Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: 2.5 TDI Tiptronic, noodloop

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2015
    Posts
    30
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard 2.5 TDI Tiptronic, noodloop

    Hallo allemaal,

    Ik heb zo'n 3 weken geleden een mooie Audi A6 2.5L TDI gekocht, triptronicm fabriek af gechipped(kwam is eergister achter) dus ipv 180pk nu 210 en zo uit mijn hoofd 420 Nm. Dat allemaal met 264k op de teller. (nu inmiddels 270k)

    Het schakelde allemaal prima tijdens de testrit. De problemen begonnen eigenlijk al de dag nadat ik hem opgehaald had. Ik ging onderweg en hij schakelde niet.. Ik omgedraaid auto thuis neergezet en een uurtje niks gedaan. Auto gestart, weggereden en niets aan de hand. Sindsdien is het bal. Het begon dat het manueel schakelen het niet deed.(hij zag niet dat je hem op die stand zetten). Overigens gebeurde dat sporadisch, zelfde geld voor de S. Als je de sleep terug naar de D trok was er niets aan de hand en zag je op het display dat hij in de D stond.

    Afijn, Ik smorgens de auto proberen te starten een paar dagen na deze klachten begonnen.. Helemaal niets is wat er gebeurde. Ik de autohandelaar gebeld, mijn verhaal gedaan die zei de start motor kan problemen hebben. De auto in de N zetten, ff heen en weer duwen en dan start ie wel. Ik heb dat dan ook braaf gedaan en jawel hoor hij sloeg aan, overigens duurde het wel even. De dag erna werd de start motor vervangen. Ik kom de auto ophalen, starte netjes in een x dus ik zet hem in de D en ik voelde een schok. Ik kijk op het display en alle letter lichte op. Ik even snel gegoogled en dat was de Noodloop. Ik weer naar binnen bij de betredende garage, de beste man ging de auto meteen uitlezen en die gaf aan dat een motor steun defect was. Nou het heeft 4 dagen geduurd voor ze dat vervangen hadden en de uitkomst was.. "Meneer de noodloop doet ie maar sporadisch, ik heb de steun vervangen maar verder doet hij het". Nouja Ik weer met de auto naar huis, niets aan het handje, S deed het, het manueel schakelen werkte. Maar sindsdien heb ik last van het spontaan de noodloop inschieten als ik naar de R ga, hij ziet de N helemaal niet meer, het manueel schakelen ook niet + de S. De D werkt verder super, schakelt gewoon. Terug naar de P is ook geen probleem. Maar als ik naar de R ga krijg ik een schok en gaat hij naar de noodloop. De noodloop gaat weer over als ik de auto uit doe en weer aan.

    Gelukkig heb ik zelf een uitlees kabel en daar kwam dit uit. Heeft iemand een idee wat dit is/kan zijn ? Ik kan er nu nog mee leven dat ik gewoon naar mijn bestemming kan rijden, het manueel schakelen en de S mis ik niet zo. De kickdown doet het immers perfect :P Maar af en toe is het wel handig als ik achteruit kan rijden haha. Misschien is het slim om te vermelden dat voordat ik hem kocht de diesel pomp is vervangen omdat de computer er op stuk was.. De bekabeling maakte sluiting ofzo.



    hassis Type: 4B (4B - Audi A6/S6/RS6/allroad C5 (1998 > 2006))
    Scan: 01 02 03 06 08 15 16 17 18 22 34 35 36 37 45 55 56 57 65 67
    75 76 77

    VIN: Mileage: 270050km-167801miles
    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 01: Engine Labels: 059-907-401-AKE.clb
    Part No: 4B2 907 401 J
    Component: 2.5l/4VTEDC G000AG D14
    Coding: 01011
    Shop #: WSC 02325
    VCID: 275DBC49C58425061F-4B02

    Subsystem 1 - Part No: 00006059
    Component: 130 106LC150_1.V79782209291
    WAUZZZ4B13N087716 AUZ7Z0C2377845

    1 Fault Found:
    01375 - Valves for Engine Mounting; Stage 1
    38-10 - Output won't Switch or Short to Plus - Intermittent
    Readiness: N/A

    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 02: Auto Trans Labels: 01V-927-156.lbl
    Part No: 4B0 927 156 ER
    Component: AG5 01V 2.5lTDI RdW 1818
    Coding: 00003
    Shop #: WSC 00000
    VCID: 7BF5B039698C51E62B-5142

    2 Faults Found:
    17090 - Transmission Range Sensor (F125)
    P0706 - 35-00 - Implausible Signal
    18258 - Powertrain Data Bus
    P1850 - 35-10 - Missing Message from ECU - Intermittent

    -------------------------------------------------------------------------------
    Address 03: ABS Brakes Labels: 4B0-614-517.lbl
    Part No: 4B0 614 517 G
    Component: ABS/ESP front 3428
    Coding: 06357
    Shop #: WSC 02325
    VCID: 2541B641BF8837162D-5124

    2 Faults Found:
    01119 - Gear Recognition Signal
    35-10 - - - Intermittent
    18258 - Powertrain Data Bus
    P1850 - 35-10 - Missing Message from ECU - Intermittent
    Alvast bedankt !

  2. #2

    Standaard re: 2.5 TDI Tiptronic, noodloop

    Er zit een klein magneetje in de pookknop waarmee de auto onder meer detecteert of je de pook in 'manual' of 'auto' hebt staan. Die laten wel eens los; dan weet-ie dus niet precies meer waar de pook staat.

    Verder lijkt het mij dat de regelunit niet al te best meer is, gezien de fouten..
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2015
    Posts
    30
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard re: 2.5 TDI Tiptronic, noodloop

    Ik heb online gezien dat de ECU fouten die er tussen staan ook door zekeringen kunnen komen. Vandaag de betreffende vervangen die (mij) stuk leek dus die heb ik vervangen in ieder geval.

    Hoe kom ik daar precies bij ?
    Laatst gewijzigd door ThaBrewster; 26-07-16 om 21:17.

  4. #4

    Standaard re: 2.5 TDI Tiptronic, noodloop

    Waarbij?
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2015
    Posts
    30
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard re: 2.5 TDI Tiptronic, noodloop

    Ik had het even verkeerd gelezen, Ik dacht te lezen dat de magneten onder de pook zaten dus vandaar .

    Maar valt dat zelf te repareren ?

    Daarnaast, als ik hem in R zet krijg ik wel aandrijving dus ik denk dat hij toch wel enigszins ziet dat hij in R staat.


  6. #6

    Standaard re: 2.5 TDI Tiptronic, noodloop

    Schakelaartje / magneetje zit direct onder de pook; kan je vast wel vinden als je zoekt op 'tiptronic magnet shifter' of zoiets. Maar, die doet primair D/S vs TIP mode (zijwaarts), niet de P/R/N/D/S switching. Dat gebeurt gewoon met een schakelaar op de printplaat.

    Die print kan kapot zijn, maar ook de ECU van de bak... lastig te zeggen.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2015
    Posts
    30
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: 2.5 TDI Tiptronic, noodloop

    http://www.audiworld.com/forums/a6-s...nsors-1719743/

    Ik heb deze link gevonden en zal dat van de week als het weer wat beter is eens proberen. Bedankt Bastet voor de uitstekende service die je hier altijd verleend

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2015
    Posts
    30
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: 2.5 TDI Tiptronic, noodloop

    Helaas. Vandaag aan de slag gegaan maar het stuk waar de magneet in zou moeten zitten volgens de DIY/filmpje wat ik heb gevonden zit bij mij in weer een aparte behuizing waar ik niet bij kan. Ik ga dus maar weer even verder verzinnen of langs de dealer. Kan me niet voorstellen dat zoiets kapitalen moet kosten.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •