Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 25 van de 25

Onderwerp: Xenon af-fabriek maar toch koplampverstelling?

  1. #21
    TdM's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2014
    Posts
    149
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Xenon af-fabriek maar toch koplampverstelling?

    Je moet eventjes de afstelling voor de hoogteregeling calibreren tijdens het afstellen van de lampen ja. Heel simpel met VCDS, de procedure kun je hier vinden: http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...Dynamic_Light)
    Laatst gewijzigd door TdM; 25-07-17 om 20:16.

  2. #22
    MarcelNL
    Guest

    Standaard Re: Xenon af-fabriek maar toch koplampverstelling?

    Thanks, zal ik bij gelegenheid eens doen bij gebrek aan vagcom...eerst vandaag de apk maar gedaan met handmatig op het oog afgestelde lampen, no problemo en het oordeel 'Auto ziet er prima onderhouden uit)
    Gisteravond even het licht getest, wat een verschil zeg, nieuw 'Glas' en nieuwe philips d2s (xtreme vision 2 gen), wat een bak licht!
    Laatst gewijzigd door MarcelNL; 26-07-17 om 16:15.

  3. #23
    Baserunner's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2017
    Leeftijd
    53
    Posts
    22
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Xenon af-fabriek maar toch koplampverstelling?

    ik heb gisteren de hoogte sensor links voor vervangen en de foutmelding in het FIS/BIS is weg en je kan nu zien dat de koplampen zich justeren als je ze aanzet ik ben blij

  4. #24
    habra's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2010
    Leeftijd
    65
    Posts
    68
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S6

    Standaard Re: Xenon af-fabriek maar toch koplampverstelling?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MarcelNL Bekijk Berichten
    Omdat ik nieuwe koplamp 'glazen' nodig had was ik op zoek naar de juiste (wat voor een s6 niet zo eenvoudig is). Hierbij heb ik de nodige threads doorgeakkerd en nog wat gezocht maar ik snap hem nog niet...mijn (van origine duitse) s6 uit 04-2000 heeft af fabriek xenon ,met automatische leuchtweiteregelung' maar toch ook een draaiwieltje om de koplampen handmatig te verstellen....why?
    Even een vraag , waren je koplampglazen kapot of slecht? ik heb die van mij ( omdat ze behoorlijk dof waren) zo,n anderhalf jaar geleden laten polijsten voor 80,00 en ze zijn nu nog als nieuw .

  5. #25
    MarcelNL
    Guest

    Standaard Re: Xenon af-fabriek maar toch koplampverstelling?

    ze waren errug slecht, ik heb ze zelf geprobeerd te polijsten en kwam er al snel achter dat er zoveel diepte barstjes en craquelé in het glas zat dat er millimeters af zouden moeten, daarbij waren de lenzen en reflectoren echt wel ver heen. een prof had het vast beter gekund maar dan hadden de refelctoren van binnen en de lenzen nog steeds slecht geweest.

    Ik had verwacht voor een paar honderd euro klaar te zijn en dat was het me wel waard, toen ik zover was dat ik duidelijk had dat ik nieuwe OEM lampen nodig had die een paar duizend zouden kosten kon ik al niet meer terug (een vd lampbehuizingen had afgebroken bevestigingspunten die al halve bak gelijmd waren en dus los na verwijderen vd lampunits).

    Achteraf en nu ik bijna de prijs van de OEM lampen vergeten ben ben ik wel erg blij met het resultaat! Wat een bak licht, helder en een brede bundel ook (Philips extremevision 2gen D2S)


Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •