Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Water bij voetenbak voor achterbank links, Avant

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2011
    Leeftijd
    48
    Posts
    197
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Water bij voetenbak voor achterbank links, Avant

    audi a6, 2.8 quattro 1998 avant.

    sja, helaas loopt mijn voetenbak achter de bestuurdersstoel nog steeds vol (met regenval vermoedelijk).

    nu net na paar dagen stilstaan, deur open en vloer voelt vochtig. na kwartiertje rijden (met droog weer dus) zie je gewoon een plas water staan daar, dus dan twijfel ik toch weer aan t regenwaterverhaal.

    nu is er hier al veel geschreven over bekende oorzaken, maar ik heb de oorzaak nog niet kunnen achterhalen bij mij helaas dus ik roep jullie hulp in.

    wat heb ik zelf gedaan:
    1; parafaan verwijderd en gecontroleerd, interieurfilter met huis gedemonteerd en pakking gecontroleerd van de interieurfilterbak. alles in orde, mousse onder t filter richting ventilator ook gewoon droog.

    2; links onder parafaan een unit met electra in verwijderd, en eronder alle bladervuil verwijderd en schoongespoten.

    3; in de auto gaan zitten terwijl mijn vrouw met flinke waterstraal rondom heel het portier heeft gespoten en ik zie binnen geen enkele druppel verschijnen.

    4; langs achterlicht l.achter en onderin de kofferbak gecontroleerd op lekkage, niets gevonden.

    5; onder de accu, geen water. gieter erin leeggegooid en loopt heel overtuigend direct leeg op de grond onder de motor.

    dan is er nog 1 ding wat ik regelmatig tegenkom als mogelijke oorzaak van lekkage, maar dit lijkt me voor mij niet van toepassing;
    de airco afvoerslang. dan zou tijdens gebruik van airco het voetendeel van de bijrijder nat moeten worden, maar ik heb echt enkel links achter water.
    aangezien het nu ook winter is en ik wel verwarming maar geen airco echt gebruik nu geloof ik niet dat dit bij mij de oorzaak zou kunnen zijn.

    graag jullie input in deze, ik weet ff niet meer waar nog een oorzaak zou kunnen zitten.....
    Laatst gewijzigd door donovanthedon; 17-02-18 om 20:13.

  2. #2

    Standaard Re: Water bij voetenbak voor achterbank links, Avant

    Vervelend!

    Je hebt de ruimte onder de accu al gecheckt lees ik, heb je de tules ook verwijderd voor de zekerheid?

    Het kan idd slim zijn om te kijken wat voor vloeistof het is: weet je zeker dat het regenwater is? Andere mogelijkheid is ruitenwisservloeistof, het slangetje naar de ruitenwisser op de achterruit wil nog wel eens losschieten. Maar ik vermoed dat je dan zelf al eerder aan ruitenwisservloeistof in plaats van regenwater had gedacht gezien de geur van dat spul.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2011
    Leeftijd
    48
    Posts
    197
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Water bij voetenbak voor achterbank links, Avant

    Het is idd gewoon water. Of de tules verwijderd zijn vermoed ik wel, gezien de snelheid waarmee het water wegloopt. Een 10liter gieter is in notime doorgelopen.

  4. #4

    Standaard Re: Water bij voetenbak voor achterbank links, Avant

    En ik neem aan dat je ook heel zeker weet dat er steeds nieuw water instroomt en dat het niet bijvoorbeeld water van de bekleding is wat eruit druipt? Toen ik waterschade had vanwege verstopte accubak heeft het minstens twee weken geduurd voordat ik die hele voetenbak had uitgesopt. Ik heb er minstens vier volle emmers water uitgehaald en dagelijks kranten ingelegd om de boel op te vangen. Die bekleding werkt echt als een spons die langzaam uitdruipt. Heb je zelf vast ook al aan gedacht, maar toch.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •