Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: Auto start niet meer na opladen accu

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2017
    Leeftijd
    59
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Auto start niet meer na opladen accu

    Hallo, Rijder van een Audi a6 uit 1997, inmiddels staat er ruim 300.000 op de teller en hij zoeft (zoefde) nog als een zonnetje.

    Ik ben al een verhaal tegen gekomen van een lekstroom, had ik ook ergens na het inbouwen van de autoradio en parrot. Opgelost met een extra schakelaartje om radio én parrot aan of uit te zetten.... Tja, soms vergeet je dat wel eens en dan zie je dat al bij het open knippen van de deuren.... zachtjes knipperen van de richtingaanwijzers.

    Na het opladen van de accu de auto starten en ja hoor, oplader op het motor blok laten staan en de stroomdraad aan de riem. Kon nog tijdig de motor uitzetten.

    Stroomdraad eruit gepeuterd en daarna heeft de motor na het starten nog 1 tel gelopen, daarna niet meer.

    Vraag is, wat kan er fout gegaan zijn? D.w.z. startmotor draait nog wel, maar is net alsof er iets niet rond gaat, wel de riem, maar het klinkt niet zwaar genoeg.

    Heeft iemand ook al eens zo'n blundertje begaan of weet iemand de oorzaak of oplossing?

    Alvast bedankt voor het mee denken. En als je vragen hebt....
    Helaas rijdt een BMW R1100RT ook fijn.

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.834
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Auto start niet meer na opladen accu

    Je verhaal is wat onduidelijk. Het netsnoer van de lader is tussen de multiriem van de motor gelopen?
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2017
    Leeftijd
    59
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Auto start niet meer na opladen accu

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Je verhaal is wat onduidelijk. Het netsnoer van de lader is tussen de multiriem van de motor gelopen?
    Inderdaad, het netsnoer zat om de as van de ventilator. Ik kan niet zien of er iets beschadigd is, het lijkt erop van niet.
    Zelfs het netsnoer was nog onbeschadigd.

    Wat mij bezighoudt is dat de motor daarna nog een tel heeft gelopen na starten. Kan het zijn dat de de brandstofpomp niet meer werkt?
    En dat met die ene tel het laatste stukje brandstof heeft ontbrandt.
    Ik hoor de pomp ook niet meer. Wel vreemd omdat de brandstofpomp niets van doen heeft met het startprobleem.
    Helaas rijdt een BMW R1100RT ook fijn.

  4. #4
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.834
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Auto start niet meer na opladen accu

    Zijn alle zekeringen nog intact?
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2016
    Leeftijd
    43
    Posts
    61
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Auto start niet meer na opladen accu

    Hallo Twintighoven38,

    Ik ben de persoon met de lekstroom in zijn A6 (dit bleek de af-fabriek Nokia handtelefoon te zijn).

    Vreemd verhaal wat jij hebt, maar ik wilde nog even reageren op de extra schakelaar die jij gemaakt hebt. In de zekeringenkast heb ik met een "zekeringsplitser" (http://www.mx5unleashed.com/1-pix-mx...fuse-adder.jpg) een geschakelde lijn naar de autoradio getrokken. Hier zit nu de antenneversterker, achterversterker en autoradio op. Dit werkt perfect en je vergeet zo ook niet om je schakelaar om te zetten. Was een fluitje van een cent in het enorme (ruime) dashboard van de A6. Die zekeringsplitters kun je denk ik wel in elke autozaak vinden. Als je wil, kan ik je wel laten weten welke zekering ik heb gesplitst die geschakeld is.
    Groeten,

    Jeroen


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2017
    Leeftijd
    59
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Auto start niet meer na opladen accu

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Zijn alle zekeringen nog intact?
    Voor zover ik heb kunnen checken zijn alle zekeringen nog in tact.
    Helaas rijdt een BMW R1100RT ook fijn.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •