Resultaten 1 tot 17 van de 17

Onderwerp: (Winter)banden voor de S6

  1. #1
    MarcelNL
    Guest

    Standaard (Winter)banden voor de S6

    Ik zit er over te denken toch maar weer winterbanden aan te schaffen, met name om zonder planning en gedoe vooraf in Duitsland te kunnen rijden en ook omdat het verstandig lijkt het vermogen wat beter op de weg te kunnen laten plakken in winterse tijden (en ook het soms zo broodnodige remmen goed te laten gaan).

    Mijn ervaring tot zover is dat banden bij sommige auto's nogal nauw luisteren en ik zou graag wat meningen/ervaringen horen over winterbanden vwb type (merk) en maten voor de S6 (of qua vermogen en aanwezigheid van quattro aandrijving vergelijkbare modellen).

    Mijn S6 heeft de standaard 17" 255/40 banden nu met zomerse Continental sportcontact 5 banden die prima voldoen en nog zat profiel hebben, ik zoek geen slicks of supersport banden en ook zeker geen allweather banden (fout heb ik 1 keer gemaakt) maar ben op zoek naar een optie die vooral ook in NL goed werkt maar ook bij een onverwachte sneeuw/kleddersituatie niet meteen opgeeft. Ik ben er van overtuigd dat goede banden een goeie investering voor veiligheid en rijplezier moeten zijn, en dat je dus meestal bij de A merken uitkomt tegen een wat hogere prijs dan linlonglang banden als voornaamste voordeel hebben dat ze zwart zijn.

    wat ik tot zover lees is dat er smallere 16" als winteroptie zijn aangeboden , mi om plek voor sneeuwkettingen te maken. Dus ik denk dat er drie opties zijn:

    1- de 17 inch velgen gebruiken met 245/45 (of 40) of 255/40 winterbanden
    2-16 inch velgen met winterbanden kopen, in een maat in de orde van 225
    3 17 inch velgen met winterbanden kopen ergens tussen 225 en 235

    ik twijfel mn tussen optie 1 en 3 aangezien ik niet van plan ben deze auto met sneeuwkettingen te gaan rijden, als ik op wintersport ga zoek ik wel een plek uit waar die niet verplicht zijn (in sommige delen vd Alpen zijn ook bij een 4*4 sneeuwkettingen verplichte uitrusting).

    ervaringen gevraagd dus...
    Laatst gewijzigd door MarcelNL; 18-09-17 om 21:55.

  2. #2
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard re: (Winter)banden voor de S6

    Ik zou in jou geval voor optie 3 gaan.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  3. #3
    tomaat85's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Leeftijd
    62
    Posts
    547
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: (Winter)banden voor de S6

    In het geval je geen 18" of groter voor de zomer set-up plannen hebt idd optie 3. Maar dan zou ik wel voor nieuwe winterbanden gaan tenzij het een lot uit de lotterij is. Ik heb het gewoon niet op gebruikte banden. Mogelijk meer emotie dan ratio? Maar als je het plan het langer met de S6 te blijven doen komt de "investering" wel terug in de tijd.
    Ik kan me niet voorstellen dat de V8 ooit gaat vervelen....elke rit is een feestje:)

  4. #4
    MarcelNL
    Guest

    Standaard Re: (Winter)banden voor de S6

    ik heb geen enkele ambitie voor 18", en dat van nieuwe banden ben ik met je eens. ik heb het ook niet op gebruikte banden en zo heel duur is een setje nou ook weer niet, een set nieuwe koplampen is fors duurder...

  5. #5
    MarcelNL
    Guest

    Standaard Re: (Winter)banden voor de S6

    17"velgen heb ik inmiddels, nu even wachten op de winterbandentest voor 2017-2018....zou morgen moeten verschijnen.
    Laatst gewijzigd door MarcelNL; 25-09-17 om 19:28.


  6. #6
    tomaat85's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Leeftijd
    62
    Posts
    547
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: (Winter)banden voor de S6

    Voorzichtige voorschotje, Conti wintercontact 8XXX sport
    Ik kan me niet voorstellen dat de V8 ooit gaat vervelen....elke rit is een feestje:)

  7. #7
    MarcelNL
    Guest

    Standaard Re: (Winter)banden voor de S6

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tomaat85 Bekijk Berichten
    Voorzichtige voorschotje, Conti wintercontact 8XXX sport
    ja zag ik al, ik lees alleen graag de resultaten en de weging zelf want di is net iets anders voor ieder land...

  8. Ad
  9. #8
    MarcelNL
    Guest

    Standaard Re: (Winter)banden voor de S6

    conti op 1 esa tecar op 2.....WTF ESA-TECAR??

    wel alleen brommerbandjes 195/65 in T snelheidsklasse (dacht dat die niet meer bestond) en SUF banden in 215/65 H in de test...

  10. #9
    MarcelNL
    Guest

    Standaard Re: (Winter)banden voor de S6

    ik heb de conti 860 dus maar gekozen

  11. #10
    tomaat85's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Leeftijd
    62
    Posts
    547
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: (Winter)banden voor de S6

    Zoveel forum leden zoveel (banden) meningen Zelf al een kleine 20 jaar conti rijder i d winter en altijd dik tevreden..wat mij betreft goeie keuze dus!
    Ik kan me niet voorstellen dat de V8 ooit gaat vervelen....elke rit is een feestje:)

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2014
    Leeftijd
    31
    Posts
    107
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8

    Standaard Re: (Winter)banden voor de S6

    16inch gaat volgens mij zowiezo niet passen i.c.m met je remklauwen dus die kun je al wegstrepen. Mijn vader reedt op zijn S6 1999 225-45-17 kuhmo winterbanden die het prima deden. Momenteel rijdt hij een rs6 2004 en is het minimum 18inch i.c.m met de remklauw. Sneeuwkettingen ga je zeker niet nodig hebben ikzelf rij elk jaar na oostenrijk met mijn A8 d3 en heb ze nooit bij me en nodig gehad. het enige waar je mee moet oppassen bij deze zware auto's is dat je niet doorglijdt met sturen omdat je snel te hard rijdt in de sneeuw.
    Laatst gewijzigd door mikemichiels93; 30-09-17 om 11:15.

  13. #12
    tomaat85's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Leeftijd
    62
    Posts
    547
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: (Winter)banden voor de S6

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mikemichiels93 Bekijk Berichten
    Sneeuwkettingen ga je zeker niet nodig hebben ikzelf rij elk jaar na oostenrijk met mijn A8 d3 en heb ze nooit bij me en nodig gehad.
    Nodig hebben is wat anders dan bij je hebben ? Ik heb zelf sinds ik 4-motion of quattro rijdt ook nog nooit de kettingen nodig gehad maar naar beneden heb je weinig aan quattro..en niet bij je hebben? dat is onverstandig, dat bij je hebben is nl verplicht.
    Ik kan me niet voorstellen dat de V8 ooit gaat vervelen....elke rit is een feestje:)

  14. #13
    MarcelNL
    Guest

    Standaard Re: (Winter)banden voor de S6

    er zijn gelukkig best veel stukken waar je met allrad en M+S banden door mag rijden, maar kettenpflicht nemen ze echt serieus..en terecht. Ik denk niet dat ik snel op plekken kom waar dat het geval is.

    Zodra de eerste sneeuw valt ga ik iig even voelen waar de grens ligt, het gevoel van snelheid is zo vertekenend en de auto is idd zo zwaar dat je zomaar dwars gaat zonder het aan zien te komen lijkt me.


    en idd die V8 gaat NOOIT vervelen, bij het starten gaan mijn mondhoeken al omhoog :-)

  15. #14
    Baserunner's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2017
    Leeftijd
    53
    Posts
    22
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: (Winter)banden voor de S6

    zie deze nu pass.
    Ik heb afgelopen zaterdag voor mijn V8
    225/45R17 GoodYear UltraGrip Performance G1 94V TLXL FP
    https://www.profile.nl/autobanden/go...225-45-r17-94v
    laaten monteeren bij profile tyrecenter.
    Laatst gewijzigd door Baserunner; 01-10-17 om 16:45.

  16. #15
    MarcelNL
    Guest

    Standaard Re: (Winter)banden voor de S6

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Baserunner Bekijk Berichten
    zie deze nu pass.
    Ik heb afgelopen zaterdag voor mijn V8
    225/45R17 GoodYear UltraGrip Performance G1 94V TLXL FP
    https://www.profile.nl/autobanden/go...225-45-r17-94v
    laaten monteeren bij profile tyrecenter.

    Dat was een vande runner up's in mijn selectie!

  17. #16
    habra's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2010
    Leeftijd
    65
    Posts
    68
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S6

    Standaard Re: (Winter)banden voor de S6

    Heb nog wel een setje originele S6 velgen liggen , moet je er alleen de winterbanden om laten liggen

  18. #17
    MarcelNL
    Guest

    Standaard Re: (Winter)banden voor de S6

    heb inmiddels al velgen, de eerste set die ik kocht bleek niet te passen..grrr, remklauwen zaten er ramvast tegenaan....
    bij de bandenboer een andere (audi) set gekocht die wel past, maar nu dus panne met een gebroken remschijf (zie andere thread) die als het goed is deze week vervangen gaan worden. Als de sneeuw weg is rij ik op winterbanden, zonder even leuk met quattro te kunnen spelen in de sneeuw...

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •