vermoeden is dat de druk niet goed weg gaat uit het tankje gezien de dop en dat vermoedelijk de koelvloeistof via de overloop (onder het tankje) eruit loopt. Het tankje is door een andere garage er nieuw opgezet omdat deze lekte maar de dop is toen niet vervangen. Het zou tocht niet waar zijn dat de oorzaak de dop is.......??? Ik hoop het wel. Morgen is de nieuwe dop er. Morgenavond de dop maar op het tankje plaatsen. Ik ben benieuwd..........
@Adje243 ik ben vanmiddag bij de garage geweest om de mijne te halen, ik hoorde tevens dat je gemailt heb, alleen helaas geen telefoon nummer in je mail gezet.
Het is daar erg druk, en hij heeft nog niet de kans gehad om te reageren..
Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk
Klopt, nog niets vernomen van "jouw" garage. Goed dat zij het druk hebben en niet op mij zitten te wachten .
Ik heb sinds gisteravond een nieuwe dop geplaatst op het koelvloeistoftankje. Volgens de monteur was de dop niet goed. Een andere garage heeft het tankje voor mij vervangen maar blijkbaar niet de dop. Even afwachten of de nieuwe dop het probleem heeft verholpen van steeds maar lekken van koelvloeistof op straat.
Helaas, een nieuw dop heeft niet geholpen. Nog steeds verlies de auto koelvloeistof en komt dit op straat terecht. De ene keer meer dan de andere keer. Erg vervelend wel. Steeds maar moeten bijvullen van 1 liter na 1.000 kilometer te hebben gereden. Tevens de nodige garagekosten gehad met de opmerking "nu is het verholpen, wij kunnen verder niets vinden...".
Mag toch hopen dat een monteur weet hoe je iets op moet sporen. Ik begin nu zo langzamerhand ernstig te twijfelen. Wordt dus een 6de bezoek aan een garage om koelvloeistoflekkage op te sporen en te verhelpen. Zucht, om gek van te worden. Soms denk ik van laat maar.... Ik ben goedkoper uit door steeds maar langs de bouwmarkt te rijden voor 1 liter koelvloeistof dan om e.e.a. te laten repareren. Echter zit ik zo niet echt in elkaar.
Ga daar maar van uit, warm afpersen is ook prima, je kunt het beste beide doen. Warm en koud afpersen, maar met warm de meeste kans.
Loopt de koelvloeistof niet uit het overloopje, naast de dop? Ik kan me voorstellen dat de naloop van de ventilator bijvoorbeeld niet goed werkt waardoor de motor gaat koken als je het contact afzet en dus alleen lekt als de motor heet weg wordt gezet.
Volg ons op facebook: https://www.facebook.com/#!/hartogtuning.
TFSI olieverbruik echt opgelost vanaf 3750,-
www.hartogtuning.nl..... DE Audi-specialisten.
Ga anders is langs een specialist !
Hartogtuning Alkmaar
THS-automotive Den bosch
Audiparts Veghel.
Celtemp Ridderkerk.
JB autoservice Dieverbrug.
Dlmac cars Nootdorp.