Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: 2.4 V6 multitronic - sleepbaar?

  1. #1

    Standaard 2.4 V6 multitronic - sleepbaar?

    Dag mensen,

    Vandaag een vervelend moment: ik stap in mijn auto en hij start niet. Ik hoor de startmotor werken maar hij "pakt" niet. Accu is goed. Misschien het startrelais? Toen ik er eergisteren voor het laatst in reed begon al plotseling het lampje van het motormanagement te branden op het dashboard, auto op de oprit gezet en niet meer mee gereden, meteen een afspraak bij de garage gemaakt deze week. Wilde vanavond even checken of het lampje nog brandde, maar hij start dus helemaal niet meer.

    Nu is er een aantal opties om de auto bij de garage te krijgen maar ik lees verschillende dingen over het wel of niet kunnen slepen van een multitronic-bak. Omdat dit toch al een beetje de achillespees van deze auto is wil ik liever geen risico lopen. Mijn vraag: kan ik de auto gewoon naar de garage laten slepen, of moet ik hem toch via een bergingswagen daar zien te krijgen?

    Tips om het aanvankelijke euvel (het niet starten) te verhelpen zijn natuurlijk ook welkom ;-)

    Mvg!

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard re: 2.4 V6 multitronic - sleepbaar?

    Nee, een auto met automaatbak mag in principe niet gesleept worden. In noodgevallen een korte afstand met lage snelheid.

    Als je auto dealeronderhouden is, heb je recht op 24 uurs-service. Die komen ook aan huis. Anders even een beroep doen op een VCDS-gebruiker in je omgeving om 'm uit te lezen of laten ophalen met een trailer.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Standaard Re: 2.4 V6 multitronic - sleepbaar?

    OK, dank je.

    Het is al een oudere wagen (2002), niet dealeronderhouden. Wel een nadeel van een automaat waar ik nog niet eerder over heb nagedacht Schakelbakken krijg je toch sneller weer aan het lopen, ook al start ie niet meer zoals het hoort.

    Ik ga proberen of de afslepen van thuis onder de pechhulpdekking van de verzekering valt, maar ik vrees het ergste.

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2017
    Leeftijd
    51
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: 2.4 V6 multitronic - sleepbaar?

    Dit klinkt zoals mijn probleem dat ik net gepost heb. Ik heb enkel geen automaat.
    Kun je mij alsjeblieft vertellen wat het probleem was? Motormanagement of Brandstopfpomp?

    Vast bedankt!

    Serge

  5. #5
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.4 V6 multitronic - sleepbaar?

    TS is hier sinds november niet meer geweest.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure


  6. #6
    Funkystuff's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2009
    Leeftijd
    43
    Posts
    476
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: 2.4 V6 multitronic - sleepbaar?

    Had pas geleden een vergelijkbare issue (rond blijven draaien maar niet aanslaan, echter geen lampje,)...ANWB gebeld, die gaf een paar klappen van onder op de brandstoftank en hij liep weer, bleek dus de brandstofpomp
    - 2003 A6 2.4 V6 125 kw. -

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •