Ik heb een keer gehad dat er warm niks uit kwam en met koud afpersen het er uit spoot, dus het kan uitmaken hoe je afperst
Voor zover ik weet en wat de auto bij mij deed is na uitzetten van de auto de ventilator vaak nog even doorliep. Maar zoals al eerder aangegeven. Gezien dat eea niet geheel duidelijk is kun je misschien beter een specialist bezoeken. Ik heb ook verlies van koelvloeistof gezien op mijn A6 en dit bleek als ik het me goed herinner een keerring te zijn. Deze is toen vervangen en daarna lekte het niet meer. Dus het kan best zijn dat je op een hele verkeerde plek zoekt.
Nee, bij het afzetten van de motor stopt de koelwatercirculatie en moet de koelvin erin springen om de temperatuur omlaag te brengen. Alleen bij zeer lage buitentemperaturen zou het kunnen voorkomen dat de naloop niet nodig is.
Moet voor het alarm niks uitmaken. Die zal niet geschakeld staan op een ventilator en die haalt ook niet alle spanning van de auto af. Anders zou je radio geheugenverlies hebben en wat al niet meer. En dan zou deze ook pas uit moeten gaan als alarm aangeschakeld word.
Zaterdagavond nog 1 liter bijgevuld tot net boven het minimumniveau. Verder niet met de auto gereden dan afgelopen maandag en wel zo'n 75 kilometer in totaal.
Kom in vanmorgen bij mijn auto zie ik een plas onder de auto liggen. Normaal zie je de volgende morgen niet veel meer van een lekkage. Deze keer was het anders.
Direct maar de motorkap opengemaakt. Tot mijn grote schrik is heel mijn tankje met koelvloeistof leeg. Er zit niets meer in.
Tankje is een paar maanden geleden nieuw geplaatst. Een nieuwe tankdop is nog geen twee weken geleden geplaatst. De langen etc wat ik kan zien vanaf de bovenkant zijn allemaal droog. Tankje loopt dus niet leeg via een overloop of iets anders.
Mijn auto is al voor deze lekkage 5x naar een garage geweest en steeds vermelde men mij dat e.e.a. nu echt is verholpen. Niets is minder waar.
Ik durf nu niet meer met de auto te rijden. Bang om nog meer schade toe te brengen aan de motor.
Heeft iemand hier een idee?
Kan en wil iemand mij helpen in en rond de omgeving van Goud?
Effe een belletje plegen naar Jaron autoservice in Woerden, zijn Audi specialist.
Of gewoon vullen en rijden naar een Audispecialist, goed de temparatuur in de gaten houden.
Helaas, helaas. De auto moeten stallen bij een de garage om de hoek. Wordt de zesde keer en nu weer een andere garage. De lekkage is nu enorm. Er valt niet mee te rijden. Overal komt er nu stoom vandaan rond het motorblok. Maandag maar de sleutel overhandigen aan de monteur en mijn probleem rond de auto uitleggen.
Helemaal mee eens. Maar naar mijn idee had dit ook de andere keren opgelost kunnen worden. Ik ga niet voor niets naar een garage met een klacht.
Qua kosten ben ik nu tegen de 600 euro kwijt aan onderzoeken, koelvloeistoftankje en dop. Nu komt daar dus weer wat bij. Dat is bij mij wel tegen het zere been.
Hopelijk is het een klem ergens die los is geschoten en waardoor er dus vloeistof komt op het motorblok met stoom als gevolg.
Ik durf nu nergens meer op te rekenen. Ik ga maar uit van het ergste en dat ik wellicht afscheid moet nemen van deze auto.
De monteur aan het eind van de middag aan de telefoon gehad. Volgens zijn zeggen heeft deze het gevonden. Hij zag achterop de motor e.e.a. lekken na demontage van het tankje. Het kan een slang zijn of een klem maar ook een pijpje. Een soort schroefaansluiting en een soort klikaansluiting had de monteur het over. Hij kan er echter niet eenvoudig bij komen. Volgens zijn zeggen zit er een kabelboom in de weg. Kost een paar uur sleutelen volgens hem om er bij te komen. Daarna kan hij pas precies zien wat er mis is. Ik ben benieuwd.
Even een kleine update.
Vanmorgen bij de garage geweest om te kijken naar de status. De monteur wist mij te vertellen dat een klein zwart ringetje de oorzaak was van de lekkage. Ringetje zag er ook inderdaad niet echt mooi rond meer uit en hier een daar kleine beschadigingen en scheurtjes. Verder vertelde de monteur mij dat hij het systeem de hele nacht op druk heeft gehouden. Vanmorgen was er 1 tiende qua druk verloren gegaan zo wist deze man mij te vertellen. Als dit binnen 1 uur is dan is dit volgens de monteur ook goed. Nu is het verlies 1 tiende over een hele nacht. Zou e.e.a. nu echt verholpen zijn #ikhoophetzo
Omdat e.e.a. nu meer toegankelijk is loopt de monteur alle verbindingen even na m.b.t. aandraaien. Hij had geconstateerd dat sommige gasverbindingen nog iets aangedraaid kunnen worden.
Hopelijk heb ik de auto eind van de middag terug.
Mooi om te horen dat er progressie in zit. Nu inderdaad hopelijk van het probleem af en dan kun je weer ongestoord rijden.
Zeker, volgens mij is dit forum mede bedoeld om van elkaar te leren (ik een hele hoop omdat ik echt twee linker handen heb).
Gisteren de auto mogen ophalen. Een klein stukje gereden en niets kunnen ontdekken op de straat. Gaf dus een beetje hoop. Vanmorgen moeten rijden voor de korfbal. Ook bij op dat parkeerterrein is de straat onder de auto droog gebleven. Ik moet vanmiddag nog weg en dan kijk ik weer. Het is bijna een tweede natuur van mij geworden .
De lekkage kwam door een O-ring van de kachelaansluiting. De ring kost bijna niets. Komst maar 75 eurocent excl. BTW op mijn factuur! Maar aan arbeid en onderzoek ben ik nu zo'n 800 euro armer geworden na 6 garagebezoeken (3 verschillende garages).
Nu nog even afwachten of de lekkage echt verholpen is. Kan het bijna niet geloven.